VATTEN OCH TID

Dag två på Nillas temavecka och för mig blir det även siffran två på antalet bilder...

NR 1

Bild: Vicke

Den här fotade jag i dag med tanke på temat vatten ,något  som är så viktigt för oss alla här på jorden både människor, djur och växter.  Men tyvärr är det inte alla som har det lika bra som oss här i västvärlden som bara kan slå på kranen och få vatten hur mycket vi vill både kallt och varmt.  En sann lyx egentligen ...

NR 2

När jag sen satte mig vid datorn nu i kväll för att redigera bilden till svart-vitt så snubblade jag över en annan bild som passar in i dubbel bemärkelse. Både på svart-vitt temaveckan vatten och tisdagstemat tid.Det är i och för sig kanske lite fusk att använda den eftersom bilden inte är helt min egen utan det är Tonåringen som fotat . Men den fanns i alla fall lagrad i min dator så då borde det väl vara OK;)


Bild: Vicke


Fruset VATTEN som varit en svit på Jukkasjärvi Icehotel för ett par år som kallades 22:05 med temat TID.

En lite rolig parentes är att den var designad av en kille från en grannby som ligger vid Polcirkeln , en by som jag förövrigt varit mycket i eftersom min mamma är född och uppvuxen där;)


Kommentarer
T H E R R E fotoblogg

Snygg blandare! Gillar!



Sedan måste jag säga att jag är som sugen på att åka till ishotellet, grejen är ju bara att man är mest ute på vägarna om somrarna... O då finns ju inte ishotellet! ;)

2008-10-22 @ 06:26:34
URL: http://therre.blogg.se/
Malin

Båda bilderna var skitsnygga! Svartvitt är ju alltid läckert!

Andra bilden var cool, såklart det inte gör nåt att det inte är du som tagit bilden. Ligger den i din dator är det väl din egendom? ;) Kram på dig!

2008-10-22 @ 07:13:51
URL: http://homeandliving.blogg.se/
Anna

Tycker det var en intressant tolkning på veckans tisdagstema.



// Anna

2008-10-22 @ 08:08:26
URL: http://annalundberg.org
Camilla

Bra tolkat! :) Kranen ser väldigt snygg ut också!

2008-10-22 @ 08:22:16
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.com
Johanna.B

Fin tolkning!



Kram

/Johanna

2008-10-22 @ 17:33:05
URL: http://www.johannabillingskog.se
Lina

Snygga temabilder, som vanligt, och rackarns snygg kran! Tror mig se att det är en Garda?! ;)



Tänk också vad snyggt det blir när vi använder våra naturliga resurser till något sådant som ett ishotell. Jag hoppas att vi tar oss dit denna vinter, men med tanke på hur många år jag önskat det så...

Hade önskat att vi tagit oss förbi er vid den senaste IKEA-resan, men då vi fick sällskap i bilen blev det tyvärr inte denna gång heller. Och som är till IKEA så sällan, ja sätt inte på något kaffe till oss tidigare än hösten 2009. :)

Nä, allvarligt talat så behöver man ju kanske inte skylla på IKEA för att tuta på er infart?!



Kram kram och natti natti

2008-10-22 @ 21:44:40
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Syster Eva

Häftigt!!!!!!!! Bra tolkning!



HA det!

2008-10-22 @ 22:11:51
URL: http://evaekstrom.blogspot.com/
Vicke

Therre: Rätt så ny i vårt hus och jag gillar också den mycket:D

Skäms nästan över att inte ha besökt Ishotellet än, hoppas på att det kanske äntligen ska bli av nu i vinter!

Malin: Tack snälla! Ja svart vitt är alltid läckert, ler visst är det väl så;)

Kram på dig

Anna: Tackar!

Camilla: Tack! Är så nöjda med kranen glad att maken lyckades övertala mig när vi valde;)

Johanna B: Tack så mycket!

Lina:Tack rara du! Imponerad Frun är ju värsta VVS experten visst är det en sån och jag är som jag tidigare skrev så glad över att maken stod på sig när vi valde kran. Den är så nice:)

En till som hoppas att det äntligen ska bli av det där besöket på ishotellet och tänk vår Tonåring har varit där TVÅ gånger och jag NOLL!



Glöm det att jag tänker vänta ända tills ert nästa Ikeabesök innan det blir av att ni kommer förbi, nej det får helt enkelt bli att planera in ett Ötåbesök, bara att höra av sig...:D

Kram och natti natti

Syster Eva: Tack så mycket!



2008-10-22 @ 22:53:37
URL: http://vickes.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0