INREDNINGSTRÄSKET


Bild: Vicke

*Ler* när jag nu lägger in även denna bild så är det bara att erkänna att jag befinner mig i inredningsträsket, det är inte bara inredningsprogram på Tv som gäller för mig utan även tidningar med det innehållet konsumeras flitigt.

Precis som hos Frida råder det tidningskaos även här hemma och jag är nog ganska säker på att det är nog är  ganska många som har det så.

I alla fall i dag var det drastiska metoder här hemma hos oss för att äntligen råda lite bot på kaoset, maken "tvingade" mig att rensa ut en del av alla gamla tidningar som jag har lite här och var. Har med andra ord lite svårt att slänga gamla inredningstidningar, så det var med både stor tvekan och sorg en stor jättekasse gamla tidningar fick flytta från mitt sängbord till återvinningen. När jag satt där och bläddrade i de gamla tidningar och rensade bannade jag mig själv för att jag än i dag inte lyckats börja klippa ur sånt jag tycker är intressant. Har länge tänkt börja göra det och spara urklippen i en pärm eller så, för det är många gånger man "fastnar" för något i tidningar och när det sen är dags att hitta igen det så är det omöjligt. Är som att leta efter en nål i en höstack, nu är det hög tid att jag skriver in fixa en urklippspärm på min att göra lista.

I alla fall skulle vara kul att veta hur ni andra hanterar era Inredningstidingar:

A. Sparar alla tidningar.

B. Klipper ur och sparar intressanta saker.
C. Slänger bort tidningen när den är läst.

Skriv gärna en liten kommentar och berätta...

Förresten det är ju inte ens tisdag i dag och jag har lyckats få till ett litet inlägg det var inte illa, där ser man att det faktiskt var lite nyttigt också att skiljas från de där gamla tidningarna;)

Hoppas ni haft en bra helg!



Kommentarer
Evelyn på DesignPoint

Jag sparar dem utan tvekan! Ojoj vad svårt jag skulle ha att kasta dem!

2009-03-15 @ 22:31:10
URL: http://designpoint.blogg.se/
Liza

Jodå, här finns inredningstidningar också! Har två pärmar, Inspirationspärmar, där jag sparar intressanta urklipp, en för lägenheten och en som är mer för fritidsboende. Rensar ut mina tidningar då och då.. nu är det årgång 2006--2007 som ska rensas. Tog hem två kassar från stugan idag..så nu har jag att göra!

Kul att du finns även på söndagar!!! :D

Kram!

Liza

2009-03-15 @ 23:23:04
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Malin

Först sparar jag dem alldeles för länge, precis som du har jag svårt att skiljas från dem. Samtidigt så håller jag med dig, det går ändå inte att hitta igen just "det där" reportaget när man behöver det.

Jag brukar ta en äldre årgång till stugan till sommaren för att blada igenom en sista gång innan jag slänger dem, men nu när syrran köpt hus så gav jag henne en kasse full att kika igenom o sen slänga.

Det är nog ingen dum ide att riva ut det som man blir inspirerad av och spara för kommande projekt.





2009-03-16 @ 08:08:07
URL: http://malkins.blogg.se/
Estersmamma

Hej Vicke



Var hemma i byn på vårt sportlov och tänkte för sjuttielfte gången att jag skulle passa på att heja på dig men när vi åkte mot Luleå så hade jag inte gjort det den här gången heller...

Jag är tidningssamlare jag oxå, vanliga veckotidningar (som jag först ärvt en gång) går till dagis eller moster som samlar recept. Lite bättre tidningar (dyrare) försöker jag ge bort så att jag slipper slänga dom själv. Oftast finns det nån i bekantskapskretsen som har samma intresse som man själv.

Mitt tips till dig, klipp ut det du vill ha och ge sen dom hela tidnigarna till nån som kanske behöver inredningstips eller som på nåt sätt är intresserad av inredning.



