VINTER

Herregud man blir ju alldeles snurrig på dagarna när man är ledig så här länge, hade helt glömt bort att det är tisdag i dag. Har haft jullov även från tisdagstema men det kanske är en bra mjukstart att börja komma i gång  med vardagen igen genom att vara med på tisdagstemat .

Vinter är temat denna tisdag och det är väl ett passande tema för mig som bor här långt uppe i norra Sverige , för vinter kan man verkligen säga att vi har just nu. Termometern visar minus 23 grader och snö har vi en hel del av, men visst skulle vi kunna få ännu mer av den varan för att det ska bli riktigt bra före i slalombacken. Inte för att jag är orolig för det för nog brukar vi ha snö så det både räcker och blir över;)

Så vinter för mig är utan tvekan snö och kyla...


Bild: Vicke

Nu ska jag gå och hitta på något mer som får mig att vakna ur den här ledighetskoman som jag befinner mig i, för i morgon börjar allvaret igen;)


Kommentarer
Storjägarn´

Fin bild...och jaaa, det känns som lördag :-)

2009-01-06 @ 20:44:10
URL: http://bortaboijn.blogg.se/
Barnens Hjältar

Mycket läcker bild, hittade dig på just tisdagstema :-)

2009-01-06 @ 22:24:40
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
saravillfara

Den där koman har jag också, känns snudd på jobbigt att behöva väckas ur den. Men det blir nog bra med lite rutiner igen. Hoppas jag.

Kram!

2009-01-06 @ 22:34:03
URL: http://saravillfara.se
J o h a n n a - Inredning & pyssel

Vilken fin bild! Jag höll på att missa tisdagstemat igår för jag hade inte en tanke på att det var tisdag. Kram

2009-01-07 @ 09:44:30
URL: http://inredning.webblogg.se/
Skönt Hemma

Fin bild! Men herregud, 23 grader kallt! Hade jag nog inte fixat ;O)

2009-01-07 @ 23:11:57
URL: http://skonthemma.blogg.se/
Erika

Superfin bild! Var dödstrött imorse, men just nu känner jag mig inte det minsta trött?! Man kan ju undra hur länge det tar att ställa om "gammkroppen"?



Ha en fin torsdag och hoppas det går bättre för dig, min vän! Kramis!

2009-01-08 @ 00:12:13
URL: http://mrum.blogg.se/
Lina

Ja, men jag kan inte minnas att vi varit så otroligt utvilade efer någon julledighet tidigare. Här är det svårt att somna på kvällarna, det vill jag lova. Och så skriker sötmagen (man har ju två magar, en matmage och en sötmage...) ständigt efter mer gotta och nyårskaramellerna verkar aldrig vilja ta slut. Behovet har liksom trappats upp... :)



Bra slalomföre måste det vara till helgen för då bär det iväg till Måttsundsbacken. Nu ska hela familjen upp i liften och vi har reserverat en plats för dig och Sara med lillan i barnbacken. blink blink



Jag har läst i kapp på din blogg och så fina och stämningsfulla bilder du visat upp här! Jättefina! Jag megagillar din läshörna och miljön i er övre hall (kan man kalla den så?) och din blandning mellan gammalt och nytt. Där kan jag se mig sjunka ned efter en hektiskt dag på IKEA nästa gång vi har vägarna förbi. För vi bara måste träffas snart, det är ju över ett år sedan nu!



Stora kramen från mig!





2009-01-08 @ 10:05:40
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Josse

Du är så himla grym på att ta foton. Måste komma förbi och kolla in ert nya kök, hall, kontor :D

2009-01-08 @ 14:04:20
URL: http://jossesimu.blogg.se/
Frida

Visst blir allt upp och ner när man är ledig såhär länge. Känns bra att vara tillbaka i rutinerna igen!

2009-01-09 @ 21:14:49
URL: http://husmusen.blogg.se/
Anonym

Storjägarn: Tackar!

Barnens Hjältar : tack snälla!

Saravukkfara: Ja nu börjar vi väl vara tillbaks till normala gängor igen både du och jag. Måste nog faktiskt erkänna att det är ganska skönt men bara ganska;)

Johanna: Tack, ja man blir så snurrig på dagarna när man är ledig.

Skönt hemma: Tackar! Ler vi brukar ha mycket kallare än så här i norr...

Erika: Haha jadu det är nog lite trögare att väcka en gamkropp men nu är det gjort i alla fall.

Kramis

Lina: Vilken bra sammanfattning av ledigheten och du härlig beskrivning av hur magen förändrats med den. Håller på att kämpa febrilt med att bli av med sötmagen men det är inte lätt. Men du så mycket jag fått gjort här hemma, städar skåp i massor för att inte stanna upp och frestas.



Men du det kanske inte blir efter en dag på Ikea du sjunker ner i min fåtölj utan efter en dag i slalombacken närmare bestämt Pullinki Ski för absolut vi måste träffas det har gått allt för länge nu!



Stora kramen

Josse: Nej men hej vad kul med besök av dig visste inte att du bloggade måste hälsa på dig:D

Frida: Ja det tog ett tag men nu är man tillbaks till rutinerna igen och det är faktiskt skönt:D

2009-01-15 @ 20:32:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0