FYRA FAVORITER

Jösses vad tiden går det är redan flera veckor sen jag tänkte mig att anta Saras utmaning att berätta om sina guldkorn för stunden. *Ler* det var si så där 18 dagar sen...

Nåja bättre sent än aldrig kommer här mina 4 favoriter som förgyller hemmet just nu, inga djur och människor fick ingå.


Bild: Vicke

1. 
En skål fylld av minnen pryder vårt köksbord, stenar och snäckor plockade på en solvarm strand i Turkiet. Där vi tillbringade en underbar vecka i somras, de får oss inte bara att minnas utan också att längta tillbaks.

2.
Vet inte om det var tillåtet med något som står utomhus i denna utmaning men det här är nog egentligen min absoluta nummer ett på vad som förgyller hemmet just nu, Funkisfriggeboden. Önskar bara att det inte var så förbannat kallt ute för annars skulle den inte bara förgylla mitt hem utan vara just precis det MITT HEM.

3.
Njuter av ljus i alla tänkbara former , det är nog det absolut bästa med hösten och mörkret att få tända ljus uppkurad i soffan under en filt.

4.
Smyckesskrinet med det vackra snidade mönstret,känns för mig som Pandoras ask varje gång jag öppnar det. Trots att innehållet egentligen inte är så spännande, det är ju bara mina smycken som bor där men en gång i tiden har skrinet tillhört en mycket elegant parant dam.

En dam som har haft (säkert ännu har) en stor plats i mångas hjärta, min kära färgstarka Faster och det var inte bara hon som var elegant utan alla dessa spännande smycken som en gång i tiden bodde i skrinet.  Exotiska smycken från jordens alla hörn innehöll det, kan än i dag minnas hur spännande det var som liten flicka att få öppna hennes skrin och  ännu bättre garderob. Där var det minsann inte se men inte röra som gällde utan  och vi fick gärna prova både hennes festblåsor, högklackade skor och smycken hur mycket och ofta vi ville.  Minns än i dag känslan av hennes boa runt axlarna och de svarta lackstövlarna på mina små fötter.

Så det här är verkligen ett speciellt skrin för mig på många sätt och jag blir alldeles varm i hjärtat varje gång jag ser det. Minns min kära gamla Faster och jag undrar om inte hon kikar ner på mig och skrinet med ett stort leende på sina knalliga läppstiftsröda läppar.


Kommentarer
saravillfara

Vilka fina favoriter du har valt ut, kul att du hakade på!

Vad härlig din faster låter! :)

2009-10-20 @ 18:03:32
URL: http://saravillfara.se
EVA

Vilka fina favoriter du valt ! Och skrinet var ju verkligen speciellt med hela historien bakom, helt klart ! Och det är ju såna saker som sitter närmast hjärtat...



***

KRAAAM EVA

2009-10-20 @ 18:49:36
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Sia

Smyckeskrinet känner jag också igen.:D Vilka minnen man har från Fasters hem. Din beskrivning är fantastisk.

2009-10-20 @ 21:25:39
karin

vilken levande beskrivning fr din barndom, går inte att ta miste på känslan du hade!

hoppas att ni har kul på cupen i helg - lite avis är man....

2009-10-24 @ 10:19:23
/B

Jag förstår att friggan är en favvo. Jättesnygg!

:-)

/B

2009-10-25 @ 15:28:52
URL: http://lyckligagatans.blogg.se/
hanna

En sån friggebod är precis en sån jag letat efter, får man fråga om det är egen design eller om du vet vem man ska kontakta för att kunna bygga en?

2010-01-23 @ 21:46:02
URL: http://angelmax-delmo.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0