VICKES BLOGG FIRAR 1 ÅR

Helt otroligt det har redan gått ett år sen jag bestämde mig för att börja blogga. Närmare bestämt den 17 maj 2006 var dagen då jag började. Det var inte långt före det som min lillasyster invigde mig i bloggvärlden och tipsade mig om Husmusens blogg som också blev början till något helt nytt för mig. Hittade massor av andra bra bloggar via Husmusen och  en helt ny värld öppnade sig. Ganska snart bestämde jag mig för att ta det stora språnget. Att själv börja blogga...

Hade länge drömt om att ha en egen hemsida men hade absolut ingen kunskap. Så detta med att blogga kändes som ett lockande och mycket enklare alternativ. 

Tyckte Saras idé om en slags resumé över året som gått var så suverän så jag tänker absolut härma henne och göra något liknande. Är helt övertygad om att den gulliga tjejen inte har något emot det och dessutom var hon en utav de första bloggarna jag började läsa efter Husmusen:)

Så här kommer saker jag speciellt minns från mitt första bloggår

78747-1605
Bild: Vicke

Maj -06
Mina första stapplande steg som bloggare togs och jag hade en trogen läsare och kommentator i början. Tack för det lillasyster!  För även tacka dig för att du hjälpte mig hitta till denna underbara nya värld:D
Juni-06
Att inte bara skriva om prylar och inredning utan även försöka väva in lite personligt i bloggen var något jag började med denna månad.  Det var bland annat lite om min mammas 70-års dag. Men det är nog familjeliv som är det som är svårast att skriva om. Man blir lite rädd att lämna ut för mycket om sig själv och sin familj eftersom man inte vet vem som läser. På något sätt känns det nog värre när folk i min närhet läser det gör mig så nervös. Kanske är det för att jag bor på ett litet ställe som gör det. Blir det för offenligt i lilla byn med Vickes Blogg. För i bland får man höra "vi vet ALLT ni gör för det läser vi på bloggen".  Så det kan ge en lite kalla fötter i bland det är lättare på något sätt när obekanta läser . Men man får försöka att inte bry sig vad andra tycker och inte glömma bort att det är för att det är roligt man bloggar:D
Juli-06
Jag var med i färgveckan vilket var jättekul och det är speciellt inlägget med blå som jag minns. *ler* Det är nog utav två orsaker . Den första var på affären när jag letade en viss blå öl och inte hittade då jag träffade en bekant. Som sa att  det fanns en massa andra sorter . Hur förklarar man att det absolut måste vara just den ölen? Att jag ska fota den;) Hur galen skulle de tro att man är?
Sen när jag höll på att fota  min tolkning av blå hade H besök och killarna frågade honom varför hans mamma fotar öl??;)
Augusti-06
Började visa mer bilder från vårt hem och tyvärr drabbades jag ganska snart av min första elaka kommentar. Vilket gjorde mig verkligen både sårad och ledssen.  Det är nog en utav de enda negativa minnenan jag har från mitt bloggande för bloggvärlden är en positiv värld. Vilket jag också  verkligen fick erfara denna gång stödet jag fick från mina bloggvänner var otroligt!
September-06
Min kamera var  och är något som används flitigare och flitigare och det är verkligen tur att man bor lite avsides. För skulle grannarna se mig krypandes i gräset tidigt på morgonen för att försöka fånga frosten och solens strålar skulle de nog tro man blivit tokig;)
Oktober-06
Hade länge varit avis på alla duktiga bloggare som satte i hop så fina kollage och jag började så smått försöka mig på egna i paint. Kul det där men jag hade och har mycket kvar att lära mig...


78747-1606
Bild: Vicke

November-06
Två megastora upplevelser fick jag denna månad tack vare bloggen. Först förhandsvisningen utav det nya Ikeavaruhuset i Haparanda och sen en pirrig träff utav en bloggvän Saga i verkliga livet:D
Jag hoppas på att det blir fler av mina bloggvänner jag får träffa I.R.L
December-06
Än en gång har lillasyster ett finger med i spelet när hon föreslår att jag ska blogga om byns inredningsbutiker Inredningsbutiken och Trendia.  Som var både kul och spännande samtidigt som det kändes lite pirrigt.
Så att vi gör ett besök för att se deras fina adventshem är självklart denna december månad som för övrigt är välfylld utav kollage.
Januari-07
Nytt år påbörjas och också ett nytt liv en liten Skrutt kommer till världen och glädjen hos både stora och små är stor:D  En annan rolig sak som jag börjat delta i är tisdagstema.
Februari-07
En light makeover av vardagsrummet görs och så många kommentarer som det inlägget genererar har jag inte fått sen Ikeabesöket. Jättekul!
Mars-07
Att jag skickade med kameran med Tonåringen till hans beök på Ishotellet i Jukkasjärvi var så bra. För vilka vackra bilder han hade med sig hem!! Det var en imponerad mamma som fick tillbaka kameran.
April-07
I samband med tisdagstemat djur utlyser jag en tävling där man ska ge namn åt vårt välkomstfår. Tyvärr meddelar jag inte juryns beslut eftersom tråkiga saker kommer emellan. Men jag ska absolut göra det denna vecka och en vinnare är redan utsedd.

