TEMA VECKA 2 - LYCKANS DAG

När jag skriver det här inlägget är det torsdag den 9 november men jag måste vänta några dagar med att publicera det. *fniss* Är belagd med yppandeförbud , visst låter det spännande. Bli inte oroliga det är inte något brottsligt jag gjort utan något roligt...

Jag ska ta och gå tillbaka i tiden där den här historien tar sin början. Fick för nästan två månader sen denna kommentar i ett inlägg jag skrivit om Ikea
"hejsan Vicke! Gillar din blogg och jag skulle gärna vilja prata lite om IKEA med dig. kan inte du vara snäll och mejla mig?
Ffrree "
Jag var helt övertygad om att detta var någon som drev med mig och svarade:
"Ffrree: Hej på dig! Kul att du gillar min blogg och visst kan jag snacka Ikea med dig men det är lite svårt när du varken lämnar namn eller mailadress för Ffrree heter nog ingen. Det enda du har lämnat är ditt IP nummer för helt anonym är man inte när man kommenterar;)"
Då fick jag en riktig mailadress jag kunde maila till och det visade sig vara en journalist från Kurirens inredningsbilaga Hemmavid som hade fått en reportageidé. Hon ville vara anonym på bloggen för att inte avslöja den . De ville låta en IKEA-fantast besöka  nya varuhuset i Haparanda i  förväg för att betygsätta det. Det var där jag kom in i bilden, jag lilla jag skulle vara den IKEA-fantasten.

Det går nästan inte med ord att beskriva den glädje jag kände över det erbjudandet. Mina stackars barn trodde nog att deras mor blivit galen.  Ena sekunden sitter hon och läser ett mail och nästa sekund springer hon omkring och tjuter av glädje. Ringde även min man och skrek att jag vunnit högsta vinsten och han trodde väl att det handlade om en miljonvinst. Men där trodde han fel för vinsten var att jag skulle få besöka mitt IKEA -varuhus flera dagar innan öppnandet. *hihi*

Vilket erbjudande jag hade fått och allt detta tack vare min blogg, utan den hade hon aldrig hittat lilla mig. Vad kul!  Först var jag natuligtvis superglad och övertygad om att detta är världens roligaste grej jag fått chansen att vara med om. Men sen kom tveksamheten eftersom hon även i artikeln ville berätta om mitt inredningsbloggande.
 Hjälp.... skulle jag bli avslöjad nu min lilla hemlighet skulle bli offentlig. Det är inte många i min omgivning som vet om att jag bloggar. Vad ska folk i vår lilla by tycka och tänka ... detta var tankar som snurrade i mitt huvud. Min käre make fick mig att sluta tveka "klart du ska vara med skit i vad andra tycker".  En sån här chans får en IKEA fantast som dig bara en gång i livet. Om du tackar nej till detta kommer du att ångra resten av ditt liv. Visst hade han rätt, varför ska jag bry mig vad andra tycker om min blogg och mitt bloggande. 
Att blogga och läsa bloggar är faktiskt något som jag gör för min egen skull, för att det är så himla roligt. Det handlar absolut inte om att visa upp sig själv eller sitt hem för att vara märkvärdig eller skryta. Gillar inredning, att fota och i min blogg får jag utlopp för detta och den är verkligen mitt andningshål från all stress i vardagen.  Bloggandet har gett mig både massor av  inspiration och det viktigaste av allt massor av nya vänner runt hela Sverige. Tack för att ni finns alla mina kära bloggvänner!
Så jag hörde av mig till journalisten för att meddela att jag gärna är med som deras IKEA-fantast. Det var inte lätt att låta bli att få dela med mig av den roliga nyheten till någon.  Men desto större överraskning blir det för de som känner mig när de slår upp tidningen på tisdag den 14 november:)

78747-1312
Bild: Privat

 Den 9 november var det då äntligen dags för den stora IKEA dagen som jag väntat så länge på.
Har nog inte riktigt förstått att den stora drömmen om att få ett IKEA-varuhus nära mig snart är verklig. Det var en sån konstig känsla när jag kom körande in mot Haparanda och såg varuhuset.  Kan det verkligen stämma att jag som haft 70 mil till IKEA nu bara skulle få 7 mil, är det verkligen sant??

