SVAR

Fick lite frågor på mitt förra inlägg som jag tänkte besvara med ett alldeles eget inlägg.

Först har vi en läsare som heter Carina som väntar på bild med utsikten genom det stora glaspartiet . Så här ser det ut , inifrån och ut...

 

Inget märkvärdigt kanske , vi bor på landet och vårt hus är omgivet av skog och ängar så det är precis det som blir vår utsikt från Funkis Friggeboden. Visst kunde jag som drömmer om att bo vid vatten önska att det var havet man såg från glaspartiet, men man kan ju inte få allt;)


Eftersom vi bor så "fritt" som vi gör så är det ingen som helst insyn in i stugan, men jag vill ändå kunna ha möjligheten att avskärma om man känner för det. Vill absolut behålla den här känslan av öppenhet och rymd som glaspartiet ger så jag kommer inte att hänga upp några traditionella gardiner utan kommer att välja lamellgardiner

Som man kan dra för när man så önskar , vad som också är bra med de är att de "försvinner" på ett bra sätt när man drar undan de. Vill inte att gardinerna ska ta någon "uppmärksamhet" från glaspartiet utan när man drar undan så ska man kunna dra undan de helt.

Då går vi över till nästa fråga B undrar om den är 15 m2 min Friggebod , på det är svaret nej. Min är 13m2 jag måste säga att den är otroligt rymlig! Men det är inga problem att få den större , dvs 15m2. Heikkiläs som tillverkar den är ett "litet företag" och så här skriver de på deras hemsida:
"Finns det ett önskemål att förändra i ritningarna
antar vi gärna utmaningen. Flexibilitet är vår styrka"

Vet att det bland annat finns beställningar på en 15m2 stor Funkis Friggebod som ska vara bastu, mysigt:D



Foto: Vicke



Kommentarer
saravillfara

Oj, här har det hänt saker. Märker tydligt att jag inte har uppdaterat mig på flera dagar, vad jättesnyggt det har blivit i stugan! Tok-tok-snyggt, lyckost er som har en sådan skönhet på gården. Tänk att tända mysljus därinne och bara njuta!!!!

Lamellgardiner låter helt perfekt, det skulle jag också ha valt (vi har god smak du och jag). :)

Kram!

2009-09-24 @ 21:11:15
URL: http://saravillfara.se
Vicke

Saravillfara: Visst har vi god smak du och jag:) Fniss sen tänkte jag också på att du måste ha något att dra för när du ska byta om till nattsärken och lägga dig i tältsängen;)

Tack för dina rara ord!

KRam på dig!

2009-09-24 @ 21:26:56
URL: http://vickes.blogg.se/
Carina igen

Skönt avstressande utsikt i alla fall! Lamellgardiner blir super. Håller fullständigt med det stora glaspartiets känsla av öppenhet och rymd.

Det är just det som bidrar att kvadraten på friggeboden känns så mycket större. Härligt!

2009-09-25 @ 06:43:47
Ulrika

Nu har jag dragit igång en tävling i samarbete med eva e eriksson, vill du ha chans att vinna är det bara att titta in.

2009-09-25 @ 11:02:37
URL: http://nakirlu.blogg.se/
Ewa Nilsson

Hej på er alla,

Har beställt en 15 m2 friggebod som kommer att vara Heikkiläs visningststuga i Piteå. Inga problem att få den större med andra ord. //Mvh Ewa Nilsson

2009-09-26 @ 12:28:23
Camilla

Det är alltid kul att få kika in i din supersnygga och härliga bod.. :) Och vilken härlig utsikt, så fritt och öppet. trots avsaknad av hav kan man nog höra det brusa iaf.



Tänk på när du ska ha lamellgardiner att de tar upp lite (beroende på hur många lameller du ska ha) plats av fönstret även när dom är ihopdragna.. Så om du vill ha det helt fritt när gardinerna inte är fördragna hade jag nog försökt få en längd som går förbi fönsterna, så att när man har dragit ihop lamellerna kommer dom vid väggen istället för fönstret..

Men det hade du säkert redan tänkt på, så välplanerat och lyckat det är på de kvadraten :D

2009-09-27 @ 22:14:29
URL: http://hantverkaregatan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0