Oj oj vad långt det blev det var inte min tanke men när man skriver om något så roligt som bloggen så är det svårt att fatta sig kort. Hoppas ni inte somnat av utmattning!

Så nu ska jag runda av genom att tacka Er ALLA för den glädje ni ger mig !!
KRAM PÅ ER ALLA


Kommentarer
Linda

Grattis på 1års dagen! Din blogg var faktiskt en av dom första jag läste och som inspirerade mig att själv börja....

2007-05-17 @ 23:31:07
URL: http://frularsson.blogg.se
Lilla My

Stort GRATTIS på 1-årsdagen.Hoppas att du avnjuter den på bästa sätt med pompa osh ståt.Kramar

2007-05-18 @ 08:09:07
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
tina

Ett stort grattis på 1års dagen!! Kul läsning du bjuder på..som vanligt:)!! Har följt din blogg nästan sen dess.....Ha en riktigt härlig helg!!
Kram!

2007-05-18 @ 09:40:03
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Fridasfunderingar

GRATTIS,GRATTIS, GRATTIS PÅ ETTÅRSDAGEN! Skoj för mig som kom in lite senare att se vad du hittat på för skojiga saker under året du hållit på (bra att du lånade idén av Sara) Ser fram emot flera år till! Kraaaaam!

2007-05-18 @ 10:10:42
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Anonym

Grattis grattis jag gillar din blogg jättemycket. /pimpim

2007-05-18 @ 10:13:54
Nilla

Grattis på 1-årsdagen Vickes blogg!

2007-05-18 @ 10:15:20
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Anonym

Vet inte var min kommentar hamnade men nån annanstans i allafall.
Så grattis till ett-årsdagen.Gillar din blogg. /pimpim

2007-05-18 @ 10:40:02
Stora syster

Grattis på ett års dagen! Alltid lika roligt att kika in och se vad du blogggar om, Det känns som att har lite bättre koll vad du pysslar med... kram

2007-05-18 @ 12:25:32
Saga

Ja, tänk vad fort tiden går... känns ju som igår jag "hittade" dig! :)
Jag har troget följt dig och ditt liv och jag är en stor fan av Vicke. Mötet i.r.l var en toppenrolig händelse för mig, att träffa någon "anonymt" och få möjlighet att knyta kontakter man aldrig skulle ha fått om det inte vore för bloggens underbara värld. Du är så gullig och rar och jag hoppas att vi snart kan träffas igen, kanske en date alla tre, du, jag och Sara... :)
Kanske en träff med många fler goa bloggare, vi börjar ju bli ett bra gäng nu!
Kul med en sammanfattning, det är många kära minnen som väcks till liv!
Och ett stort tack till din syster! TACK för att du "gav oss" Vicke! *he he*
Stora och varma kramar från mig till dig, min kära bloggvän!

2007-05-18 @ 13:21:26
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Helena

Grattis till ett år i cybervärlden! :) Hoppas att det blir många till!
Kram & Trevlig helg!

2007-05-18 @ 15:07:04
URL: http://astridsmamma.blogsome.com/
Ingela

Grattis till ett års bloggande! Jag har läst din blogg i några månader och gillar den jättemkt.

2007-05-18 @ 17:25:03
mallaa

grattis, grattis! :)

2007-05-18 @ 19:28:26
URL: http://www.mallasmemoarer.blogspot.com
Carola T

Grattis kramar, det är fortfarande lika spännande och inspirerande att läsa din blogg.
Trevlig helg!

2007-05-18 @ 19:30:01
Lisa

Läser ofta men skriver sällan...men nu måste jag bara säja *GRATTIS* på ett års dagen!

2007-05-18 @ 19:43:27
Anna (syrran)

Hipp Hipp Hurra på bloggens 1-års dag! Tur att du hade "tid" att kasta dig in i bloggens värld! Jag säger som storasyster, nu har vi än mer koll på dig :) Fortsatt i samma anda och jag gästtipsar gärna även fortsättningsvis.

2007-05-18 @ 22:40:37
Thea

Grattis på 1-årsdagen Vickes blogg!!
Kul med en liten sammanfattning.

