SISTA DETALJERNA

Två detaljer var det alltså som återstod innan jag kunde säga färdig om inredningen av Funkis Friggeboden.

De anlände i måndags på posten lustigt nog samma dag och allt, i alla fall så tänker jag börja med att presentera min absoluta favorit av de:

 

Linas underbara illustration , jag föll pladask direkt jag såg den och kände bara direkt att är det något som ska få bo i min Funkis Friggebod så är det en sån. 

Kan lova att jag blev ännu gladare när jag spikade dit spiken och fick hänga upp den, det här var inte bara en detalj en dekoration utan verkligen pricken över i:et. 

Så bra den var och texten är också passande There´s no place like home, för det är ju precis så det känns med Funkis Friggeboden som ett home där jag kommer att trivas.

Dessutom kommer jag alltid att tänka på Linas underbara text om hennes Farmor när jag ser den. Tänk kanske det är just en sån Farmor som tidigare ägde gungstolen som står under tavlan och satt i den och gungade...

Foto: Vicke



Kommentarer
TiniTott

Passar som du säger perfekt =) När kan jag flytta in? hihi. Drömmen att bo där inne helt klart =)

2009-09-24 @ 22:44:57
URL: http://tinitott.blogg.se/
Josefine- At home

Hej! Hittade precis till din blogg, måste säga att jag gillar din friggebod väldigt mycket. Din inredning passar väldigt bra in!



Josefine

2009-09-25 @ 09:51:36
URL: http://josefineathome.blogspot.com
HUSnrNIO

Perfekt med tavlan. Superfin friggebod.Ha en trevlig helg.

2009-09-25 @ 13:36:40
URL: http://hilajns.blogg.se/
Lina

Å, vad du är gullig! Den blev riktigt fin där, och min farmor har en gungstol i sitt kök, inte helt oklik din, också så fyra vita pinnstolar runt bordet så klart. Vet du, till helgen ska jag och min far ta med farmor på en liten road trip till... ja tänka sig... IKEA i Happaranda. :) Sist hon var på IKEA var i Malmö någon gång i slutet av 80-talet. Sedan är det vi barn och barnbarn som försett henne med hennes beställningar, men nu ska hon minsann själv få gå runt. Och på vägen dit hoppas vi passera någon loppis eller Antik-bod. Har du några tips - du som liksom kan det där med fyndhörnor?!



Kram kram

2009-10-04 @ 21:15:54
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Anonym

2010-07-07 @ 20:49:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0