TAFFLIGA TAVLOR = TAFFLIG KOMMENTAR

78747-36
Bild: Privat

Har skrivit om att det var så nervöst att lägga in bilder från sitt eget hem , vilket är väldigt personligt och nu har precis det som jag befarade hänt. Den här trevliga kommentaren har jag fått i dag:
Postat av: vadhardupåväggen
Åhh, snälla !! Dina väggar är lika viktiga som ditt "golv" . Inredning handlar inte bara om möbler och tapeter ! Tavlor ska harmoniera med den övriga inredningen. Dom ska inte heller hängas så högt som i tonåringens rum ! Snyggt i övrigt, men satsa på lite konst på väggarna!!!!!..(Plocka ned den taffliga "kinamålningen" och lyft blicken!
Ett hem är aldrig komplett om inte helheten harmonierar.....
2006-aug-25 @ 12:24:35  

Egentligen vet jag inte om det är rätt att ens besvara en sån kommentar, dessutom vågar inte ens den personen stå för sina åsikter utan lämnar den anonym . Men jag är en person som står för MINA åsikter och MITT hem, på MIN blogg visar jag saker som JAG gillar och förväntar mig inte att andra har samma smak som mig. Men jag förväntar mig inte heller kommentarer av det här slaget, gillar man inte det man ser så är det bara att gå vidare och kolla in något annat som man gillar bättre.

Det viktigaste med ett HEM är att omge sig med sånt man gillar och göra saker för sin egen skull och på sitt sätt för att man ska trivas där och vi trivs mycket bra i vårt hem.  Utger inte mig för att vara någon expert av något slag och absolut ingen konstexpert och vårt hem är inte någon lokal för konstutsällningar utan bara VÅRT HEM.

Vad det gäller den sk "taffliga kinatavlan" så är det en absolut favorit tavla för mig ,mycket för att jag fått den av min faster som betyder så otroligt mycket för mig. Den tavlan har alltid hängt i hennes hem hela min uppväxt och varit hennes favorit eftersom Nepal där hon köpt den var hennes favoritland under hennes år som utlandsbosatt och länderna hon bott i  är många.
78747-825
Bild: Privat

Sen när det gäller kommentaren om tavlan i tonåringens rum så vill jag bara upplysa att det inte ännu finns några tavlor uppe i det rummet. Men du kanske menar den här i H:s rum och då kan jag bara säga att bilden förvillar lite eftersom det är snedtak i rummet, den  hänger den ungefär mitt i väggen  och det tycker VI är snyggt.

Visst alla har rätt att ha sin åsikt men nästa gång du skriver in den i någons Blogg tänk på att du kan såra den personen mycket.

Nu kommer jag att ta bloggledigt den här helgen sen får vi se om jag har lust att återkomma på måndag eller inte. Just nu känner jag faktiskt mig väldigt ledssen och har nog ingen större lust att blogga.

En stor kram till alla de som läser min blogg och lämnar trevliga kommentarer ni ska veta att det gör mig glad.


Kommentarer
Camilla

Ett hem blir mer komplett om och när det finns personliga saker på väggar, hyllorna, golv, skåp osv.. Till personliga saker brukar det finnas minnen. Minnen är det bland viktigaste vi har!

Om jag också ska kommentera tavlan H:s rum så tycker jag nog att den hänger ganska bra där den hänger. Om man inte vill dela säng med den.. ;)

Vicke: Detta är DITT HEM. Ta in det ni trivs med!
Jag trivs med att du visar upp hemma hos bilder, det är bara kul :D

Hoppas du är tillbaka på måndag igen. Ha en mysig helg!
Don´t be sad! *försöker muntra upp*

Ps. vadhardupåväggen: kan du inte säga till när du visar upp dina bilder, så man kan få se hur det "ska se ut" i ett komplett hem?

2006-08-25 @ 13:40:07
URL: http://camilla.hopto.org
Annika

Visst är det trist att vissa skriver elaka kommentarer! Jag undrar vad vitsen med det är? Mår de bättre då, eller....?! Hur som helst; strunta i dem bara! Och snälla, fortsätt att blogga!