Träffade Journalisten  och fotografen från Kuriren på en lunchrestaurang för att prata lite om mina Ikea minnen och upplevelser innan det var dags för den stora stunden att få kliva in i det stora blå huset.
Vilken dröm att nästan en vecka före invigningen få tjuvkika på det stora varuhuset. Helt i lugn och ro utan att behöva trängas med andra kunder.

Vi guidades runt av både Varuhuschefen och Kommunikations- och inredningschefen.
Jättespännande att få höra lite mer om IKEA-tänket och hur de har byggt upp den 24 000 m2 stora butiken.
Då menar jag inte själva byggnaden för det tycker jag inte är så intressant utan inandömet. Personalen verkade ha fullt upp med att få klart allt till invigningen. Det måste verkligen vara kul för de att få vara med redan från start och bygga upp ett nytt varuhus. Lärde mig att det ligger verkligen en tanke bakom allting på IKEA inget lämnas åt slumpen. Fick t.ex. veta att pallarna som är på golvet innan man kommer till kassan läggs ut efter linjer på golvet. För att de ska stå rakt allihopa och ge ett snyggt och ordentligt intryck. De höll på att rita ut de linjerna när vi gick förbi där. Det här var bara en av de sakerna som jag fick lära mig under vår vandring. Kul att för mig som gillar att besöka IKEA så mycket att få veta lite mer om hur de jobbar.

Så i hela tre timmar fick jag "ensam" strosa runt varuhuset för att bekanta mig med det och se mig om. Varuhushefen och Kommunikations- och inredningschefen bar på min kappa och väska så jag skulle få titta obehindrat. Kände mig verkligen som en IKEA-drottning för en dag. WOW! Ni må tro att jag trivdes och njöt. Det enda som jag inte kände mig så bekväm med var att bli fotad. Står mycket hellre bakom kameran än framför. 
Finns knappt ord för att beskriva  hur jag kände mig under dessa timmar, men jag tror nog att ni andra därute som är lika Ikea frälsta som mig förstår. Var nästan tvungen att nypa mig i armen för att se att jag var vaken. Att det som jag fick uppleva inte bara var en dröm.

Lite synd bara att det inte var tillåtet att handla något den dagen, men ni må tro att jag ögonshoppade en hel del. Fanns en massa nya saker som jag inte sett på nätet eller i katalogen tidigare.  En fin soffa, kandelaber i Stockholms serien, fina gardiner, fina kuddar ja listan kan nästan göras hur lång som helst. Så det är nog bäst att jag låter bli att fortsätta.  För det här inlägget är redan långt nog som det är ni storknar väl av utmattning, stackare.
Vilket jag nästan gjorde innan rundvandringen var slut av alla härliga intryck och saker. Det var en mycket lycklig Vicke som lämnade IKEA den eftermiddagen. Kommunikations- och inredningschefen gav mig ett varmt handfast handslag innan vi gick ut och hälsade mig välkommen åter.*Hihi* Kanske hon såg en bra kund i mig. Men det vill jag lova att jag kommer att komma åter och det blir nog många många gånger.

I morgon onsdag  är det den stora invigningen och öppnandet av Ikea i Haparanda, men jag har redan varit där *blink blink*. Gissa hur lycklig jag är... *fniss*

Så för att avrunda en lång text  som jag fick  vänta med att publicera till i dag som är utgivningsdag av tidningen. Vill jag tacka de som gjorde denna dag möjlig för mig ,Journalisten och Fotografen på Kuriren. Samt Varuhuschefen och Kommunikations- och inredningschefen som tog sig tid och visade oss runt.
___________________________________________________________________________________
Artikeln finns nu på nätbilagan av  Kuriren  klicka här  för att läsa den
Edit: Fick precis mail från Kuriren nu är artikeln på nätet helt klar. 
Inte lätt att välja ut  mina fem i toppbloggar finns så många bra bloggar som jag gillar så ni är många fler.



Kommentarer
Anna

Vicke, vad häftigt!!! Du är värsta invigningsdrottningen ju! Jag är superglad för din skull. Du är verkligen värd detta! :-))

Finns det ingen nätartikel att ta del av? *Nyfiken*

Många grattiskramar!

