JAG HAR...


Bild: Vicke

En liten fråga till er alla vänliga själar därute som har lite grönare fingrar än mig.

Kan jag på något sätt övervintra min Lavendel på stam och mina olivträd ??

Alla tips och råd emottages tacksamt, så under tiden ni funderar på den saken och förhoppninsvis skriver en rad till mig så ska jag gå och vara otrogen...

*Fniss* hoppas ni fortsätter läsa resten av texten och inte stannar här för att ringa en vän , annars lär väl ryktena på byn snabbt vara i gång;)

Det är inte värre än så att jag ska gå och lägga mig med den nya Miokatalogen som jag vid första anblicken tyckte verkade mycket mer spännande än året Ikeakatalog. Voi voi inte bra för mitt rykte att erkänna sånt, men årets stora kataloghändelse blev lite av en besvikelse för mig.


Kommentarer
Nettan

Fniss...som tur é forsatte jag & läsa,( blev så nyfiken ) ;0), men hoppas du får stor njutning av Miokatalogen !!



Kram, Nettan

2008-09-04 @ 07:35:34
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
J o h a n n a - Inredning & pyssel

Jag läste också klart, vilken tur va!? =) Jag blev faktiskt också lite besviken på Ikeakatalogen i år.

2008-09-04 @ 09:08:14
URL: http://inredning.webblogg.se/
Lena Idbrant

Hejsan.

Lavendel övervintrar oftast om du gräver ner den i landet.JAg brukar ta bort blomstänglarna före vintern. På våren ser de bara ut som skräp o ch varje år tror jag att de inte klarat sig. Men så kommer de underifrån.

Olivträd måste stå inne där det inte är frost.Helst ett rum med fönster. Och så ska det vattnas för det får aldrig torka ut. På våren måste trädet härdas dvs ute en stund varje dag och absolut inte i solen för då bränns den. Öka tiden ute lite varje dag. Det är lite pyssel och helt klart värt detta besvär.

Hoppas att du lyckas

Hälsn Lena i Kalmar

2008-09-04 @ 09:42:16
Malin

Vi har grävt ner samma lavendel två år i rad i rabatten och satt över den i kruka under sommaren. Har blivit sttrålande fin. Väldigt smidigt och billigt :)

Mio-katalogen gillade jag oxå. Har tingat en lampa, ett bord och funderar på en ny matta därifrån.

Hoppas allt är bra med dig för övrigt vännen! Kram från mig!

2008-09-04 @ 13:40:24
URL: http://mrsmalinski.blogg.se/
Minigrisen

Mio-katalogen var kalasbra! Har hittat massa saker att sukta efter. Fanns nästan för mycket fina saker ju;) Va kul att du också hittat gardiner från Ellos!

2008-09-04 @ 19:28:37
URL: http://minigrisen.blogg.se/
Soffie

å så vacker bild,

önskar dej en gonatt å en bra fredag

2008-09-04 @ 22:25:09
URL: http://soffie69.blogg.se/
Vera med flera

Jag har absolut inga gröna fingrar, blommorna sloknar bara jag kommer i närheten, men jag håller med dig om IKEAkatalogen, not sooo funny :)

2008-09-04 @ 22:25:22
URL: http://veramedflera.blogg.se/
Emelie Talvis

fin bild :)

2008-09-04 @ 22:26:59
URL: http://etalvis.blogg.se/
Lina

Tänkte skriva något i stil med "jag tror säkert att du kan ställa in ditt olivträd inomhus över vintern", men så ser jag att någon vid namn Lena inte bara "tror" och därför förmodligen är mer att lita på än mina påhittade förslag... :)



Jag har varit så dålig på att läsa och kommentera, men nu hoppas jag vara i fas med vardagen. Hoppas!



Kram kram från mig

2008-09-04 @ 23:06:16
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Anneli

Hej Vicke! Oj vad länge sedan jag kikade in hos dig. Det känns verkligen som att komma hem till en kär gammal vän. Jag vet inte riktigt hur det är uppe hos dig med växter, men olivträdet måste du ta in.

Den vill nog som alla andra växter stå svalt men ljust på vintern. Lavendeln kan nog få det knepigt så långt norrut, gräv ner den men och täck den ordentligt. Bädda in den med torra höstlöv och en fiberduk, så håller jag tummarna för att den överlever. (Men inte har ni väl fått vinter redan?)

Kramar Anneli

2008-09-05 @ 03:07:52
URL: http://flitigamyran.blogg.se/
Vicke

Nettan: Vilken tur att du är nyfiken;)

Härlig inspiration fick man i Miokatalogen.

Kram

Johann: Tur;) Ja visst var den.

Lena Idbrant: Tusen tusen tack för dina tips, kommer att följa de till punkt och pricka. Du verkar kunna din sak:) Härligt, tack igen!

Malin: Tack ännu ett bra tips som kommer att testas!

Visst var den så härlig Miokatalogen, inspirerande och du verkar verkligen inspirerats;) Hoppas allt går bra för dig , måste nog försöka få i väg det där mailet som jag tänkt så länge!

Många många kramar

Minigrisen: Jag håller med, tur att jag har lååångt till närmaste Mio;)

Soffie: Tack Snälla och Trevlig helg får jag säga!

Vera med flera: Lika som bär då;)

Emelie Talvis: Tackar!

Lina: Det är nog det bästa med internet alla bra information man kan få där! Det gäller att nyttja bloggen till att fråga om sånt man inte kan.

Förstår att du har fullt upp med allt!

Kram kram tillbaks

Anneli: Förstår att du inte hinner med att kika in som har så mycket att stå i. Hoppas du även hunnit koppla av i sommar. Tack snälla rara för dina ord de värmer:D

Ännu mer bra tips, Tackar!

Kramar Vicke

2008-09-05 @ 19:17:21
URL: http://vickes.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0