NU SKA JULEN UT UT UT...


Bild: Vicke

Det är alltid lika härlig känsla att få dansa ut julen och befria huset från stjärnor, tomtar och pynt...

Visst är det väl roligt att plocka fram de och njuta av de också, ett litet tag i alla fall och hade det varit upp till mig så skulle vi nog ha slängt ut det för länge sen. Men har man en julälskare i familjen som bönar och ber om att de får stanna ett litet tag till får man väl försöka stå ut några dar ytterligare.

 Förresten så gäller det kanske också att fjäska lite för killarna , har ju börjat inse att de börjar bli så stooora så det bara är en tidsfråga innan det är dags att fira jul med ev. kommande flickvänner. Huuva hemska tanke, nåja var sak har sin tid eller kanske man skulle göra som syrran föreslog skriva ett kontrakt med de om att varje jul firas med mamma och pappa...;)

*Ler* är nog bäst att låta raggarslangar få vara i fred, julpyntet vara till Tjugondag Knut och nästa år ta in allt gammalt julpynt igen för att låta H dekorera julgranen precis som förr i världen. Stackarn som hittade vår gamla jullåda försökte övertala sin hemska mamma att det minsann skulle vara så fint med det  i julgranen, suckade när det bara skulle vara nya kulor i granen och bara två olika färger på pyntet. Han tycker vi har världens fulast pyntade gran, till skillnad från Inredningstokiga morsan som förstör allt;)

Så det kanske är dags att tänka om här framöver för att lyckas få de att inse att julen minsann alltid ska firas hemma oavsett hur gammal man är , vart man bor och vem man bor med;)

Nu är det i alla fall dags att återställa vardagen även i huset , bort med julpynt och tillbaks med det vanliga...

Den röda Julstjärnan på köksbordet har ersatts av en mycket fin blomma som vi fick till jul av Goda Vänner.  En väldigt speciell blomma riktigt hantverk, tillverkad av bla ull och lokalt av  en dam i byn som har hantverk som hobby .Det är så häftigt att   jag som normalt inte gillar konstgjorda blommor blev  mer än superförtjust i denna. Den fick genast en plats i mitt hjärta , så fin, så naturlig trots att den är konstgjord, inget dussin exemplar, hantverk och så annorlunda helt enkelt *me like*. Så bättre ställe för den än under   kategorin Favoriter i hemmet finns inte:D

 Klickbar bild


Kommentarer
Liza

Visst är det roligt att förändra efter julhelgerna. Blomman är superfin - kul också med lokalt tillverkad blomma. me like

Ha en fortsatt trevlig helg!

KRAM!

Liza

2009-01-10 @ 16:23:04
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
TiniTott

Dom var riktigt fina =)

2009-01-10 @ 22:02:48
URL: http://tinitott.blogg.se/
L I S A

Helt underbar! Vad duktiga hantverkare du har runt knuten! (tänker på silversmeden och pläd-tillverkaren du skrivit om tidigare också!)Tack för nyårshälsningen, själv får jag väl önska dej ett fortsatt fint år!

2009-01-11 @ 14:02:42
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se/
Malin

Jag hör ju till den julälskande skaran själv, och tycker det är lite trist att städa bort den. Tomtarna och granen åkte ut i dag, men stjärnorna och julgranen ute får lysa i minst 2 dgr till.



Jag känner till kampen om julgranspyntet!

2009-01-11 @ 22:03:59
URL: http://malkins.blogg.se/
Erika

Ja, idag börjar även jag att städa bort julen...Jag vet inte riktigt vad det är för fel på mig, jag brukar tillhöra skalan som städer bort den så fort det står 1/1 men i år drar jag mig lite. Det är ju ganska mysigt! Kramis

2009-01-12 @ 08:34:33
URL: http://mrum.blogg.se/
Vicke

Har varit så slö på att svara på kommentarer ni får förlåta mig, men jag har städat skåp för att inte bli sugen på något gott;)

Nyårslöfte ni vet!

2009-01-15 @ 20:33:18
URL: http://vickes.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0