SOVA

Har envist försökt sova/vila bort de elaka förkylningsbacillerna, men nu blev jag trött på sängen och tänkte roa mig framför datorn en stund i stället. Det är ju inte förbjudet att ha roligt när man är sjuk , eller;)

I alla fall så tänkte jag fortsätta visa lite mer bilder från Funkis Friggeboden, är ju så himla kär i den så jag måste erkänna att det här varit de svåraste bildkollagen att knåpa i hop. Helst skulle jag vela lägga in en miljard bilder, *ler* men det blir ju inte så bra det vet jag ingen orkar titta på alla dessa bilder. Så jag har försökt lägga band på mig och bara välja ut några stycken gobitar.

Stugan är verkligen så rymlig trots sina ringa 13 m2 och det går till och med att få in flera funktioner i den. Så det är på det viset jag kommer att presentera mina bilder i tre olika delar. Där den första är sova...


 

Här är alltså sovavdelningen, som än så länge bara är utrustad med en tillfällig lösning i form av en tältsäng. *Fniss* bli nu inte oroliga Sara och Lina att ni ska behöva trängas på den smala osköna bädden när det är dags för er bokning. Nej jag lovar tills dess ska vi ha ersatt den med en skönare variant som vi redan spanat in på Ikea.

Ljusstaken (om det nu är en ljusstake men jag tyckte den passade till det )är ett gammlat Loppisfynd som stått utomhus några år och blivit rostig och trist .Men även den fick sig en omgång av sprayfärg och blev som ny, alltid kul med återvinning/återanvändning. 

Inredningen i stugan är en salig blandning av Loppisfynd , Ikea och Förrådsfynd dvs hyllvärmare som jag skaffat mig eller tröttnat på men inte riktigt velat göra mig av med. En del av de har fått sig en omgång färg och andra inte utan på något sätt bara varit så perfekta till stugan.

Nästan som om det bara varit något de gått omkring och väntat på, att få flytta in i stugan te.x tavlan som jag köpte på Loppis för tre år sen. Den har fått vandra runt från ställe till ställe för att sen förpassas till utebastun eftersom den aldrig hittat den rätta platsen att hänta på. Men nu känns den så rätt , verkligen rätt sak på rätt plats och där kommer den att få stanna.


Foto: Vicke



Kommentarer
Mr z

va fint puss från Mr z

2009-09-22 @ 12:38:48
Liza

Så mysigt du gör det! Får massor av inspiration, vi ska ju upp med en gäststuga till våren ute i stugan. Behövs till gäster och barnen när de vill sova över.. Ser fram emot fler bilder!!

KRAAAAAAAAAAAM!

Liza

2009-09-22 @ 21:17:02
URL: http://vardagslycka.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0