DILEMMA NUMMER TVÅ




Häromdagen berättade jag om mina små inredningsproblem att jag plötsligt fått så svårt för att bestämma mig om jag gillar saker och ting. Lika bra att fortsätta spinna vidare på det temat och visa er nästa sak som jag går omkring och funderar på om blev bra eller inte.

*Ler* det är inte lätt att vara velig, men det värsta av allt är som sagt var att jag inte brukar vara det utan genast kan känna om det funkar eller inte. Nåja i alla fall mitt nästa dilemma är även det uppe i vårt allrum precis som läshörnan, men denna gång är det förvaringslösningen Bestå som är problemet. Eller det är inte själva skåpet som är problemet utan det är jag supernöjd med blev så bra så och framförallt uppfyller den absolut mina förväntningar på bra förvaring. Nej det är hurvida jag ska riva bort tapeten i skåpdörrarna eller inte, *fniss* stackars maken som gjort så fint och nogrannt enligt mina instruktioner och så kändes det bara så fel.

Kanske kan skylla på att det tog så länge innan tapeten kom på plats så jag helt enkelt hann vänja mig vid det vita;)
 
När det egentligen är så att min vision av att plocka upp fondväggen även i skåpet inte alls blev som jag tänkt mig, skåpet tog som så mycket mer "plats" med tapeten än när det var vita dörrar. Då liksom smälte det så fint in i det vita räcket och kändes så mycket luftigare.

Luftigt var precis den känsla som jag ville eftersträva med nytt skåp förutom det där med bra förvaring då förstås som var det viktigaste. Det gamla skåpet vi hade där tidigare uppfyllde inte riktigt något av de kraven,så det har förlyttats ut på förvaring i väntan på att H ska flytta hemifrån. Stackarn blev så olycklig när vi inte skulle ha kvar hans favoritskåp längre så han skyndade sig att paxa det för framtida behov.

Men i alla fall nu har jag nog äntligen bestämt mig för hur det ska bli med skåpdörrarna , de får bli vita igen vet att det är tänkt att man ska kunna ge de en personlig touche genom att placera något mellan skivan och glaset men jag nöjer mig med de helt naturella.

Hur länge det får vi se...

Förrsten höll ju på att glömma , Lina tyärr lampan från vår hall som hängde mellan dörrarna har hittat en ny perfekt plats hemma hos oss. Den hänger nu i vårt allrum i stället så tyvärr ingen affär denna gång;)


Kommentarer
Anna (syrran)

Svårt. Kanske en vit mönstrad tapet, har ni inte kvar ngn bit från sovrummet? Eller en tunn IKEA gardin ur deras "ANNO"-sortiement. Såg en kompis (i norr) som hängt ANNO Linje innanför glasdörren i Billybokhyllan, mycket fint.

2009-03-18 @ 21:35:55
Liza

Snyggt vilket som, tapet eller vitt i dörrarna!

Du har så himla fint hemma!!! Mysigt och hemtrevligt!

Kram!

Liza

2009-03-18 @ 22:43:04
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
P

Jag hade kört på vita luckor. Hur som så kan jag inte annat än att hålla med. Ni ser ut att super fint hemma. Tack för att du delar med dig av ditt hem.. =)

2009-03-19 @ 10:38:56
Lina

Ja, men jag ser ju det nu, och mina tårar strilar nedför kinden - jag som verkligen tänkte att NU får jag nog köpa den lampan av dig... ;)

Tapentens vara eller icke vara - jag håller nog med dig, att skåpet var fint i vitt. Men tapeten är snygg så... Hm, svårt val!



Än en gång måste jag bara få påpeka hur himla rätt det blir (i mina ögon) när man som du kombinerar nytt med gammalt. Personligt och hemtrevligt! Stiligt!



Kram vännen!

2009-03-19 @ 18:25:41
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
E

Tycker att du behåller tapeten (ett tag till). Är riktigt fint.

2009-03-19 @ 19:31:03
Malin

Jag röstar på att behålla tapeten!!

2009-03-19 @ 21:39:22
URL: http://malkins.blogg.se/
saravillfara

Japp, ibland slår beslutsångesten till med full kraft, jag känner nog igen det :)

Skönt ändå att ha bestämt sig, om det nu fortfarande är så...?

Ha en härlig helg tjejen, mys med de dina! Kramar!

2009-03-20 @ 16:35:00
URL: http://saravillfara.se
Anna och Isabelle

Båda var riktigt snygga !

2009-03-20 @ 16:36:47
URL: http://isaochanna.blogg.se/
Anonym

Oj vad fint med tapeten sådär. Hur har ni gjort det? nyfiken :) fick själv lust att fixa nåt sånt där..

2009-03-27 @ 16:42:56
Vicke

Anonym: Det är jättenkelt dörrarna från Ikeas serie Bestå finns att få med en som är förberdd för egen personlig touche foto, tapet , tyg eller vad man nu känner för.

2009-03-31 @ 22:20:36
URL: http://vickes.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0