ERKÄNNANDE

Hej jag heter Vicke och är missbrukare...

 

Av väskor och kanske även skor, jag erkänner så där helt utan omsvep och utan att skämmas. *Ler* kanske skäms jag lite i alla fall och kommentaren min Tonårsson fällde häromdagen när jag provade mina nya höststövlar fick nog mig att göra det mycket mer än lite...


"Mammma alla pengar ni tjejer slösar på skor skulle säkert förse hela afrikas svältande barn med mat". Emellanåt kan han chocka mig vår Tonårskille med sina kloka kommentarer och tankar, men det gör också mammahjärtat varmt av kärlek tänk det finns ändå något kvar där under det hårda Tonårsskalet.

Så varje gång jag tar på mig mina nya höststövlar kommer jag att bli varm i hjärtat av hans kommentar men också tänka på hur bra vi egentligen har det. Kanske man skulle kunna säga att det faktiskt är nyttigt med nya skor emellanåt , att det kan vara ganska tänkvärt;)


Skämt åsido men ni förstår nog vad jag menar, men jag är ganska säker på att jag inte är den enda som är missbrukare av väskor och skor. Kommer inte i håg om det var på radio eller tv jag hörde en sammanfattning av varför det är så, skor och väskkor kan man med lätthet shoppa ovasett om man gått upp eller ner i vikt.


Om jag skulle fortsätta tjata om väskor då så måste jag bara få kommentera denna, även om den här ny så har den har faktiskt på sätt och vis en speciell historia. Först ska jag börja med att säga till mitt försvar att den faktiskt var ett riktigt riktigt fynd hittade den på halva reapriset. Då måste det väl bara vara OK att köpa den, även om det redan finns en och annan hemma i garderoben, men jag lovar ingen just sådan. Men vet ni  det värsta av allt är att det en gång i tiden fanns två "äkta" såna väskor i min mammas ägo och att det bara är tre år sen vi kasserade de.


Varken jag eller mina systrar insåg deras värde och de fick möta sitt öde, stora containern. Tänk aldrig i livet sa jag då om att hänga den på min arm och i dag säger jag JA TACK GÄRNA,  det är lustigt vad några år kan göra. Vet inte vad det beror på är det kanske jag som mognat och min smak som med det förändrats . Eller ännu värre tänk om jag blivit gammal eller kanske  desperat och ska ha inneprylar oavsett om jag gillar de eller ej.

 
Men nåja spelar rocken roll för tro det eller ej nu är det faktiskt en väska helt i min smak och jag känner på mig att det kommer att bli vinterns favorit så jag postar detta inlägg under kategorin Favoriter i hemmet.



Kommentarer
Malin

Jag måste ligga en bra bit under medelsnittet när det gäller shopping av kläder skor o väskor. Skulle behöva en personal shopper!

2010-09-15 @ 19:49:29
URL: http://malkins.blogg.se/
Camilla

Om du hade haft bloppis med de där två väskorna för tre år sedan hade jag varit den första att ge bud.. Du anar inte hur många gånger jag sneglat och drömt om en sådan väska.. Typ HUR många gånger som helst.. Och jag måste erkänna att jag är avis på ditt fynd.



Men jag håller också med din son.. Jag är (väääldigt) bra på att shoppa. Men i vårt konsumtionssamhälle får man inte heller glömma de behövande :)



Ha en härlig kväll!!

2010-09-15 @ 20:06:46
URL: http://hantverkaregatan.blogg.se/
Liza

Du kan väl komma förbi och hjälpa mig hitta en väska?? Det är det absolut svåraste jag ska shoppa... vet inte varför?? Jag bjuder naturligtvis på kaffe!! :D

Ja, jag sköter mig som doktorn sagt.. men fy vilka hemska piller.. kan inte ta dem när jag börjar om att jobba!! :D

Kram!

Liza

2010-09-15 @ 21:14:51
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Martina

Är själv stormförtjust i väskor. Gärna skinn/läder väskor, lite äldre stuk.



Ha det gott mvh Martina @ Formoteket Ecohome

2010-09-16 @ 15:12:08
URL: http://formoteket.blogg.se/
Frida på Trendenser

Åh där delar vi något. Jag är också helt tokig i väskor och har blivit lite av en Mullberry-Hamster :-) Kan köpa hur många skinnväskor som helst om ingen stoppar mig.

2010-09-16 @ 20:25:08
URL: http://www.trendenser.se
Lina svarar

Nä, väskor kan man inte få för många av! Förstår din ågren över rensningen då och jag bara instämmer för min farmor hade en som hon kastade för typ fem år sedan och det efter att hon hade fråga mig. :)



Själv fick jag skämmas förra året när maken hittade inte mindre än fem handväskor undangömda i husvagnen vid första stoppet (hos Sara dessutom). Packa lätt och lagom heter det. ;)



Nåja, vi har alla våra laster och om man bara satsar på kvalitet så gör det väl inget. Eller?! :)

Kram kram

2010-09-16 @ 20:54:10
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Lina svarar

Nä, väskor kan man inte få för många av! Förstår din ågren över rensningen då och jag bara instämmer för min farmor hade en som hon kastade för typ fem år sedan och det efter att hon hade fråga mig. :)



Själv fick jag skämmas förra året när maken hittade inte mindre än fem handväskor undangömda i husvagnen vid första stoppet (hos Sara dessutom). Packa lätt och lagom heter det. ;)



Nåja, vi har alla våra laster och om man bara satsar på kvalitet så gör det väl inget. Eller?! :)

Kram kram

2010-09-16 @ 20:54:20
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Anna (syrran)

Kan man anlita dig som personal shopper när det är dags att köpa handväska och skor?! Använder mest en och samma tills det är kris. Fin väska! Visst minns jag mammas. Jag tror jag börjar ana var du fått denna gen ifrån ; )

Kram!

2010-09-19 @ 17:33:50
Vicke

Malin: Fniss skulle gärna jobba som personal shopper;)

Camilla: Ja tänk att jag inte förstod väskornas skönhet då för några år sen. Ja vi får tänka på det emellanåt, kan nog också vara lite för bra på det i bland att shoppa alltså;)

Kram

Liza: Ännu en som behöver assistans, känns som om jag har en affärsidé på G där;) Kaffe låter gott:D

Kram

Frida: Visste väl att jag inte var ensam om denna last:D

Lina: Ojdå till och med du som brukar vara så duktig på att förstå sakers "värde" har ratat en sån väska...

Men Lina då såååååå måååååånga väskor i en husvagn, skäms på dig;) Vet du väskor kan man nog aldrig få för många utav:D

Kram

Anna: Kul ännu en tilltänkt kund , bara att öppna firman Personalväskochskoshopper AB :D

Ännu bättre du förstår vart jag fått min gen och jag förstår genast vem jag ska skylla på , kan inte rå för att jag gillar väskor och skor har ärvt det efter mamma:D Kul det har jag faktiskt aldrig tänkt på men hon hade massor av den varan!

Kram

2010-09-21 @ 22:48:49
URL: http://vickes.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0