2006-08-25 @ 13:43:20
Jenny

Jag håller med Camilla och Annika. Strunta i de elaka kommentarerna och fortsätt blogga. Ha en trevlig helg :) Jag och många andra gillar din blogg. Vi skulle sakna dig om du slutade blogga ;)

2006-08-25 @ 14:03:58
URL: http://minlivsstil.blogg.se
Melinda

Det finns inga fel vad gäller inredning, så länge man trivs i sitt hem. Trist med såna kommentarer!

2006-08-25 @ 14:10:59
URL: http://melindas.blogg.se
Ann

Ta inte åt dig! Ditt hem är superfräscht och så där "lagom" stylad modernt med en touch av personlighet. Tavlan gillade jag också (ännu mer när du berättade historien om den) Så skall det vara i ett hem med folk och historia, kärlek, barn m.m.

2006-08-25 @ 14:35:02
Anna

Borsta bort och strunta i den otroligt dåliga kommentaren. Dålig på det sättet att personen försöker ge konstruktiv kritik men misslyckas eftersom flertalet uttropstecken och citattecken används och uppvisar en mycket otrevlig och nedvärderande ton, som absolut inte hör hemma här.

Vicke, fortsätt blogga! Jag gillar dina hemmahosbilder i din eminenta blogg. Kram!

2006-08-25 @ 14:47:34
URL: http://oklarheter.blogspot.com
isabelle

Håller helt med dig. Vilken tafflig kommentar! Ett hem ska ju vara personligt och ingen kan ju säga HUR det ska se ut. Det är ju upp till var och en och det är ju DET som är kul! Tyckte om tavlan förresten, och kul att det finns en historia bakom den också.
Jag fick också en tafflig kommentar en gång, en som tyckte jag verkade alldes för upp över öronen i min son och trodde jag skulle bli en alldeles för överbeskyddande mamma. Usch vad jag blev putt! Som tur är så är ju de allra flesta bloggare trevliga :)
En stor kram från mig! Mera mera mera inredningsbilder!

2006-08-25 @ 14:52:02
URL: http://www.isa.nu/blog
Malin

Inte får du försvinna vännen! Det vill vi inte. Bry dig inte om vad denna person har skrivit. Antingen är det en väldigt pessimistisk person som enbart gillar att såra andra personer eller är avundsjuk. Vem säger att ett hem skall vara på ett visst sätt? Finns det någon lagbok eller vissa normer för hur ett hem SKA se ut? Jag har då aldrig sett något sådant. Ta inte åt dig! Du har ett fint hem, och framförallt har du inrett precis så som DU vill, så att du ska trivas. Hellre ser jag personliga ting i hemmet med en historia istället för avskalade designade saker som "ska vara fina". Stor KRAM till dig!!

2006-08-25 @ 15:31:51
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
MyyZz

Jag är bara tvungen att kommentera ... det verkar vara "inne" att försöka göra folk illa, det är fler som har råkat ut för det. Alltså försök att låta bli att bry dig om det.
Jag är ofta inne och tittar hos dig men kommenterar inte just på grund av att vi inte alls har samma smak ;-) Det finns lixom ingen anledning alls att säga nåt då tycker jag.

Hoppas du får en fin helg och det är oavsett vad trevligt att titta in här ... en och annan godbit har jag sett;-)

Tjingeling

2006-08-25 @ 15:44:24
URL: http://myyzz.blogg.se
Vildangel

Jag kan bara hålla med alla de andra, du har ett jättefint hem som du är jättenöjd över och trivs med. Var stolt över det! En taskig kommentar från någon ska absolut inte hindra dig från att blogga vidare. Kanske personen som kommenterade hade goda avsikter men det blev jättefel iaf på grund av hur denne väljer sina ord. Hursomhelst, ditt hem är verkligen super verkar det som på bilderna vi har fått äran att se. Ha en trevlig helg och blogga vidare.
//V

2006-08-25 @ 16:41:30
URL: http://vildangel.blogg.se
Vildangel

By the way - jag älskar udda tavlor och udda grejer!
//v

2006-08-25 @ 16:48:20
Katten Pejst

Men snälla nån- vem lämnar en sådan kommentar?! Jag har tittat på bilderna och säger som övriga- försök att inte ta åt dig av den elaka kommentaren. Jag tycker att ni har det jättefint!!!