2006-11-14 @ 07:02:14
URL: http://oklarheter.blogspot.com
Anna

Grattis!!!! åh vad roligt för dig!! Tänk att bloggandet kan leda fram till nåt sånt här...Jättekul!! och jättebra att du lyssnade på din man och din inre röst. (7 mil.. bara det är jättelångt i mina ögon;)) Åh vad glad jag blev för din skull!!!;)

2006-11-14 @ 07:50:29
URL: http://blandblommoroblad.blogg.se
Kattis

Jag som brukar "tjuvläsa" lite måste lämna min första kommentar nu. Gud vad häftigt! Att få gå i ett lugnt IKEA varuhus och strosa och titta, det måste vara drömmen.
Synd att du inte fick shoppa något, men jag kan tänka mig att du har en inköpslista klar till nästa besök. Tänk vad skönt för dig att hitta i butiken när du trängs med alla förstagångsbesökare!

2006-11-14 @ 08:09:23
URL: http://baggiolina.blogspot.com
Malin

Vad häftigt!!! Vad kul!!! Vicke är värsta bästa och coolaste IKEA-drottningen!! Vad glad jag är för din skull och stor eloge till din man som övertalade dig!!
Självklart blir jag oxå nyfiken på tidningsartikeln ;)
Kram på dig tjejen!

2006-11-14 @ 08:18:43
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Camilla

Weeeii.. vad kul :D Åhh.. jag får gåshud på både armar och ben när jag läser det här och jag blir så glad för din skull :D Vilken dröm du har fått uppleva.. Lyckos dej! Det är du värd!

Jag har läst artikeln nu :D Den var svår att hitta för den som inte varit inne på den sidan innan. Här är direktlänk http://www.kuriren.nu/GEN_Utmatning_Ettan.asp?CategoryID=2764&ArticleID=1341547&ArticleOutputTemplateID=125&ArticleStateID=2

Så himla kul att läsa och se på bilderna :D
Bilden längst ner är så fin. Den borde du rama in och ha i köket :D

*stora grattiskramar*

2006-11-14 @ 08:52:03
URL: http://camilla.hopto.org
malin

Aha...nu såg jag att man kunde hitta artikeln. Skyndar mig dit direkt......lång paus....... Jättekul att läsa!!! Grattis igen!!

2006-11-14 @ 08:56:24
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Linnea

Vicke!! :-) Sara(-villfara) får numer maka plats på tronen som Ikea-drottning i bloggarvärlden, och dela den med dig! WOW vad kul det låter! Grattis! :) Ska läsa artikeln ikväll, nu måste jag kila till jobbet.

2006-11-14 @ 09:23:32
URL: http://hemmahoslinnea.blogspot.com
Zassi

Vilken lycka! Stort grattis - eller vad man säger. Själv skulle jag bara studsa omkring och ha svårt att sova. Ny IKEA-drottning. Jag blir riktigt avis. Och bara 7 mil till varuhuset... Lycka...

2006-11-14 @ 09:42:16
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Anna

Nu har jag läst artikeln! Skitkul! Och så fick vi se en glimt av söta Vicke! ;-) Grattis igen!

2006-11-14 @ 09:43:35
URL: http://oklarheter.blogspot.com
saravillfara

Men Vicke!!!
*studsar av lycka å dina vägnar*
Så fantastiskt kul för dig, jag sitter här med ett stort fånleende, och alla på jobbet undrar vad det är för fel på mig ;)!
Otroligt roligt, jag som delar din entusiasm för varuhuset, kan verkligen leva mig in i hur spännande och superkul det måste ha varit, vad jag glädjs med dig!
Vilken fin artikel, och så roligt att se dig på bild också - du är ju en riktig snygging *hihi*!
Önskar så att jag haft den tidningen, men tack och lov har ni ju en jättebra nätupplaga.
Superstort grattis till dig, IKEA-kändisen, kram från mig som fortfarande har alldeles för långt till Ikea...!

2006-11-14 @ 09:52:27
URL: http://saravillfara.blogg.se
Malin

Grattis o va kul att läsa din blogg. Om du är IKEA drottning så är jag prinsessan. Har alltid haft 7 mil till närmaste IKEA men sen jag flyttade upp till Luleå så är ju avståndet lite läängre.
Vem vet vi kanske ses mellan hyllorna =)
Hoppas du hittar det du söker för jag är säker på att allt finns som just jag vill ha.