Ha en bra vecka



Kram Mia



2009-03-16 @ 08:17:00
P

Oj va man känner igen sig. Har dock blivit bättre på att rensa. Nu sparas dom senaste 3 numrena, resten går jag igenom innan jag kastar dom och då river jag ut sidorna med inspirerande bilder eller så. Dom sparas i tidsskriftsamlare. Om det är något som kan användas av dagis till att klippa och klistra med så har jag skänkt tidningar till dom. Har inte kommit så långt att jag börjat organisera inspirationsbilderna. Men någon dag så kanske man tar tag i den biten också. Det känns rätt skönt ändå att rensa. Blir en massa plats över till annat. =)

2009-03-16 @ 09:02:10
TiniTott

Jag är precis likadan, sparar varenda en. Men min tanke har oxå varit att klippa ur och spara i en pärm eller nåt, men samtidigt är det trevligt att ha kvar de fina reportagen... fast sanningsenligt hur många ggr går man tillbaka och tittar. Ibland kanske. ska nog oxå skriva upp den pärmen på min att göra lista =)

2009-03-16 @ 11:00:41
URL: http://tinitott.blogg.se/
Nilla

Jag köper inte så många. De jag har brukar jag spara på ett tag i alla fall... sedan slänger jag dem. Nu när vi snart ska flytta ska jag spara alla mina Lantliv som jag nyligen börjat prenumerera på. De andra åker till miljöhuset.

2009-03-16 @ 17:28:43
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Ellinor

Klipper ut, klistrar in i "inspirationsboken för inredning" slänger resten. Är den hel (i övrigt) ger jag den till något väntrum/sjukhusavdelning. Det gäller inte bara inredningstidningar.



2009-03-16 @ 19:04:39
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Vicke

Evelyn: Förstår dig precis för jag måste erkänna att det var inte lätt att kasta...

Liza: Ja vad kan jag mer säga än att du är en sann förebild!

Tack:D

Kram

Malin: Låter som om vi är väldigt lika på den froten, säger bara vilken tur att jag inte har ngn stuga att förflytta gamla tidnignar till;)

Mia: Vad synd att du inte gjorde det, lova att det blir nästa Tornedalsbesök i stället!

Ska försöka ta dig på orden för det är bra att klippa ur det man vill ha kvar och ge bort resten så kan ngn annan få glädje av det!

P: Måste också börja bli lite mer organiserad när det gäller tidnigarna, tycker du verkar ha ett mycket bra system! Plats har man aldrig för mycket utav så det gäller att bli bättre:D

TiniTott: Då kanske vi ska utmana varandra och se vem som tar tag i det först;)

Nilla: Tyvärr har jag nog haft lite för många prenumerationer där ett tag. Men nu har jag minskat lite. Flyttning är nog ett gyllene tillfälle att rensa!

Ellinor: Låter som ett toppenbra sätt, måste jag också ta mig i kragen och börja göra!









2009-03-16 @ 22:00:42
Våning och Villa

Jag har nyss gjort en rensning! Och jag skänkte bort alla tidningar till dagispersonalen på mina barns dagis. De blev hur glada som helst. Många har faktiskt inte råd med inredningstidningar, så jag tycker att det är jättesynd alla ni som slänger dem! Väntrum, tandläkaren, sjukhus, vad som helst!

2009-03-18 @ 09:14:39
URL: http://blog.st.nu/vaningochvilla
Elisabeth

När de blivit ca ett år gamla så är jag helt obarmhärtig - sätter mig & går igenom varenda en & river ut pärlorna, slänger resterna! :)

2009-03-18 @ 13:37:41
URL: http://levaleende.blogg.se/
lina

jag la ut dem i trapphuset (ja då är det förstås en fördel om man bor i lägenhet...) och skrev en lapp till grannarna att de var välkomna att ta en tidning om de ville. tidningarna var borta på mindre än en dag. :) och vips var jag av med dem. kul om de kan komma till återanvändning innan de slängs. du kanske kan testa att ge bort till släkt och vänner?

hoppas helgen varit bra!

kram!

2009-03-29 @ 11:25:20
URL: http://i-fokus.se
Madeleine

Jag sparar mina ett tag, ett år typ. Sen tar jag med dem till fikarummet på jobbet. Då har jag dem nära ett tag till innan det blir dags att skiljas för gott....

2009-03-30 @ 13:08:55
Hanna

Jag sparar dem hur länge som helst innan jag till slut inser att det måste rensas å då klipper ur å sparar godbitarna för framtida husbygge i en kartong!

2009-03-30 @ 17:56:45
URL: http://husdrommen.blogg.se/
Anonym

Hej :) Å så länge sedan jag var här. Förlåt ...

Jag passar på att svara B. Så gör jag. Precis just så ska jag göra ikväll när jag rensar 2metershögen av sparade tidningar :P

2009-04-06 @ 19:26:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0