FÄRGSÄTTNING



Funkis Friggeboden står nu på Kiruna Marknad och beskådas av marknadsbesökare medans jag sitter kvar här hemma i byn och drömmer/planerar.

Tack och lov för nätet säger jag samtidigt som jag sitter och Googlar på Funkis Inredningsbilder, vill bli lite inspirerad få ideér. Även om det på sätt och vis redan finns en bild i mitt huvud på hur det på ett ungefär ska se ut, så är det aldrig fel med lite mer inspiration.

 Jag är i alla fall helt klar över vilken känsla jag vill skapa med inredningen, det ska i alla fall bli ett rum för avkoppling-lung-harmoni med ganska "enkla färger"och lugna intryck.

Det kanske ni redan kan se i bilderna ovan som visar mitt val av färgsättning invändigt:

Väggar och Tak är målade med Perfekt Täcklasyr i vitt , valde en färg som är avsedd för utomhusfasader eftersom stugan kommer att stå kall under vintern.

Golvet är målat med en täckande Golvfärg och nyansen heter Skygrå.

Nu ska jag surfa vidare i cyberrymden och fördjupa mig i lite mer Funkisbilder och kanske en sväng på Blocket för att se om det dykt upp några fynd.

Önskar Er alla en trevlig helg!






Kommentarer
z

fint med svart

2009-09-05 @ 22:27:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0