LYXIGT VÄRRE

78747-1777
Bild: Vicke med mobilkamera

Hoppas ni nu inte tror att jag stylat om hemma hos mig och fått det så här lyxigt och fint ;)

Är så dålig på att använda min mobilkamera och jag måste säga att när jag ser den här bilden som jag smygfotat på Ikea förstår jag varför. *Ler* i och för sig tycker jag att det är så jobbigt att smygfota så jag hinner nog inte ens göra ett försök att fixa några inställningar. I alla fall så ville jag visa den här fina kandelabern som var en av nyheterna jag spanat in under eftermiddagens Ikeabesök.

Visst fanns det mycket andra nyheter att titta på och de flesta gick i julens tecken, men jag måste nog erkänna att även om jag älskar julen så är det alldeles för tidigt för sånt ännu. Herregud jag har precis fattat att det är höst och i går lyckats bli av med sommarens dammråttor och få lite höstfint hemma. Ska man då direkt hoppa vidare till nästa steg och börja inhandla julpyntet. Nej tack jag tror jag väntar ett tag ännu (läs köpte bara en stjärna) innan jag börjar med det, var sak har sin tid. Sen är det bara att hålla tummarna att något av julpyntet finns kvar när jag har fått den rätta stämningen.

Vad glad jag blir när jag tänker på hur lyxigt en Ikeafantast som mig har som har fått favoritvaruhuset så nära.Tänk att jag när jag får Familyerbjudanden kan planera in ett besök på varuhuset för att kunna köpa något utav det.  Att dessutom inte behöva göra besöket på värsta rusningstiden är väl ännu lyxigare säg. Synd bara att jag missade Saga och hennes sällskap hade varit kul att stöta på de där mellan hyllorna. 

Förstår verkligen hur lyxigt jag har det nu när jag hör om hur en annan Ikeafantast Sara längtar dit, precis  likadant har jag haft det tidigare. För att försöka dela med mig lite av min lyx till henne försökte jag i alla fall tänka på henne i varuhuset under eftermiddagen;)

Nu ska jag ta och krypa ner under mitt nya härliga Ikea Famlily fyndade vintertäcke, så att jag kommer att sova gott i natt är det ingen tvekan om:D


Kommentarer
Esters Mamma

Natti natti
Hoppas att du får en bra vecka.
Kram

2007-10-14 @ 23:39:12
URL: http://estersmamma.blogg.se
Malin

Förstod att det var ett besök du var på, för inte har väl du lapparna kvar på grejerna (dessutom visningsex.), el du kanske vart kvar när varuhuset stängde. Visst känns det liite för tidigt att börja köpa julgrejs nu redan, men kanske det är bäst så man inte blir utan ;) Stjärnan är fin.
Kram.

2007-10-15 @ 09:57:03
URL: http://www.mallans1.blogg.se
Joa

Och jag gillade den där klogtiga lampan du fick med på fotot ;)

2007-10-15 @ 12:10:14
URL: http://[email protected]
LoX

Visst är det lyxigt!

Jag har varit där två gånger idag. Jag glömde en sak första svängen och då kunde jag bara fara tillbaka. Det gick inte innan när det var 60 mil tor.

2007-10-15 @ 15:04:04
Liza

På söndag är det min tur.. ska på en sväng med mina syrror och systerdottern. Får nog handla lite julgrejs redan nu för det blir nog inget mer besök före jul iaf.
Kandelabern är ju så fin! Ska kolla på den också!
KRAM!

2007-10-15 @ 16:53:41
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Saga

Haha... Den har jag tagit i, ett par timmar före du tryckte av en bild! :)
Jag (eller faktiskt, den här gången är det verkligen VI, jag och maken, som är riktigt köpsugna) letar efter en fin golvkandelaber till källaren. Du vet, vi håller fortfarande på med relaxrummet där nere. Håller på och håller på... det står rätt still!

Så himla synd att vi skulle vara så "morgonpigga" och missa ett spontant blogg-möte. För var ska man springa på Vicke om inte på IKEA!? :)
Nu är det dock snart tid för ett planerat möte, eller hur!!
Kram på dig!

2007-10-15 @ 19:04:59
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
MalinK

Det lutar åt IKEA för mig också till helgen!
=) *längtar*
Eg har jag inte ngt särskilt att handla, men risken att jag kommer ut tomhänt är minimal, har även redan 2 beställningar fr vänner att ta hand om. Jag kommer nog att botanisera bland julsakerna även om jag inte är särskilt inspirerad än, men jag har dubbelt så långt som dig så det kanske inte blir fler besök före jul.

2007-10-15 @ 21:24:16
URL: http://malkins.blogg.se
Vicke

Esters mamma: Natti natti, tack detsamma önskar jag dig!
Kram
Malin: *ler* Såklart att Ikeaproffs som dig ser sånt;) Tar nog risken i alla fall, julgrejer kräver julstämning .
Kram
Joa: Ja den är snygg!
Lox: Superlyxigt! *ler* Vilken tur att du har så nära nu då så du kan åka tillbaks många gånger;)
Liza: Härligt med Ikearesa och du lova att ni lämnar kvar lite julgrejor till mig. För jag lär åka dit före jul en och annan gång;)
Den är jättefin kandelabern!
Kram
Saga: Haha vad häftigt men så klart så god smak som du har;)
Skulle säkerligen bli urtjusigt med golvkandelabern, tänkte på hur fint det är på Frasses i Happis i går de har två enorma såna. Du får väl gå dit och fråga vart de köpt sina nästa Ikearesa;) De är ännu högre än den som fanns på Ikea.
*fniss* Ja det är ju klart att ska man stöta på mig så är det ju där, Synd att jag var så sent ute. Men visst börjar det bli dags för en liten träff. Två hockeyresor till Piteå kommer det i alla fall att bli i vinter. Bra att ni har så många lag med i H:s serie:D

Kram på dig
MalinK: Härligt med Ikearesa som hägrar:)
Lovar du kommer inte att gå tomhänt ut från Ikea något lär du komma på att det var precis vad du behöver;)
*ler* Ja nog har du börjat bli en riktig stadsbo som tycker det är långt, vi från byn åker ju 16 mil enkel väg till Luleå för shopping;)

2007-10-15 @ 21:41:53
URL: http://www.vickes.blogg.se
saravillfara

Åh, vad du var rar som försökte smitta av dig med lite IKEA-feeling på mig, genom att ha mig i tankarna när du besökte det kära varuhuset :)
Jo, du må tro att min abstinens är stor, och min avundsjuka gentemot dig med *ler*.
Tack snälla!

2007-10-15 @ 23:55:27
URL: http://saravillfara.blogg.se
Lina (Inredning och design)

ODet är tillåtet att fotografera på IKEA, det råder inget generellt fotoförbud. Fast det är klart, det kan kännas lite pinsamt att fotografera ändå.

2007-10-16 @ 08:32:28
URL: http://metrobloggen.se/sambo
therre

Vi brukar bege oss till IKEA en vardag varje månad (ibland mer, men aldrig mindre!) och det är lyx nu när vi har fått det så nära (du o jag har samma IKEA ;))

2007-10-22 @ 02:32:12
URL: http://www.therre.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0