Kram Malin

2006-11-14 @ 10:15:22
cleo

Tjohoo! Vad roligt! Jag riktigt ryser när jag läser det och blir så glad över Din glädje. Ska genast gå in och äsa artikeln. STORT GRATTIS Dig, jättekul, verkligen!!! :-)

2006-11-14 @ 10:30:43
URL: http://cleopethra.blogg.se/
cleo

Hej igen! Jag tog mig friheten att tipsa om det på min blogg, ok?! ;-)

2006-11-14 @ 10:39:59
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Nilla

Hej Vicke!
Vad kul att se dig!
och läsa om dig och om Ikea!

2006-11-14 @ 11:52:50
URL: http://tankebubblor.blogg.se
heidi

...men Vicke dette var ju en fantastisk historie. Altså for en drøm å få gå på varuhuset innan det øpnar, alle vi ikea fantaster vet ju hvor stort dette er, noe man faktisk bare drømmer om. Jætteroligt var det å lese dette idag. Stor ikea kram : )

2006-11-14 @ 11:53:51
URL: http://julie-k.blogspot.com
Anna

Men gud så kul!! Man är ju lite avis måste jag säga!!! Grattis!

2006-11-14 @ 12:08:06
URL: http://lantligt.blogspot.com
Helena

Men så roligt! Jag riktigt myser av din glädje! Det var jättekul att läsa om dig och om det nya varuhuset. En sån ynnest att få tassa runt i ett alldeles nytt oöppnat varahus, riktigt avis! :)

Kram

2006-11-14 @ 12:26:01
URL: http://astridsmamma.blogsome.com/
Tant Ulla

Grattis! För kan man säga något annat. En hel eftermiddag på IKEA. Med väskbärare och allt. Du har gjort många avundsjuka nu.

2006-11-14 @ 12:26:31
URL: http://www.tantulla.blogg.se
Lisa

wow! Vilken grej asså, hur kul som helst! å 7 mil till ikea nu...oj oj oj!

2006-11-14 @ 12:32:22
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Anna (syrran)

Kul! Längtar tills jag får se pappersversionen! När blir nästa tur till IKEA? KRAM.

2006-11-14 @ 14:34:08
W

Kul för dig och roligt att läsa!

2006-11-14 @ 14:40:31
URL: http://livingbycw.blogsome.com/
Purple

Wow, vad häftigt. (Jag gillade speciellt det där med att de bar din väska och kappa);)

2006-11-14 @ 14:59:43
URL: http://www.purplearea.blogspot.com
Jenny

Wow... Vilken historia! Verkligen jätteroligt! =)

2006-11-14 @ 15:07:17
URL: http://skaparhyllan.blogg.se
Maria

Grattis till IKEA-vistelsen! Du måste vara överlycklig! =D

2006-11-14 @ 15:10:34
URL: http://www.emen.blogg.se
Johanna

Gu va kul!!! Jag har dig under favoriter å kikar in regelbundet, hoppas det okej ;)

2006-11-14 @ 15:21:22
URL: http://jolla99.blogspot.com
Zarah

WOW vad super!!!Jag är så glad för din skull. Jag tycker oxå om Ikea och har alltid gillat deras upplägg av inredning och planeringen. Jag kommer oxå att fara dit...men inte nu! Jag ville bara bjuda in dig till en ytterligare invigning!! Jo lilla jag håller på¨att öppna en ny inrednings butik och det är ni ALLA ploggare som har hjälpt mig att hitta saker som kan falla er i smaken. Så jag bjuder in dig igen..så du inte glömmer oss i allt Ikea!! 24/11-fre DIN STIL I lilla Pite.Kramar Zarah :) PS: Nu vet jag vem du är (har kuriren)Det blev fina bilder, och kul att läsa!!

