SE UT ELLER IN

Det var ett tag sen sist har ju fler bilder från Funkisfriggeboden jag ville visa er, men men det är ju sommar sol och fint väder ...

Något jag var helt klar med vid planeringen av inredning  till friggeboden är att några "traditionella gardiner" var det inte tal om, att täcka för ett stort parti av glas som skapar sån härlig rymd och ljus var inget som jag kände var lockande.


Samtidigt som jag ville  ha en valmöjlighet att kunna dra för och skärma av både utsikt och insyn när man så önskar och valet föll på vita lamellgardiner från Jysk.



Även om vi bor så avskilt så är det skönt att kunna dra för när man ska sova, *ler* vill ju inte riskera att några renar eller älgar ska få syn på mig i bara nattsärken stackarna skulle nog få sig en chock.

Nånå det var väl inte det jag skulle säga utan bara det att jag är så himla nöjd med lamellgardinerna, det blev precis så bra som jag trodde eller rättare sagt precis som jag ville ha det.

Efter en viss modifierng då kanske jag ska tillägga. Först köpte vi en som var 3 m bred och monterade den, men insåg att det var bättre med en bredare för att inte stjäla halva glasytan på den sista dörren. För det var ju precis därför mitt val föll på lameller, att kunna välja att ha helt fri utsikt när man vill det. Så det blev att komplettera med en 1 m bred ytterligare så man kan dra undan den helt och hållet för att kunna uppnå känslan av att vara ute trots att man är inne.

Som i lördags när det var en ledig dag och jag hade laddat för att lägga mig i solstolen med en bok och det bidde regn, då fick jag kompromissa och lägga mig i friggeboden och jag måste säga att det var mysigt det med. Att höra regnet smattra mot rutan och ändå ha kvar känslan av att vara ute utan att bli blöt var härligt:D



Kommentarer
Åsa

Blir kul att få se allt irl...

2010-07-14 @ 08:05:10
E

Jätte, jättesnyggt. Och som vanligt, till ett fantastiskt pris oxå. Du är så duktig på att shoppa smart och billigt och snyggt ;)

2010-07-14 @ 21:51:15
Kusinens Sambo

Jättefint =) Nu är det inte långt borta innan vi tar det där kafferepet där....snart semester för hela familjen. Härligt!

Ha det bra, ses till helgen

2010-07-14 @ 22:20:28
Lina

Nämen ge dig, så du frestas! :) Jag vill ha en egen bod jag med, helst nu eller igår, och min blir ju inte fullt så där slapparledig som din. Tyvärr. Men lamellgardiner ska jag i alla fall ha, det har jag bokat.



Låter som härligt liv hemma hos dig.

Kramen kram

Lina

2010-07-14 @ 22:44:07
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
saravillfara

Vilket underbart sommaralternativ att ligga därinne och läsa bok när det regnar, bästa tänkbara!

Har du kollat dina sms på sistonde förresten?

Kram!

2010-07-16 @ 13:30:30
URL: http://saravillfara.se
Monica

Jätte mysig har din friggebod blivit, du lyckas verkligen hitta de rätta detaljerna.

Passa även på att Gratta dig på födelsedagen!

Hopaps att du haft en härlig dag och kanske fick du njuta av tårtan i din nya stuga

Kramar:) :)

2010-07-17 @ 22:53:55
bitte

Hej skulle du vilja rösta på min snygga sko i Nellys designa din sko tävling.

Skulle bli väldigt väldigt glad.



http://nelly.com/designyourshoe/?obj=anVSxMNG49hGJyuBNFQvjmqwnpKXz04OnPeYbpdUl9btwJu8O9qv#shoeGallery



Ps kan självklart rösta om du har ett eget bidrag.

kram Bitte

2010-07-19 @ 13:30:26
URL: http://www.lovemercury.se
ANGELICA [foto&personligt]

riktigt härlig blogg du har! :D

2010-07-22 @ 11:29:52
URL: http://steeler.blogg.se/
Rebecca

snyggt ^^,

2010-07-22 @ 11:38:36
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/
Katarina

Fin blogg,fina bilder på friggan.

Ha en skön och vilsam sommar.

mvh Katarina som hellre läser än kommenterar..

2010-07-26 @ 20:59:56
Anki

Det är verkligen rogivande att sitta där!

2010-07-27 @ 10:10:46
Karin

Såå fint och mysigt att kunna ha ett sånt ställe.

2010-07-29 @ 15:26:35
URL: http://livingkd.blogg.se/
Annica

Hej! Var kommer denna superfina funkisfriggebod ifrån? Finns den som byggsats eller har ni byggt den från grunden? Vore så tacksam för information då jag själv är på jakt efter nåt liknande att användas som gäststuga/tonårsrum. Mvh. Annica

2011-06-21 @ 15:01:40
Lauritsfatima

Thanks, keep up the good work.

2012-02-07 @ 14:34:51
URL: http://lauritsfatima.blogminds.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0