Tycker dessutom att det är VÄLDIGT roligt att du visar bilder på ditt hem i bloggen:-).

2006-08-25 @ 16:53:00
Anneli

Hej Vicke!!
Bry dig inte om den där kommentaren!
Jag tycker Vildangel har så rätt i det hon skriver.
Gå vidare och var den underbara person du är och blogga vidare med det du tycker är kul och intressant:) Så för min och alla andras skull: Keep up the good work!
Trevlig helg och Stor Kram!

2006-08-25 @ 17:09:28
URL: http://flitigamyran.blogg.se
saravillfara

Men gumman då!!
Jag förstår hur ont i hjärtat en sådan där kommentar gör, men den säger så mycket mer om personen som skrev den, än om dig och ditt hem.
Vi är ju så många här ute som beundrar dig och din blogg - låt det ta överhanden, och låt våra tankar vara dom som du bär med dig, istället för den andra personens. *kramar om dig så att du ska förstå att vi vill ha dig tillbaka - snart!!*

2006-08-25 @ 19:14:30
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Tina

Vännen, känner på samma sätt som de övriga som lämnat inlägg, försök skaka av dig kommentaren. Ja, jag vet...ord som sårar bränner lätt fast. Men vi är många här ute som vill se mer av ditt bloggande. Släpp bloggen i helgen och sköt om dig.

2006-08-25 @ 19:43:49
Syster Anna

Ja, du. Tråkigt att du ska råka ut för detta. Jag har lästa många år på nätet i massor av olika forum, föräldrar-, tvilling-, och bygga hus-forum. Och detta sker alltid, påhopp av anonyma personer.

Jag kan inte mer än undra hur dessa personer fungerar och är i verkliga livet? Visst, kritik kan man ge men det gör man konstruktivt! Tyvärr tror jag inte att den här personen vågar göra det in-real-life, varken taskigt (typ gå in till grannen och tala om att de ska ta ner den taffliga kinamålningen!!) eller konstruktivt heller för den delen. Men på nätet i anonymitetens skugga kan man vara "modig" och våga säga vad man tycker, äntligen!! Det säger mer om hur den här personen mår...

Mitt tips! Fortsätt blogga och ha trevligt! Råkar du ut för fler taskiga typer, radera inlägget och låtsas som att det regnar... Ju mindre uppmärksamhet sådana personer får, desto bättre!

PS. Jag tror inte personen i fråga själv har någon konst på väggarna, det tycker jag man kan läsa mellan raderna :-) DS.
Kram Anna

2006-08-25 @ 19:56:16
Linnea

För det första tycker jag att du gör alldeles rätt i att uppmärksamma detta och visa upp kommentaren i ett eget inlägg, så att personen som skrev det får skämmas och inse att det var väldigt onödigt gjort, och så att vi andra kan berätta att han/hon (den fegisen) har alldeles jättefel!
För det andra tänkte jag komma med en uppmuntrande kommentar men inser att alla kommentarer ovanför säger vad jag vill säga, så jag bara instämmer! Kör ditt race, vi är många som uppskattar det du skriver och du gör helt rätt i att visa upp ditt hem och vara stolt över det! Det syns att du har lagt mycket energi på att göra det fint och personligt!
Ha en skön helg!

2006-08-25 @ 21:05:53
URL: http://hemmahoslinnea.blogspot.com
Syster Anna

Ett tillägg bara, jag som har sett HELA ert hem i verkligheten tycker att ni har hittat en bra harmoni! Och gällande "kinatavlan" kan man fundera på dess ursprung och värde, du minns väl Fasters berättelser om att hon var bekant med kungen av Nepal! Snart kanske det är du som står och gapar förvånat i Antikrundan ;)
Ha en trevlig helg så ses vi om några veckor!