2006-11-14 @ 15:54:16
Camilla

Du är också en favorit.. Men det visste du nog redan :D

*kram*

2006-11-14 @ 16:54:01
URL: http://camilla.hopto.org
Jenny I

Jag "smygläser" din blogg varje dag men nu lämnar jag mitt första avtryck. Tänkte bara säga att det var det roligaste blogginlägget jag någonsin har läst eftersom jag har förstått att det är en riktigt stor grej för dig.. jag känner glädjen med dig! :)

2006-11-14 @ 17:11:53
URL: http://jennyi.blogg.se
Vicke

Anna: Det var såå häftigt!!! Inte så mycket till Invigningsdrottning men tjuvtittsdrottning kanske;) Vad gullig du är som är så glad för min skull, Tack!! Många kramar tillbaka:)
Anna: Tack!!! Det var jätteroligt!! Vist är det häftigt vad bloggandet kan leda till. Utan det hade jag aldrig fått göra detta:) Ångrar absolut inte att jag lyssnade på min man och min inre röst. För oss är 7 mil jättenära;) Gulliga du som blir så glad för min skull:)
Kattis: Vad kul en liten "tjuvläsare" som kommenterar;) Det var verkligen rena drömmen att få göra detta:) Shoppa får jag göra vid nästa besök för jag har redan fått se ut det. Kul att ha varit dit i lugn och ro nu när man ska trängas med en massa andra.
Malin: Jättehäftigt var det!! Malin är värsta bästa och coolaste bloggkompisen som skriver så gulligt. Hade velat klämma in dig också i min topp 5. Söta du som blir så glad för min skull!! Kramar tillbaka i massor.
Camilla: Kan riktigt känna hur du delar min glädje snälla rara Camilla. Tack!! Det är verkligen en stor dröm jag fått uppleva:) Kul att du tyckte om att läsa artikeln. Bilderna hade jag kunnat vara utan inte så kul att vara framför kameran. Om jag skulle lyda ditt råd och sätta bilden i köket så skulle det bli den första som är framme på mig;) *stora kramar till dig*
malin: Tack igen!! Kul att du gillade läsningen:)
Linnea: Delar gärna tronen med en sån gullig tjej som Sara(villfara). Vi skulle nog kunna ha rätt så kul där tillsammans;) Det var så kul så det inte riktigt går att beskriva. Tack! Hoppas du har det bra på jogget:)
Zassi: Lycka var det verkligen! Tack och visst har man lust att bara studsa omkring så glad känner jag mig. Det kommer att bli roligt att ha det så nära:)
Anna: Vad kul att den fanns på nätet vet själv hur nyfiken man blivit när det stått om någon bloggis.
Fotona kunde jag gärna varit utan;) Tack igen!
saravillfara: Gulliga du som börjar både studsa och fånle på ditt jobb. De måste ha trott du fått fnatt;) Visste att du som också är Ikea tokig som mig skulle kunna leva dig in i hur det var. Du ska bara veta hur svårt det har varit att låta bli att dela med mig av den roliga nyheten till dig:)
Kul att du gillade artikeln! *hihi* Riktig snygging säger du, Nej nu tror jag minsann att farbor Rocky tagit dina glasögon igen;)
Om du vill kan jag skicka tidningen till dig, maila bara adressen. Superstort Tack till dig min Ikea kompis och jag tycker nog att du ska flytta hit upp så får du närmare till Ikea;) *Ikea kramar* du var med mig i mina tankar vid besöket. Så du var också där..;)

2006-11-14 @ 17:26:15
URL: http://www.vickes.blogg.se
Speja

Vad roligt! Det var längesedan jag tittade in hos dig och så möts man av den här spännande följetongen. Kul - och så har man fått ett ansikte till kära Vicke också!

2006-11-14 @ 17:30:53
URL: http://www.speja.blogg.se
Vicke

Malin: Tack! Det var nog en kort seans som Ikea-drottning som varade under detta besök. Fortsättningsvis får jag trängas där med massor av andra. Så vi ses kanske mellan hyllorna som du säger;) Nu får även du lite närmare då från Luleå till Happis är det inte så långt.
Cleo: Gulliga du som glädjs med mig och till och med tipsar om det i din blogg:) Tack! *kram*
Nilla: Hej Nilla! Ja nu är jag avslöjad på bild och allt;) Kul att du tycker det var kul!
heidi: Vad kul en Ikea-fantast till och från vårt grannland Norge som vet precis hur jag kände mig:)Glad att du gillade att läsa det och tyckte det var en fantastisk historia. I bland blir drömmar sanna hoppas det även blir det för dig någongång:)
Stor Ikea-kram tillbaka!
Anna: Det var helt underbart kul! *fniss* förstår att du är avis;) Tack!
Helena: Rara du som myser av min glädje! Vad kul att du gillade läsningen. Det var verkligen en ynnest, kände sig så speciell bara för en stund i alla fall.. *Kramis*
Tant Ulla: Tack! Kan tänka mig att det finns en och annan därute som velat vara i mina skor denna dag;) Är nog en av de bästa dagarna i mitt liv.
Lisa: WOW! Så känner jag också vilken grej! Det är så nära så nära dit nu;)