2007-05-18 @ 22:42:48
URL: http://www.theasrum.blogg.se
saravillfara

Nämen, va´! Höll jag nästan på att missa.... är det "din" födelsedag idag?
Grattis Vicke, till din härliga bloggs 1-årsdag!
Det har väl inte gått en dag som man inte har hängt här, och känt sig hemma och välkommen med öppen famn.
Det är liksom ditt kännetecken, ditt varma härliga, generösa sätt gentemot oss alla.
Vilken fin tillbakablick - tänk att det redan har gått ett år. IKEA-besöket imponerade stort på mig, och jag myser fortfarande vid blotta tanken på det inlägget ;)
Stora grattiskramar till den bästaste Vicke som finns!

2007-05-18 @ 22:51:00
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Liza

JÄTTEGRATTIS PÅ 1-ÅRS DAGEN!!!! Blir så glad av att läsa din fantastiskt inspirerande blogg (en av de första jag hittade till innan jag började)!
JÄTTEKRAMEN!
Liza

2007-05-19 @ 20:31:03
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Erika

Tiden går väldigt fort, eller hur?
Jag minns att jag tittade in till dig i augusti- september förra året för första gången, och sedan dess har jag varit fast. En jättetrevlig blogg och jag är helt övertygad att det är en underbar människa bakom bloggen. Grattis kramar från lilla mig!

2007-05-19 @ 21:48:52
URL: http://mrum.blogg.se
Kusinens sambo

Är det en vanlig dag...Nej det är ingen vanlig dag för det är "vickesbloggs" 1-årsdag, hurra, hurra,hurra. Måste bara få säga att du skrivit så fint om januarimånad...;)
Ha en trevlig helg, hälsa övriga familjemedlemmar.

2007-05-19 @ 22:21:53
Angelica

Grattis!
Jag fortsätter och följa dig i bloggvärlden!

2007-05-20 @ 13:39:57
URL: http://angelicas.webblogg.se
Vicke

Linda: Tack snälla DU!
Lilla My: Tackar! Om gårdskrattning räknas som påmpa och ståt så ja;)
tina: Tack snälla rara! Hoppas din helg varit bra:)
Kram
Fridas funderingar: Tackar! Det var kul för mig själv också att titta i backspegeln;)
Kram
PimPim: Tack för de rara orden!
Nilla: Tack!
Stora Syster: Tack! Bra sätt att hålla sig uppdaterad kanske du och lillasyster också skulle börja blogga;)
Kram
Saga: Du ska veta hur glad jag blev utav att läsa dina gulliga rader:D
Klart vi ska träffas alla tre du, jag och Sara snart hoppas jag:) Sen vore det superkul även med en bloggträff!
Stora varma kramar tillbaks till dig min bloggvän!
Helena: Tackar och hoppas även din helg varit trevlig!
Kram
Ingela: Tack så jättemycket:D
malla: Tack! Tack!
Carola T: Tack vad kul att du lämnar ett avtryck har saknat dina kommentarer!
Hoppas helgen varit bra, kram:)
Lisa: Tack och vad kul med en kommentar!
Anna(syrran): Grattis! Men det var ju du som fick mig att börja eller ledde mig in i bloggvärlden i alla fall! Gästtips mottages tacksamt :)
Thea: Tack snälla du!
saravillfara: Ingen fara även jag höll nästan inte på att hinna få in inlägget på rätta dagen;) En halvtimme kvar...
Dina rara gulliga ord gör mig alldeles varm i hjärteroten, tack! Förstår att en sann Ikeaälskare förstår min glädje den dagen:D
Stora kramar till den bästaste Sara bloggvännen som finns!
Liza: Tackar för de snälla orden! Jättekramen tillbaks:)
Erika: Absolut förstår inte vart tiden tar vägen;)
Då har du hängt med ett bra tag då och det är jag glad för. Alltid så gulliga kommentarer lämnar du efter dig även denna gång!
Kramar tillbaks
Angelica: Tackar och vad kul även jag brukar hälsa på hos dig även om jag inte alltid hinner kommentera!

2007-05-20 @ 22:31:52
URL: http://www.vickes.blogg.se
Johanna

Grattis! (några dagar försent) Kul att läsa om ditt år!

2007-05-21 @ 17:18:24
URL: http://inredning.webblogg.se
koselig koselig

Hei hei, jeg har ikke vært så mye innom hos deg, men gratulerer så masse med 1. års dagen for din blogg! Så trevligt! :) Det er alltid kul og hitte nye inspirerende blogger, inspirerende mennesker og for å være helt ærlig - blogging og bloggere forgyller min hverdag :)
Du har helt rett i det med at det er nervøst at folk man kjenner, leser bloggen, det er bedre med fremmende mennesker faktisk.
Men det får gå som det går, og det går jo bra :)
ha en trevlig mandagskveld.

2007-05-21 @ 19:46:26
URL: http://koselig.blogspot.com
Yourprivatepractice

Excellent site.
Well done.
Seen that done for the people.
I invite you to visit my site.

2007-12-22 @ 19:47:38
URL: http://yourprivatepractice.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0