ETT ÅRS KALAS :D

78747-1803
Bild:Vicke

Vilken härlig eftermiddag jag har haft i dag, slutade lite tidigare från jobbet för att gå på 1-års kalas. Det var inte vilket kalas som helst utan en utav mina käraste vänner som firade 1 år. *Ler* nämligen Ikea varuhuset i Haparanda. Tänk att det redan gått ett år sen en utav mina drömmar gick i uppfyllelse ett alldeles "eget" favoritvaruhus inte långt i från mig.

I alla fall så var dagens födelsedagskalas en riktig höjdar upplevelse , inte för alla aktiviteter som de hade på varuhuset. Utan för att jag hade ovanligt trevlig sällskap med mig dit i dag, och kära familj missförstå mig inte nu visst är det trevligt att vara där med även er.  Men det är lite speciellt för en inredningstokig att ha med sig en likasinnad dit. Att få lite annorlunda reaktioner när man visar något fint än mmmmmmm visst den var jättefin, eller men vart ska du ha den ...

Alltså en person som är på precis samma våglängd och som pratar precis samma språk som mig. Som dessutom är insatt i bloggvärlden och vet vad man pratar om när man pratar om olika människor eller saker som finns där.  Som gärna hakar på när man tar ett kuddfodral och springer och håller det brevid andra för att se om färger och former harmoniserar. Ja ni som läser här vet nog precis vad jag menar;)

Tiden bara rusade i väg och vi hade jätteroligt med många skratt, *ler* nästan så att vi glömde bort att vi inte var ensamma i Haparanda. Våra söner hade nämligen följt med oss och de var bara med oss en snabbis in på varuhuset för att äta för att sen dra vidare på egena äventyr.  Emellanåt  (läs många gånger) ringde de oss för att kolla om vi skulle göra de sällskap på Ikanohuet. Mmmmm vi är på tygerna nu vi kommer snart, mmmm vi är vid ramarna nu kommer snart. mmmmm vi är vid julsakerna så alldeles snart...

Innan vi visste ordet av så ropade de ut i högtalarna att Ikea skulle stänga om en halvtimme , oops vi som ska hinna göra sönerna sällskap också. Innan dess skulle vi då alltså hinna både betala våra inköp och packa in i bilen för att kila vidare. Bäst att skynda sig då tur att det inte är så långt till Ikanohuset eller kassakö  ! Så med röda kinder och andan i halsen men med hela tio minuter tillgodo innan Stadium stängde kliver vi (två stressade mammor) in i butiken.

Personalen som står bakom disken tittar lite menande på oss när vi kommer in och jag vill nog inte veta vad de tänkte. Antar att det nog var något  liknande som att de tyckte synd om våra stackars bortglömda barn.  Vi hittar två killar som ser aningen less ut på att vänta de har väntat länge (läs typ två timmar) på sina inredningstokiga morsor.  *Fniss* somliga lämnar in barnen på Småland men vi har hittat en annan lösning för lite större barn, Stadium funkar helt perfekt eftersom de gillar sport;)

Hoppas att inte myndigheterna ingriper om de läser det här de får väl ha lite överseende med att det kan gå så här när man har så roligt så man glömmer både tid och rum:D

Visst hade vi också med oss en och annan liten kasse i bagaget hem och jag lovar försöka hinna med en liten shoppingrapport i morgon. Om jag vågar för efter den är det verkligen stor risk att mina dagar som förälder är räknade;)

Till sist vill jag bara säga :Tack för det trevliga sällskapet  E jag gör gärna om det en annan gång!



Kommentarer
Esters Mamma

Du är så rolig och jag unnar dig verkligen den här dagen oxå, bland alla andra roliga dagar som du har då och då... :-)
Länge sen jag gick i nån affär utan barn och med nån som var som jag.
Väntar med spänning på att få se vad du har köpt.
Kram

2007-11-15 @ 22:52:10
URL: http://estersmamma.blogg.se
Erika

Låter som en härlig eftermiddag! Jag ser också framemot att gratulera 1- åringen nu på lördag. Men då lämmnar jag nog barnen hemma, för jag (Vi) brukar tappa bort dem på varuhusen...... ;)
Ha en bra fredag!

2007-11-15 @ 22:59:33
URL: http://www.mrum.blogg.se
Camilla

Vilken härlig dag :D

2007-11-16 @ 08:30:52
URL: http://camilla.hopto.org
tina

Vad roligt att besöka Ikea med så trevligt sällskap!! Ha en trevlig helg Vicke!
kram!

2007-11-16 @ 11:41:04
URL: http://tinaminastina.blogg.se
E

Småler när vi (sonen och jag) läser om gårdagens äventyr. Det var verkligen jättekul att tillbringa många långa timmar med dig/er. Vi (även sonen) gör gärna om det. Kram från E och I.

2007-11-16 @ 14:56:12
Malin

Ja, tänk Vicke... ett år har gått, när jag satt & läste om dig & sa till min sambo... LYLLO henne som får vara där först. Ett år sen vi stod 4 timmar i kö & väntade på att få betala. =) Ha det bra, kram.

2007-11-16 @ 17:34:25
URL: http://mallans1.blogg.se
Malin

Låter som en toppen eftermiddag! IKEA o kalas i ett! Ja visst är det extra skoj att ha me ngn genuint intresserad ibland!!! Trelig helg!

2007-11-16 @ 18:47:18
URL: http://malkins.blogg.se
Johanna

En härlig dag verkar du ha haft! På Ikea kan man gå hur länge som helst, så jag förstår att sönerna fick vänta. Trevlig helg!

2007-11-16 @ 22:06:56
URL: http://inredning.webblogg.se
Kusinens sambo

Hejsan! Kul att er "kalaset" var lyckat. Vi var på en del andra affärer och när vi sedan skulle in på IKEA tyckte minstingen i gänget att nu fick det lov att vara nog. Får ta det en annan gång...
Ha det bra, Natti natti....

2007-11-16 @ 22:22:18
Mariakoden

Men ÅÅÅÅÅÅ!
=) Trodde du verkligen hade en kär vän på 1 år! (hur går det ihop klurade jag......?????)
Men så var det ju IKEA!! Vad fort det har gått! Ett helt år!!! Å jag har nog hunnit dit 5 gånger=O

Hoppas helgen är bra!

Kram!

2007-11-17 @ 19:45:27
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Lime

Förstår att ni hade en alldeles uuunderbar dag :-)

Ha en fortsatt skön helg!

2007-11-17 @ 20:42:53
URL: http://lantlivet.blogspot.com
Lisa

Vilken härlig dag! Ibland har gör man rätt i att "missköta" sina barn! Stadium är ju inte fy skam, de hade ju kunnat få stå ute i kylan:))))))Kram, hoppas du får en bra vecka!!!!

2007-11-18 @ 17:26:43
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Pethra på Inredningsbloggen

OJ1 Har det REDAN gått ett år! Tiden flyger!

2007-11-18 @ 19:31:14
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se
saravillfara

Va´! Har det redan gått er år sedan ert ikea öppnade? Det är ju inte klokt vad tiden springer iväg.
Och Småland eller Stadium... spelar ju ingen roll... *hihi*!
Kram, hoppas helgen varit god mot dig!

2007-11-18 @ 21:45:57
URL: http://saravillfara.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0