2006-11-14 @ 17:37:14
URL: http://www.vickes.blogg.se
Vicke

Anna (syrran) : Jättekul! Pappersversionen skickas till dig i morgon. Vi ska nog försöka klämma in en tur denna vecka om det bara går... KRAM KRAM
W: Det var superkul ! Härligt att det var roligt att läsa:)
Purple: Det var en häftig upplevelse att vara med om. Visst var det bra service med bärare;)
Jenny: En riktig solskenshistoria, så kul! Tack!!
Maria: Tack! Jag är verkligen Överlycklig=D
Johanna: Underbart kul! Det är mer än okej att du kikar in regelbundet det är roligt. Tack för det:)
Zarah: Det var en riktig superstund! Där ser man en dag på första sidan i tidningen och inbjudningarna börjar redan komma;) Vad synd att det inte var helgen före då vi är i Piteå. För annars blir det inte så ofta att vi åker dig. Vad spännande med en ny inredningsbutik!! Önskar dig lycka till och nästa gång jag är i dina trakter kommer jag till din butik. Det finns säkert massor av fint i den. Går inte att smyga in obemärk där då eftersom du sett mig på bild;)
Camilla: *kram* tillbaka gulliga du!

2006-11-14 @ 17:46:29
URL: http://www.vickes.blogg.se
Vicke

Jenny I : Vad kul en till "smygläsare" som ger sig tillkänna;) Vad rörd jag blir över dina rara ord!:)
Speja: Vad roligt att höra av dig Speja och vad kul att du tittade in just nu. När jag har så spännande nyheter;) Kul! Ja nu vet du hur tjejen bakom tangenterna ser ut;)

2006-11-14 @ 17:50:02
URL: http://www.vickes.blogg.se
Tina

Åhhhhhh är jag avis nu eller vad. Vilken underbar tid det måste ha varit att strosa runt där i lugn och ro och titta, och få allt berättat för sig. Så underbart kul! Grattis Grattis Grattis!

2006-11-14 @ 17:55:04
URL: http://tinitott.blogg.se
Anonym

Kul att vara "Ikea drottning" för några timmar. Ikea är roligt även om hela byn har inredning från samma ställe. Butiken är en god inspirationskälla och den tycks inte sina. Så du behöver nog inte vara orolig. "Grattis till butiken!"

2006-11-14 @ 18:00:08
URL: http://pratbubblor.blogg.se
Syster Åsa

ojoj jag vill också dit, inte kan du klämma in en tur till innan jag har hunnit dit. Nu får vi täffas där, min man är inte lika IKEA tapper som din:)

2006-11-14 @ 19:28:54
Zarah

Hej du..jag tycker att du/ni ska komma in på ytterligare en förvisning ( det är inte lika stor lokal som Ikea!fniss), men det skulle vara kul om du/ni kunnde ta er lite tid. Jag kan visa er runt och så får jag höra dina/era åsickter. Hälsningar Zarah :)

2006-11-14 @ 20:20:06
LoX

Vicke: jag tror jag döööööör! Åh, vad kul! Vilken grej!! Jag är så glad för din skull, och givetvis skulle jag ha velat vara med. :-)

Nu ska jag genast kila över till nättidningen. Är så nyfiken.

Fasiken vilken kul nyhet - jag har haft en riktig skitdag, men nu har jag ett stort leende på läpparna. Villen guldgrej att få uppleva, och du gjorde helt rätt att ta chansen.

2006-11-14 @ 20:26:06
URL: http://lo.blogg.se
Eva

Vad häftigt att någon jag känner har en egen inredningsblogg! Har dock förstått att vi har samma intressen. Besöker flera bloggar i stort sett varje kväll (bl a Frida på Cult D, Sara vill fara, froyas favoriter mfl mfl). Nu hittar jag en till som jag måste besöka varje dag :) Otroligt kul att du fick besöka IKEA före alla andra, grattis.

