VÅR ??




Sköna Maj Välkommen, ja nog kan man börja undra om det verkligen stämmer att vi nu är inne i maj månad och våren är på antågande. För när man kikar ut genom fönstret är det bara grått och trist regnet bara fortsätter ösa ner, flera dagar sen solen visade sig och i fredags var det inte regndroppar som föll från skyn utan snö. Tre grader visar termometern usch!

Nu låter jag som värsta pessimisten, men det är nog vädret som även är orsak till det. Den här tiden ska man ju spritta av värkänslor och det är stört omöjligt utan sol och värme;)

 Visst ska försöka tänka positivt att det är bra att det regnar, det ska väl om inte annat sätta fart på snösmältningen för vi har faktiskt rätt så gott om den varan kvar ännu. Som ni förstår så längtar jag efter vår och värmen nu, efter en mycket mycket lång, mörk och  kall vinter.  Så om ni vädergudarna är så moderna att ni  läser bloggar kan ni väl se till att min önskan och längtan om sol och värme går i uppfyllelse.

Vi har i alla fall gjort vårt bästa för att hjälpa våren på traven i dag, för här har alla vinterkläder förpassats från hallen till  både förråd och tvättmaskin. Nu säger vi bara vägra varma tjocka jackor det är hög tid för att få ta på sig den lite ljusare tunnare saken som så snällt väntat i flera månader på att komma fram ur gömmorna. Bort med yllesockar och tjocka skor och fram med lite mer flärd och högre klackar igen, det är vår!

*Ler* förresten en upptäckt som vi gjorde i dag var att det är väldigt mycket mindre plagg att både tvätta och föra undan när de små liven förvanldats till Tonåringar. För i deras värld existerar inte sånt som långkallingar, vinterskor, täckisar eller tjocka handskar , nej nej same same året om oavsett väder och vind. Man köper sig ett par skateskor som man lufsar omkring i året runt, har insett att det faktiskt är ganska praktiskt den dan man ska byta säsong i hallen i alla fall så jag tror minsann jag slutar tjata om varma kläder framöver;)

Hoppas ni haft en härlig Valborgshelg och att ni har haft lite bättre tur med vädret och om det är någon som sett solen så tala om för den att den ska bege sig längre norrut också för att tina upp en vinterfrusen Vicke:D


Kommentarer
Malin

Ja men visst känns det som om vintern aldrig tar slut!



Jag hade liknande tema på ett av mina inlägg idag..

Dvs det enda trädgårdsarbete jag ägnat mig åt idag, snöskottning. Fast nu skottar jag fr högarna.



Nej sol har vi inte haft i helg, men massor av regn!



Tjingeling

2010-05-02 @ 20:51:20
URL: http://malkins.blogg.se/
Liza

Ja,nog sjutton är vi värda att få lite vårkänningar här upp nu också! Det blir väl varmt och soligt hela veckan (när man jobbar) och så kallt och regn nästa helg igen! (Du är inte ensam pessimist);D

Nej, Nu är DET VÅR!

Kraaaaaaaaaaaaam!

Liza

2010-05-02 @ 23:09:38
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
saravillfara

Underbart med ett inlägg vännen! Visst är det lite väl mycket vinter även här kan jag tycka, men nu tror jag faktiskt att det kommer att gå undan. Jag måste tro det för min egen överlevnad i alla fall... :)

Var faktiskt och köpte ett par nya skateskor till vår tonåring igår, ibland gillar han att följa med och shoppa - men bara om det är något till honom. ;)

Ha en skön början på maj nu, kram!!!

2010-05-02 @ 23:40:32
URL: http://saravillfara.se
Camilla

Än har vi inte strålande solsken idag.. Så jag vet inte ritkigt åt vilket håll det lutar, sol eller inte sol.. Jag hoppas ju på att kunna gå ut och klippa gräset och sätta potatisar idag.. hehe..



Om vi får tillräckligt med sol ska jag göra mitt bästa för att skicka upp lite vårväder till er uppe i norr också :)



Kram

2010-05-03 @ 07:17:36
URL: http://hantverkaregatan.blogg.se/
Nilla

En solig tanke skickar jag dig! :-)

2010-05-03 @ 09:07:52
URL: http://tankebubblor.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0