INSPIRATION JULI

Längesedan jag satte i hop ett litet inspirationskollage över saker som jag gillar och gärna skulle ha. *Ler* vilken tur att jag kom att tänka på det nu när min födelsedag närmar sig. Fast egentligen är det  nog inte tillåtet att  skriva önskelista längre när man blir så gammal som mig. Men ett litet inspirationskollage är väl helt tillåtet;)

78747-1678
Bild: Eget kollage med bilder från respektive företag

Även om det känns som om man behöver vinterskor-gummistövlar ute just nu så hoppas jag på sol och värme. Då skulle det vara skönt att ha dessa guldfärgade Crocs i girls mary jane modellen och varför inte guldfärgade. Har velat ha guldskor ända sen Herryes vann med sina gyllene skor låten.

Min plånbok håller på att rasa i hop helt och hållet en ny skulle inte vara helt fel och den här finns hos Lindex som nu även har webbshop. Bra för alla oss som har långt till närmaste butik.

För att vår light uppfräschning utav vardagsrummet ska bli komplett drömmer jag om att köpa nya stolar till matbordet och Gilbert från Ikea skulle vara fina och bryta av mot det vita bordet.

Marimekkoskål och Pappelinamatta två fina saker som jag länge länge velat ha men det inte har blivit av att unna sig att köpa. Något annat som man sällan köper till sig själv är smycket och armbandet av Erica Huuva i serien Gardi skulle vara fin att ha som komplemment till ringen som jag fick i julklapp.

Att få vispa kaksmeten i en Rosti skål skulle vara en fröjd och att sen till kakan få servera saften ute på altanen i den fina kannan och glasen från Marimekko göra det hela fullkomligt.

En ny fin väska till kameran känns som ett måste och den här eleganta väskan från ON OFF gillade jag.

Så nu är det väl bara att hoppas att det är fler än mig som får inspiration utav mitt julikollage;)



Kommentarer
pimpim11

Det var många aker i dit colla´ge som jag skulle kunna tänka mig att ha här hemma
Fint collage kram pimpim

2007-07-09 @ 10:39:43
URL: http://pimpim11.blogg.se
Anna (syrran)

Tack för tipsen! Min presentidé skulle passa perfekt i detta collage men du har nog bara inte tänkt på den ;)

2007-07-09 @ 10:51:53
Lilla My

Oj vilket fint collage.Jag skulle kunna tänka mig allt jag med.Hoppas att du (snart) får en fin födelsedag!

2007-07-09 @ 11:48:33
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
tina

Som vanligt ett superinspirerande kollage från dej!
Fina saker..pappelinamattan hoppas jag nån dag få lägga på golvet här hemma...och att hälla upp saft från finfina marimekkokannan...skulle vara perfekt!!
Ha en fin dag..kram från mej!

2007-07-09 @ 12:35:01
URL: http://tinaminastina.blogg.se
pernilla

Massor med fina saker! pappelina mattan står med på min önskelista.. Får se när man får råd att köpa sig en! :)
kram kram

2007-07-09 @ 12:49:32
URL: http://www.perlan.org
EVA

Åhhh vilka kanon-önskningar ! Kunde varit min lista...och Erica Huuva, hur duktig är inte hon ?!
Och tänk...att man skulle kunna säga att jag nästan sitter på dina köksgardiner...hehe !
KRAM EVA

2007-07-09 @ 14:34:00
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Anonym

Precis de där skorna har jag suktat över ett tag nu..kanske skulle man investera i ett par för att fira semestern? och du, om du får flera av nåt på listan kan du alltid kasta det åt mitt håll, jag tar emot vad som än blir över!!

2007-07-09 @ 14:52:11
Lisa

...och jag som skrev det där heter Lisa:))))

2007-07-09 @ 14:54:44
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Esters mamma

Ett litet tips ang mattorna...
När jag var på marknaden i Pajala så såg jag massor av snygga plastmattor men kollade aldrig priserna. Något för dig att titta på till helgen om ni är hemma då?

2007-07-09 @ 15:02:54
URL: http://estersmamma.blogg.se
Kix

Allt var fint men jag gillar plånboken från Lindex extra mycket.
Hoppas du får många fina presenter!! :-)

2007-07-09 @ 19:56:09
URL: http://kixkoll.blogg.se
Thea

Jamen, vi måste ju ha lika smak du och jag, för jag gillar alltid dina kollage! Finfina saker.

2007-07-09 @ 21:37:10
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Malin

Såklart man får skriva önskelista trots att man inte är barn längre. Min sambos bror som är 31 skriver en hel A4 med saker han vill ha varje jul :)
Kan bara hålla med att Rosti-skålarna inte är helt fel att ha i köket. Hemma har vi en turkos och även om det är mest sambon som bakar så uppskattar jag den, vet dock inte om han bryr sig lika mycket ;) Att du inte la ut önskelistan tidigare så hade jag kunnat shoppa en marimekko-skål till dig när vi var på Fabriksbutiken i Vingåker ;) Kramar!

2007-07-09 @ 21:51:16
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Vicke

pimpim11: Kul att du gillade sakerna som jag gillar:)
Anna(Syrran): *ler* Det oväntade är alltid roligast;)
Lilla My: Visst var det fina saker och på tisdag är den stora dagen;)
tina: Tack! Vi får väl fortsätta drömma men förhoppningsvis inte så länge till;)
kram
Pernilla: Ännu en till som gillar Pappelina och drömmer om en sån;)
Kram
Eva: Vilken bra smak du har;) Visst är hon superduktig Erica Huuva!
Kram
Lisa: Har till och med provat de och guldfärgen var så snygg i verkligheten! Har som försökt påpeka rätta storleken till maken så att han vet;)
Kram
Esters mamma: Tack för tipset! Skulle tro att det var Horredsmattor du såg och de kan man köpa på vår Färghandel. Marknadshelgen åker man inte bort;)
Kix: Har stått och fingrat på den på Lindex förstår inte varför jag inte köpte, behöver verkligen en ny!
Thea: Kan bara säga att du har väldigt god smak;)
Malin: Vad skönt att höra att det är tillåtet!
Vad avis jag blir både på skålen och bakande sambon;) *ler* Ja det skulle jag ha tänkt på.
Kramar

2007-07-12 @ 22:30:17
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0