2006-11-14 @ 20:28:55
Christina

Varför fastnar inte mina kommentarer hos dig gumman??? Jag har postat och postat. Överbelastning här skulle jag tro ha ha!!
Jag sällar mig till skaran som gratulerar. Jag blev riktigt mallig när jag läste artikeln! Bra av dig och bra att du tog chansen och så roligt att få läsa!! Stor kram

2006-11-14 @ 20:52:52
URL: http://solusfemina.squarespace.com
Malin

Vilket uppdrag! Superkul verkligen!

2006-11-14 @ 21:02:05
URL: http://decor.webblogg.se
Sessan

Vad underbart skoj för dig! Hoppas att det snart blir en tur till IKEA för din del så du kan få handla litegrann. Grattis ännu en gång!!

2006-11-14 @ 21:36:22
URL: http://blogg.passagen.se/zezziz
Vicke

Tina: *fniss* Förstår att du är avis;) Det var verkligen underbara timmar. Njöt av varenda minut. Tack! Tack! Tack!
pratbubblor: Visst var det kul! Viss oro har jag ändå att det inte är lika roligt om alla har samma saker. Men visst utbudet är stort och alla gillar inte heller Ikea. Visst är det en stor inspirationskälla och det är en av de sakerna som kommer att vara så rolig att kunna gå och inspireras och inte alltid ha en lång att köpa lista.
Syster Åsa: Förstår att också du vill dig. Även om vi far en tur nu så kan man nog klämma in en senare med dig kanske. *fniss* Du har nog rätt i det att din man inte är lika Ikea-tapper som min. Han och H knorrade lite över att det stod att de tillhörde fansen. Riktigt så är det kanske inte;)
Zarah: Vi har inte fått matchtiderna än, men om det finns någon längre lucka så lät det som en kul grej att göra. Kanske några andra Piteå bloggare som vill följa med. Ni har ju många bra bloggare;)
LoX: Visst var det såååååå kul! Gulligt att du är glad för min skull och förstår att du skulle velat vara med:) Tur att den fanns på nätet för att stilla er nyfikenhet;) Men oj vad glad jag blir att det kunde förgylla din annars dåliga dag:) Det är verkligen en upplevelse som heter Duga!
Eva: Nej, men vad häftigt någon jag känner förutom mina syrror då skriver en kommentar. En som också verkar vara flitig bloggbesökare och har samma intressen som mig. Kul! Frida (Husmusen-nu Cult) är den person som inspirerade mig att börja blogga. Oj nu blir jag nervös, någon jag känner tänker besöka mig varje dag;) Det var otroligt kul att få vara där före alla andra. Tack! Har kanske mina aningar om vem du är*spännande*
Christina: Ha ha blev man så poppis att det inte går att kommentera. Nej skojar bara tror att det är blogg som strular igen. Det var så i går kväll.. Härligt att du blev mallig för min skull och tyckte det var roligt att läsa. Stor kram till dig med:)
Malin: Det var nog det roligaste uppdraget jag kunde få! Kul:)

2006-11-14 @ 21:37:57
URL: http://vickes.blogg.se
Vicke

Sessan: Missade dig just och visst var det underbart skoj! Klart det blir en ny tur snart, förhoppningsvis redan i veckan. Tack så mycket!

2006-11-14 @ 21:40:19
URL: http://vickes.blogg.se
Tekla

Gud va kul! Förstår att du var i himmelriket

2006-11-14 @ 22:34:49
URL: http://tekla.wordpress.com
Anneli

Vicke!!!!! Vilken grej!!! SUPERGRATTIS GUMMAN!
Jag har haft så mycket för mig att jag totalt missat denna fantastiska nyhet. Hur har du kunnat hålla det för dig själv??? Jag sitter här med mungiporna uppe vid öronen och småler för mig själv. Härligt att du fick den stora äran!
Kul att få VIP-status också. Det är du verkligen värd. Jösses vilken gratisreklam IKEA fått av dig.
Grattis än en gång!!
Kram

2006-11-14 @ 22:44:14
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Vicke

Tekla: Superkul, det var verkligen himelriket för mig:)
Anneli: SUPERTACK GULLIGA DU! Kan förstå att du inte hinner med att hålla koll på oss andra. Du har nog fullt upp med din nya underbara Cosas. Såg att flera artiklar var slut redan, kul Grattis än en gång! Det har inte varit så lätt att hålla en så rolig nyhet för sig själv. Tror jag har suttit med mungiporna vid öronen sen jag fick det mailet;) *fniss* Kanske man kan få lite rabatt för all reklam;)
Tack än en gång!!
Kramar tillbaka

2006-11-14 @ 23:01:36
URL: http://vickes.blogg.se
Veronica

Meeen! Vad kul! Vilken lycka, jag är inte bara liite avundsjuk på dig nu.

