I´M BACK ...


Bild: Vicke

Livet börjar så smått återgå till vardag igen och sommaren som egentligen aldrig riktigt ville infinna sig börjar närma sig sitt slut. Jag är redan innan på min andra jobbvecka efter semestern och nästa vecka är det dags för killarna att återvända till skolan.

Så snart är ordningen i huset återställd och karusellen tar fart igen, det är bara att hålla i sig och hoppas att åkturen inte bara går fort utan framförallt för med sig mycket glädje och spänning.

Det hoppas jag att  bland annat bloggen ska kunna fortsätta ge mig, har alltså bestämt mig att jag ska fortsätta blogga. Precis som tidigare ska den återigen få bli en trevlig del av min vardag, eller rättare sagt ett sätt att koppla av från vardagen och alla dess förpliktelser.

Men i och med beslutet att fortsätta har jag givit mig själv en del löften om att det också är dags att ta ett kliv framåt, att utvecklas. Lära sig lite nya saker, så nu gäller det bara att hitta eller kanske ta sig tid att göra det.

Men för att inte sätta för mycket press på mig själv eller stressa fram något tänker jag inte precisera mina löften närmare. *Ler* men det kan ändå vara bra att göra löftet lite mer offentligt för jag vet hur lätt det är att glömma bort saker man lovar sig själv.  Ni vet typ , jaja jag kan börja mitt nya liv i morgon i stället.

Så nu kastar jag alltså mig ut i bloggvärlden igen och jag måste faktsiskt säga att jag känner mig väldigt nervös. Värre än när jag började för två år sen och tog mina första stapplande steg i det okända cyberspace.  Är säkert det som skiljer sig från då, att det nu inte är så okänt och att jag och min blogg inte är så okänd i byn längre.

Men vad sjutton det bjuder jag på, så välkomna att kasta er ut med mig igen på en "ny" resa. Kom bara i håg att resan sker på egen risk och ni väljer själv varför ni gör den och vad ni tycker om den.

Förhoppningsvis får vi en mycket bra resa tillsammans:D

KRAM OCH TREVLIG ÅKTUR!


Kommentarer
m a r i a k o d e n

Å nice......jag spänner fast säkerhetsbältet å åker med!

kör hårt!

kram!

2008-08-11 @ 23:23:08
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Fridasfunderingar

Så härligt!

Jag ser fram emot åkturen!



Kram!

2008-08-11 @ 23:51:30
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Tjohalias blogg om inredning

Jag håller med ovanstående talare! Kram Sandra

2008-08-11 @ 23:52:21
URL: http://tjohalia.se
Malin

HURRA vad roligt att du fortsätter blogga, vi är nog många som vill hänga med!!

Visst är det bra med utveckling men sätt inte för höga krav på dig själv, din blogg var bra precis som den var, mycket inspirerande, med fina foton och kluriga tematolkningar!

Håller med dig om att det känns som om karusellen startar igen nu efter sommaren.. man får väl försöka sakta ned farten ibland.



KRAM o välkommen tillbaks i cyberspace!

2008-08-12 @ 07:42:12
URL: http://malkins.blogg.se/
L I S A

Härligt att du är tillbaka!

<3 <3 <3 <3

2008-08-12 @ 08:13:13
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se/
Minigrisen

Har länge följt din blogg utan att kommentera dock, men va roligt att du ska fortsätta! Ser framemot resan vill jag lova:)

2008-08-12 @ 11:18:36
URL: http://minigrisen.blogg.se/
Carola T

Välkommen tillbaks. Härligt att du fortsätter m din blogg. ( ialla fall så länge du känner lust till det. )



Kram Carola

2008-08-12 @ 13:30:58
Camilla

Vad roligt, har saknat dig! Jag tycker inte bloggandet ska bli någon press alls, man gör det man orkar hinner... Men det ska bli spännande att se vad du menar! :)

2008-08-12 @ 15:24:06
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.com
Esters mamma

Jag följer dig gärna på färden...

Själv har jag ingen aning om hur eller om jag ska fortsätta. Har börjat jobba och tiden räcker inte till för allt man vill och det känns inte som jag vill ha mer måsten i mitt liv. Läser gärna om ditt liv och allt kul och viktigt som du skriver om.

Tornedalsresan blev av i år men det var 4 intensiva dagar och jag hann ingenting tycker jag. Inhandlades lite beställningsvaror på Alko och detsamma på Pentik.

Hoppas verkligen att jag får tillfälle att hälsa på dig nån gång.

