PYSSEL


Bild: Vicke

Helgens projekt är nästan klart fattas två små detaljer , måste säga att jag är supernöjd det är verkligen återvinning på hög nivå;)
Mer kan jag inte säga just nu men jag lovar det kommer bilder är lite för mörkt för att fota i kväll.

Kreativiteten flödar här just nu och det gäller att smida medan järnet är varmt, tänkte visa er mina två senaste loppisfynd som fått flytta i hop...

Först ska jag berätta om den söta lilla lilla julgransfoten som jag inte kunde motstå på ett loppisbord så för endast tjugo riksdaler blev den min. Inte visste jag vad jag behövde den till eller skulle göra utav den men jag gjorde som jag brukar vid såna tillfällen struntar i det och följer mitt hjärta.

Ett par veckor senare får jag en idé, springer in på vår lokala Blomsteraffär och förser mig med några kvistar trollhassel och inspirerad av Lina är installationen klar. Hokus pokus så har jag fått användning för min julgransfot, jag visste väl det :)

Då över till loppisfynd nummer två eller rättare sagt två och tre, för dessa två änglar råkade jag stöta på en lunch. Där i Kaffilas lilla loppishylla står det två übersöta änglar från Island och bara väntar på att få föja med mig hem * kärlek vid första ögonkastet*.

Väl hemma med mitt fynd går jag runt och funderar på vart de ska få bo, prövar ett par ställen sen kommer jag på det. För nog passar de väl helt perfekt till min lilla julinstallation. Kan det vara ödet säg...



Kommentarer
Malin

Vilken läcker "installation" du har gjort!



Är oxå pysselsugen, men hinner långt ifrån med allt man skulle vilja den här tiden.



2011-12-13 @ 09:00:41
URL: http://malkins.blogg.se/
Nina

Vilken supersnygg julgransfot, den var ju verkligen ett fynd. Jag har också plockat in trollhassel nu i december, det är också så himla fint tycker jag=)

2011-12-15 @ 19:37:15
URL: http://denvassastekniven.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0