MERA SVART...

Misstänker att det finns fler än mig därute som råkat ut för fenomenet att man blir förtjust i en sak och sen när man kommer hem med den så tycks man inte hitta den där perfekta platsen. Den får flytta från ställe till ställe och det känns inte riktigt rätt...

Har några såna prylar liggandes i förrådet som jag inte haft hjärta att skicka i väg utan sparat för rätt tilfälle och rätt plats. Två av de har nu fått komma fram ur gömmorna och fräschas upp litegrann innan de ska få flytta in i Funkis Friggeboden.

Som jag tjatat om i veckor så är jag ju på jakt efter lite prylar för att inreda den nya stugan som i går anlände till oss. En golvvas var en av sakerna på min lista och jag budade på världens finaste svarta i funkisstil på Tradera men förlorade. Jag som investerat i innehåll till den och allt:(

Har då fortsatt att leta både på Ikea och Loppis men inte riktigt hittat en vas som är lika fin som den och till rätt kurs. Men vad gör väl det när bloggvärlden finns för där hittade jag den prefekta lösningen, en slags kompromiss. Av en ren slump besökte jag Ida och får se hur hon förändrat en keramikvas genom att måla den.

Så jag "härmades" och det gick hur bra som helst nu har Loppisvasen som låg på mellanlandning i förrådet fått nytt liv och kommer äntligen att hitta en plats som känns rätt.



Tack för tipset Ida, jag tar och skickar jag vidare det  till er andra därute som har en vas som är fel färg , de går superbra att måla om. Vi valde att spraya vår svart...



Kommentarer
Ida

Men alltså vilken pärla!! Supersnyggt verkligen. Kanske man ska bli vassamlare, prenumerera på färg och pimpa hela hemmet med blanksvarta vasar!?! Generöst med credit fick jag också, tackar. Surfa lugnt!

2009-09-17 @ 11:21:37
URL: http://iandwe.blogg.se/
Malin

Bra tips, har en terracotta vinkylare, som borde få nytt liv!

2009-09-17 @ 17:40:23
URL: http://malkins.blogg.se/
Ida

Fick mailet av Lina, det var snällt av dig! Den soffan var ju riktigt fräck :-) Inte alls omöjligt att våran går samma öde till mötes. Fortsättning följer... Tänk vilken tur att man kan tipsa och inspireras av varandra! Mycket bättre (och billigare) än att göra ett förhastat och ogenomtänkt val själv för att sedan ångra sig. Här hos dig fanns ju mycket fint att inspireras av, alltid lika roligt! Tack igen och ha det gott

2009-09-17 @ 20:33:30
URL: http://iandwe.blogg.se/
karin s

så enkelt men fint resultat att måla vasen. jag lääängtar att få kliva in i din funkisstuga o bara se ALLT!

2009-09-18 @ 21:50:19
TiniTott

Vilken perfekt idé! Är så många gånger jag sett en läcker vas på loppis, men den har haft helt fel färg. Nu kan jag ju köpa den hihi =)

2009-09-19 @ 21:27:56
URL: http://tinitott.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0