2006-08-25 @ 21:11:23
Saga

Jag som längtade in på din blogg, och så mötte jag detta, att du går och är ledsen.... vår (skulle vilja skriva min) kära och duktiga Vicke!! Jag har också råkat ut för dumma kommentarer, men vet du jag raderade dem (det var två, och de var också av någon anonym (läs fegskit)!! Det här är din blogg, och den är jättebra och uppskattad av oss...ärliga, och det är ditt hem, som också är fint och uppskattat av oss, och inte minst av din familj!! Den som skrev det om tavlan, har förmodligen ett väldigt opersonligt och tråkigt hem själv. Och inte bara det , hon (jag skulle faktiskt gissa att det är en hon (läs subba:)) tror sig dessutom vara någon kunnig, typ inredare eller något. Fjant säger jag bara, till henne såklart!! Oj vad arg jag blev!!
Ta ledigt i helge, för att mysa med din kära familj. Men kom tillbaka till oss på måndag....snälla. Jag gillar dig så micke, min Vicke!!
Kram

2006-08-25 @ 21:27:25
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Saga igen :)

Jag kom på att du kan kolla om personen skrivit någon kommentar tidigare. Man ser ju varje avsändares Ip-nummer.... Men det hade du kanske redan kollat :)

2006-08-25 @ 22:49:46
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Gisela

Du ska veta vilken inspiration jag har fått av DIG och många av dina, vad jag förstår bloggvänner som åxå skriver och fotar så läckra bilder,
jag vill åxå men KAN inte.

2006-08-25 @ 22:57:29
Maria

Hej Vicke!
Jag är en norrbottnisk tjej som läser din och många andras bloggar i princip varje dag för att jag älskar inredning och får sån inspiration av era fina bilder och idéer. :) Blev jätte glad när jag såg att du lagt upp bilder från ditt hem. Ett hem speglar ju personen som bor där å ditt hem är verkligen underbart fint och personligt. Ett hem är ingen jäkla utställningslokal som "vadhardupåväggen" verkar tycka. Det finns inga rätt och fel vad gäller inredning...Man ska omge sig med saker man tycker om och inte gå efter vad som är trendigt just nu... Folk lägger ner flera miljoner på att renovera sina hem till perfektion, men utan det personliga, ombonade, hemtrevliga så kan det ju ofta bli "platt fall" eftersom det då kan kännas som att hemmet är utan själ och personlighet. Det blir helt enkelt något som bara är till för att visas upp och passa in.
Sluta inte blogga Vicke! Å vi vill ju se mer "hemma hos" bilder! Jag ska snart starta en blogg jag med och då får jag väl bjuda igen!..:) Ett är då säkert och det är att "vadhardupåväggen" inte är välkommen hem till mig. Ytlig typ det där. Kram Maria, en trogen bloggläsare

2006-08-25 @ 23:40:19
Camilla

Du ska verkligen inte behöva försvara ditt hem och hur du väljer att hänga en tavla. Skit (usräkra svordomen) i den j---a kommentaren! Usch jag blir så arg på människor som inte har vett att bete sig som folk på Internet!

Kram!

2006-08-26 @ 02:36:18
URL: http://www.starmastermilla.blogg.se
Speja

Fy, vad ledsen jag blev när jag läste det här. För även om man vet att det finns människor som gillar att trycka ner andra för att själva komma upp ett snäpp, så tar man åt sig. Jag skulle också ha blivit störd. Fortsätt med din härliga blogg - i samma stil - jag gillar dig och dina inlägg jättemycket. Och jag anser att det är modigt att lägga ut bilder från sitt hem och jag uppskattar det. Du har det fint, och fy vad trist om alla hade inrett efter samma princip. Dessutom har du alltid en generös kommentar till hands när du besöker andras bloggar. Forsätt och vara en solstråle här i bloggvärlden och så kanske skuggorna försvinner. Hejar på dig.

2006-08-26 @ 12:08:02
URL: http://www.speja.blogg.se
caroline

hemmet ska vara personligt tycker iallafall jag . Ett hem är finare om det märks att någon normal människa bor där . istället för att det bara ser ut som ett uppslag ur en inredningstidning.

2006-08-26 @ 12:32:49
URL: http://carolinesblogg.blogg.se
ROOMSERVICE

Skit i alla andra. Det är ditt hem och du betalar hyran. Vill någon ha åsikter så kan de ha det hemma hos sig. Det finns en massa dårar i bloggvärlden - jag vet, jag blev drabbad av en sådan som skrev anonymt dessutom - den där åsiktsmaskinen var väl inte anonym i alla fall?

