LOPPIS

Länge sen jag hade något i Kategorin Vicke besöker så i kväll passade jag på att ta med mig kameran när jag åkte till Favorit Loppiset norr om byn.  Ägarinnan var så snäll så jag fick både lov att fota och publicera, tack så mycket för det alltid kul att få visa pärlor/guldkorn som finns här även för andra.

 

Man skulle kanske kunna tro att jag inte gör något annat än besöker Loppis just nu, *ler* som sagt var detta underbara ställe brukar jag väl normalt vara till en gång varje sommar. Alldeles för få gånger egentligen, men tack vare mitt pågående projekt Funkis Friggebod har det nu blivit två:D

Har berättat om vilket flyt jag hade här förra gången då de mest perfekta stolarna bara stod där och väntade på mig. Saknade ett bord till de och hon trodde hon hade ett passande på ingång, lovade höra av sig och i dag gjorde hon det. Hon hade fått in ett bord och mycket riktigt var det också precis vad jag letade efter, i bra skick var även det snacka om tur.



Eller man kanske inte bara kan kalla det tur utan också förmånen att ha ett bra Loppis i närhten, mysigt, charmigt, hemtrevligt och med väldigt bra service.

I alla fall så är det här faktiskt halva nöjet med mitt nya projekt, leta, handla och fixa i ordning prylar och piff. Är också lite av en "sport" / utmaning att hitta den rätta (rätta för mig) mixen  av nytt och gammalt för att lyckas skapa den känslan man vill ha och få det personligt. Men det gäller även se till att budgeten för projektet inte blir skyhög, för tyvärr är inte resurserna obegränsade-  Eller förresten tar jag tillbaks tyvärr och byter ut det mot tack och lov!

Då skulle det ju inte vara en "sport" utan alldeles för enkelt och lätt tillgängligt , nej det ska vara lite av en utmaning och så mycket roligare det blir när man lyckas få i hop en helhet av gammalt och nytt. Dessutom är det inte bara vänligt för plånboken med återvinning utan även för miljön.

Hur som helst så är det superkul med mitt projekt Funkisfriggebod:D



Kommentarer
Frida

Underbara bilder och vilken lyx att ha det så nära!

2009-09-15 @ 11:42:49
URL: http://husmusen.blogg.se/
TiniTott

Vilken mysig loppis! =)

2009-09-15 @ 22:47:01
URL: http://tinitott.blogg.se/
Carola T

ÅÅåå du har varit in i min favvo butik :) Jag bara älskar allt hos M uppe på backen i Niskanpää. Sen inne i huset...ååå ... å ute på gården...

2009-09-19 @ 18:25:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0