SVERIGE STÖRSTA LOPPIS

Här tillbringades gårdagen, Sveriges Största Loppis Ikeaparkeringen i Haparanda.

Jag måste säga att jag är helnöjd med dagen , att arrangemanget skulle vara bra kunde man nästan räknat ut för just Ikea brukar vara rätt så duktiga på att tänka på detaljer. Var där tidigt på morgonen med 119 andra glada loppisentusiaster, kravet för att få boka bord var bara ett att man var Familymedlem . Självklart är jag det och så gällde det naturligtvis att slänga sig på tangenterna och vara snabb på att anmäla sig.


Hade tur och var tillräckligt snabb och fick vara med, det är jag glad för det var en kul happening. Arrangemanget var mycket välordnat fina nya bord hade ställts ut till vårt förfogande på parkeringen. När vi höll på att packa upp som bäst så kom det Ikeapersonal som bjöd på kaffe och nybakta kanelbullar inte illa, de hade dessutom avdelat särsklig personal som gick runt och kollade att allt flöt på som det skulle servade oss med rabattkuponger m.m


Verkligen ett superbra idé, har varit på flera loppisar och detta är det bästa jag varit på inte bara var det välordnat utan också välbesökt. Under första timmen tror jag nog att hälften av mina pinaler hade bytt ägare, det var nästan lite småstressigt att hinna med och serva alla kunder, men kul var det att det var åtgång på prylarna.


En sak som jag lovat mig själv när jag åkte hemifrån på morgonen var att INTE komma hem med något loppisfynd, nej nej fy Vicke inte ens tänka tanken utan detta skulle bara vara en dag för att rensa. *Ler* tror ni jag kunde hålla mig, var så duktig nästan ända till slutet då jag snabbt sprang igenom området och fick syn på en sprillans ny handväska frå Ordning och Reda. Kunde inte låta ett sånt superfynd gå mig förbi, var bara tvungen och dessutom var det precis en sån handväska som jag absolut behöver;)

Sammanfattningsvis var det en mycket trött men nöjd Vicke som packade i hop kvarvarande pinaler (som var färre än jag trott) och rusade in på varuhuset för att handla upp presentkortet somvi fick för att vi ställde upp. Inte illa va, både få lite extra slantar för saker man tröttnat på och dessutom få handla nytt för bordet det är heltklart det bästa loppis jag varit på!



Kommentarer
Malin

Hoppas de ordnar fler ggr, jag har en del att bli av med. Håller återigen på försöka få ordning på allt här hemma..

2010-09-05 @ 20:56:34
URL: http://malkins.blogg.se/
saravillfara

Jag läste infon om denna loppis, och tyckte att det lät som en superbra idé. Hade jag bara haft ett varuhus närmare så hade jag hakat på!

Kul att du både blev av med massor med grejer, men även fick rabatter och bullar och allt vad det nu vad. Och ett finfint väskfynd, ej att förglömma!

2010-09-05 @ 23:16:54
URL: http://saravillfara.se
bitte

Hej skulle du vilja va snäll och gå in på den här länken



http://nelly.com/newProducts.asp?qNavigation=&qNavigationId=4&navName=senast-inkommet-man&genderName=klder-fr-kvinnor&query=&campaignpage=campaign_template_id_66&language_id=1&urltype=rewritten&keep=nyheter



Och rösta på den tjej det står Linda Anderson på.

Skulle bli väldigt väldigt glad ifall du vill hjälpa mig.



Kram

2010-09-07 @ 21:29:34
URL: http://www.lovemercury.se
Lina svarar

Ja, det där läste jag om och hu så jobbigt att inte bo lite närmare ett Ikea det helt plötsligt blev. Det liksom rycker i Loppis-nerven när man hör om det... :)



Men du, du sålde väl inget för fint nu bara. Som någon gammal skön lampa eller så?

Nä, tänkte väl ändå det! ;)



Klart du skulle handla den där väskan, den låter som gjord för dig.



Kramen!

Lina

2010-09-12 @ 23:35:51
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Smsa Låna

Nice blogg! Hur länge har du haft din blogg?

2011-07-20 @ 06:42:35
URL: http://smsalåna.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0