Förresten... lillasyster är på väg tillbaka till Sverige och dom mellanlandar nog i byn så vem vet, vi kanske kommer upp fortare än nån anar.

Kram från Esters mamma.

2008-08-12 @ 16:20:57
Katarina

Vad glad jag blir att du fortsätter att skriva och inspirera.

Jag har ju blivit beroende av din fina sida ;).

Trevlig höst !!

2008-08-12 @ 20:18:55
Anki

Ja, det finns att fundera på när man bloggar... Jättekul att du är tillbaka ändå! Visst undrar jag också ibland hur många som egentligen känner till min blogg, fast jag inte själv berättat om den för så många och endast då goda vänner.

Ska bli spännande att se vad förändringen är! Visst ska bloggandet vara ett nöje och ingen förpliktelse ;)

2008-08-12 @ 20:43:43
URL: http://strandviksvillan.blogspot.com
Lina

Välkommen tillbaka! Jag blir så klart jätteglad när jag läser detta inlägg och det är inte enbart av egoskäl. Jag blir glad, än en gång, när man förstår hur otroligt givande denna bloggosfär är, och vad den tillfört våra liv! Så innerligt glad!!



Ja du, nu är karusellen igång igen... På gott och ont. Skönt med rutiner, men ack så lite sol vi fick. Ska vi leva på de fjuttiga strålarna ändå fram till nästa sommar?! Är det möjligt?!



Det blev inget IKEA för oss i sommar, men väl till hösten tar vi nog en sväng upp till Happis. Vi räknar med att inreda ett färdigrenoverat relaxrum någon gång i oktober...

Håll tummarna att vi lyckas hålla vår tidsbudget denna gång. Det kan behövas många tummar... :)



Kram kram och som sagt - välkommen hem igen! :)

2008-08-12 @ 21:28:32
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Vicke

Mariakoden: Håll i dig;)

Kram

Fridasfunderingar: KUL att du följer med:D

Kram

Tjohalia: Härligt:D

Kram

Malin: Tack snälla! Det är inte några måste krav från min sida utan mer en önskan om att utvecklas och lära sig nya saker:D

Kram och tack igen!

Lisa: Härligt att va tillbaks:D

Kram

Minigrisen: Kul att du gav dig tillkänna och att du vill fortsätta följa med:D

Carola T: Tack snälla rara DU! Kram

Camilla: Tack har saknat er också! Bloggandet har aldrig varit någon press för mig har bara inte varit inspirerad under senaste tiden och därför har jag pausat. Puhh vänta er inte någora stora förändringar mina löften är av mindre karraktär, men viktiga för mig;)

Esters mamma: Vad kul, har tänkt på dig senast i veckan och undrat hur ni har det. Härligt nu fick jag några svar på mina funderingar. Förstår att det inte är lätt att få tiden att räcka till.

Det blir säkert fler Tornedalsresor för dig.

Kram

Katarina: Tack snälla för din rara kommentar blir så glad av dina ord!

Trevlig höst önskar jag dig med.

Anki: Ja visst gör det och vissa perioder funderar man mer. Men det är inte rädslan för vem som läser och vad de tycker som gjort att jag pausat utan mer att jag inte haft inspiration eller ork.

Absolut visst ska bloggandet vara ett nöje!

Lina: Tack snälla! Så klok sammanfattning av bloggandet och dess betydelse.



Ja hade vi inte varit en vecka i huvudstaden med gassande sol och värme tror jag nog inte jag hade överlevt sommaren.



Då måste du verkligen lova att höra av dig till mig när det blir dags för Happis. Lovar att hålla både tummar och tår för ert projekt som jag redan nu vet kommer att bli så bra så.



Kram kram och jag är glad att vara hemma igen:D

2008-08-12 @ 22:43:24
URL: http://vickes.blogg.se/
Frida

Hurra hurra välkommen tillbaka!!!

2008-08-12 @ 23:11:11
URL: http://husmusen.blogg.se/
Liza

Åh, så glad jag blir att du fortsätter att blogga! Jag har verkligen saknat dig!! Så nu åker jag med på resan! :D

Välkommen tillbaka!

KRAAAAAAAAAAM!

Liza

2008-08-13 @ 00:11:31
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Camilla

yay :D Vad glad jag blir när jag läser det här.. :D Välkommen tillbaka!! :D

2008-08-13 @ 09:30:09
URL: http://camilla.hopto.org
Stora syster

kul att du bestämt dig för att blogga vidare. Man får en lite bättre koll på er...

2008-08-18 @ 20:09:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0