2006-11-14 @ 23:14:55
URL: http://veramedflera.blogg.se
Mia

Vilken härlig historia och vad modig du är som tordes vara med i tidningen!! Hade nog jag aldrig vågat. Det här måste verkligen ha varit en rolig upplevelse som man ju inte är med om varje dag precis!! Vad roligt!! Å jätte kul att få se dig på bild då man följt din blogg också! Nä du är cool Vicke, våran nya IKEA expert!! :) Kan knappt vänta tills jag får åka till IKEA själv... Var varuhuset stort? Jag har som föreställt mig att det är lite mindre än på andra orter... Man kan nog inte tro att det är sant före man har sett det själv... :) Vilket uppsving för Norrland!!

2006-11-15 @ 00:37:24
URL: http://miascorner.blogg.se
Saga

Kära Vicke! Jag förstår din lycka, eller jag försöker att förstå den, du måste ju sväva runt på små rosa moln just nu!! Jag är så himla glad för din skull, och jag måste säga att Kuriren var kloka som valde just dig! Sen är JAG väldigt glad för att jag får se dig på bild (söta rara) och dessutom själv blir omnämnd i texten :) Vad ska jag säga... jag glädjer mig åt din lycka!!
MEGASTOR kram till världens bästa (och lyckligaste) Vicke!!

2006-11-15 @ 10:09:42
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Camilla

Vad roligt! Grattis, både till förhandstitten och till att du nu bara har 7 mil till IKEA! :)

2006-11-15 @ 10:21:44
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.com
saravillfara

Men tack gulliga du för världens finaste kommentarssvar!!
Har du verkligen en tidning över fortfarande? Det skulle vara jättekul att kunna bläddra även i den, och inte bara i nätupplagan. Isåfall mailar jag över adressen ikväll :)
Och så hade jag helt missat din suveräna topplista: *hihi*, nu fånler jag så där dumt igen... tack snälla du! Och du vet väl att du platsar på min topplista också? *ler*

2006-11-15 @ 11:06:04
URL: http://saravillfara.blogg.se
isabelle

Åå vad härligt! Vad avis jag är att du fick en sådan premiärtur *dreggel*. Du var verkligen rätt person att sätta betyg på ikea! Det var så kul att läsa! Och vad kul att äntligen få se Vicke på riktigt, nu känns det ju som man känner dig "på riktigt" också! En stor kram till lyckosten!

2006-11-15 @ 12:15:18
URL: http://www.isa.nu
Vicke

Veronica: Verkligen både lycka och kul!! *fniss* Du det förstår jag att du är;)
Mia: Är nog inte alltid så modig, men att vara med i tidningen var priset jag fick betala för att få denna upplevelse. Det var det värt! Åh, Cool det ska jag säga till mina killar. De kommer nog bara att skratta;) Varuhuset var stort och med fullsortiment så jag blev absolut inte besviken. Visst är det verkligen ett uppsving för bygden:)
Saga: Visst är jag lycklig men inte rosa moln för jag hatar rosa. Vi tar blåa i stället Ikeas färg;) Bilderna hade jag kunnat vara utan, inte så kul. Självklart att du blir omnämnd i texten, världens bästa Saga! MEGAKRAMAR tillbaka
Camilla: Tackar!!
Saravillfara: Man får det svar man förtjänar:) Jepp har tidning att skicka så maila bara din adress till mig i kväll så kommer den... Sara, skärp dig sitta och fånle på jobbet två dagar i rad de tror du blivit tokig:) Tack rara Sara!!
isabelle: Du frågade häromkvällen om jag skulle hänga på låset men det behövdes inte hade redan varit där;) Kul att du gillade läsningen, hon fick i hop det bra journalisten:) Ja nu fick du ett ansikte bakom tangenterna. Men klart du känner mig på riktigt Isa:) En stor kram tillbaka från en lycklig tjej!

2006-11-15 @ 17:30:49
URL: http://vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0