VÅRTECKEN ?


Bild: Vicke

Känns lite dåligt med vårtecken därute så man får väl se till att fixa några själv;)

Trana enligt Wikipedia:
Tranan har på många platser setts som ett viktigt vårtecken och under antiken menade man att tranans trumpetande på våren var en signal till jordbrukarna att börja plöja åkrarna. I norra Europa har tranan setts som bringare av ljuset om våren. I Norden finns det många traditioner kring tranans ankomst bland annat att man inte längre fick tända ljus om kvällen och på vissa platser innebar den att man efter detta skulle få ett extra mål mat mellan middag och kvällsmat.

Dessa två tranor är förresten mitt näst senaste "loppisfynd", vi har numera ett suveränt sätt att köpba/byta och sälja saker i byn. Finns nämligen en sida / grupp som en tjej startat där man kan lägga in annonser, superenkelt och verkligen lätt att få sålt prylarna där och även möjligheter att göra en del fynd finns det också.

*Glad* i dag lyckades jag lägga vantarna på en superfin herrbetjänt i teak som ska få flytta ner till Stockholm till sommaren.

Återvinning på hög nivå vill jag lova :)


Kommentarer
Birgitta

Sicken otur för mig att du såg annonsen före mig ;)Men grattis iaf!

2012-04-23 @ 23:44:54
Malin

Vilken bra idé!

2012-04-24 @ 07:57:00
URL: http://malkins.blogg.se/
Liza

Vilket fynd! Tänk att jag har lämnat trätranor till återvinningen för ca 15?? år sedan.. gissa om jag har ångrat mig!

Härligt med lokala annonser - det gillar jag!

Kraaaaaaaaaaaaam!

Liza

2012-04-24 @ 08:25:29
URL: http://vardagslycka.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0