2006-08-26 @ 20:05:17
URL: http://roomservice.blogg.se
Frida aka. Husmusen

Jag säger bara två ord till dig: Snälla. Stanna!

:)

Låt inte den där anonyma krakens åsikter bekomma dig, what so ever.

2006-08-26 @ 20:29:43
Cia

Ett hem är ett ställe där man ska kunna avläsa vem som bor = alltså ett personligt ställe där man inreder precis så som man vill ha det själv och inte för att någon annan tycker att det skall vara si eller så, då är det ju inte ditt hem. jag gillar att plocka lite inspiration från olika ställen, det behöver inte bara vara lantligt och vitt utan det kan lika gärna finnas saker som är nya, färglada och praktiska, för praktiskt måste ju ett hem vara, iallafall när man har barn.
Tavlor är också en personlig sak, tänk om alla tyckte om samma motiv, då skulle det bli enkelt , trycka upp masskopior.
Nej bry dig inte om dumma insändare, jag har också någon som skickar kontiga kommentarer på alla mina inlägg, de säger ingenting... och jag bryr mig inte..

2006-08-26 @ 21:49:46
URL: http://hemmabra.blogg.se
Saga

Å vad glad jag blir!! Nu måste du bara förstå hur omtyckt och viktig du är för oss!! Kan inte tro att du annat än stannar :)
Kram igen!!

2006-08-26 @ 23:31:00
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
W

Äsch - ta det med en nypa salt! Jag har lärt mig att försöka att inte fokusera på det pyttelilla negativa som finns bland 99 positiva kommentarer bland 100. Nätet är ett fritt forum och folk får tycka och tänka vad de vill. Om man tror på det man har själv, så finns det ingen egentlig anledning att lägga så mycket energi på att någon annan uttrycker sig negativt i lite klumpiga formuleringar. Jag har all respekt för din reaktion och det är trist att få negativa kommentarer, men låt det inte påverka din blogglust. Då har ju den anonyma vunnit.

2006-08-27 @ 15:18:22
URL: http://livingbyw.blogg.se
Anna

Jag är så arg så jag gråter!!!!! Vill svära och säga tusen fula ord! Förbannade jäkla fegis, tänk att det var så viktigt att tala om hur saker och ting "bäst" ska se ut och sen inte kunna skriva sitt namn!? och tänk att man till varje pris måste säga "sin" mening utan att över huvudtaget tänka på nån`annan?! Fan nu kommer det! JÄVLA idiot! Och det är MIN mening Och jag heter ANNA. Och SNÄLLA låt oss få se lite bilder från DITT hem. Det måste ju vara helt komplett i harmoni. Har du tänkt på att det kanske inte är det i VÅRA ögon!
Förlåt Vicke! Jag eldar upp mig så det står härliga till..men jag blir så ledsen över sånt här.. stor jätte kram från mig!!!:)

2006-08-28 @ 07:57:30
URL: http://blandblommoroblad.blogg.se
cleopethra

Uschö, vilken typ som kommenterar så!!! Är det något jag ogillar så är det kulturell och estetisk snobbism. Man måste respektera andras smak, utan att håna, även om man inte håller med. Modig gjort av Dig, att visa upp delar av Ditt hem. Det har jag också gjort, på min blogg, och jag skulle bli jätteledsen om någon var hånfull.

Fortsätt som Du gör med Din blogg, och skit i den tråkiga kommentaren.

Kram, Cleopethra

2006-08-28 @ 19:19:38
URL: http://cleopethra.blogg.se/
banks briana gallery

briana banks sex

http://skocz.pl/briana-banks

2007-01-19 @ 00:20:09
banks briana

briana banks fucking

http://ipoo.org/4wf3

2007-01-19 @ 12:57:25
russian bride

russian brides

http://pnope.com/yui

2007-01-22 @ 22:15:08
Paul Riesser

Kul att höra allas kommentarer! Min uppfattning är att all konst är subjektiv och att man inte kan säga vad som är "rätt" eller fel...

2008-04-10 @ 20:48:14
URL: http://www.tavlor.net


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0