SÄKERT VÅRTECKEN


Bild:Vicke

I ett tidigare inlägg skrev jag om att det fanns lite dåligt med vårtecken , men nu har jag i alla fall ett säkert vårtecken att rapportera om här i från norr. För i tisdags var det nämligen premiärbesök på mitt favorit Loppis :)

Är verkligen glad att vi for i väg på en liten utflykt för vilket fynd jag gjorde , sannolikhten att man ska ramla över en kompis till min älskade skål jag ärvt efter mamma är väl inte så stor. Men det var precis det jag gjorde för där stod den inklämd på en hylla, vasen med stort V. Fick verkligen anstränga mig för att inte börja jubla och hoppa jämfota av lycka när jag lyfte upp den i min hand och såg att jag inte sett i synen det var verkligen samma mönster och allt.

Jag tror på ödet och är säker på att det inte var en slump att den bara helt plötsligt fanns där och att den nu fått flytta i hop med mammas fin fina skål .

Det var också så roligt att den hade en intakt etikett tillskillnad frå skålen för nu har jag kunna lära mig lite mer och det fina handdrejade handmålade keramiken. Syco Keramik, heter tillverkaren och än en gång blir jag förundrar både över ödet men också över hur lätt man kan hitta information i dag på nätet.

Önskar er alla en trevlig helg och hoppas vårsolen skiner på er :)


Kommentarer
TiniTott

Åh vad skojigt att göra ett sådant fynd =) Jag dök på ett Stig Lindberg fat som jag samlar på för någon månad sedan, sådan lycka :D Hoppas ni står ut i vattenmassorna, såg precis på tv från Övertorneå vilken översvämmning det är.

2012-05-18 @ 20:00:18
URL: http://tinitott.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0