NY IKEA UPPLEVELSE

78747-1594
Bild: Vicke

Lördagens besök på Ikea var alltså återigen en ny Ikea upplevelse. Trodde inte att jag kunde få fler nya roliga såna när vi nu har så himla nära till det stora varuhuset;)

Vi var där redan 40 minuter innan de öppnade varuhuset eftersom maken hade en avtalad tid i Haparanda. På parkeringen fanns det redan andra bilar som väntade och flera husvagnar med campande Ikeabesökare.
Behövde inte vänta så länge eftersom man fick komma in i foajen och Bistron en halvtimme före de öppnar. Bra idé utav Ikea som bjöd på kaffe den halvtimmen och sen kunde man få köpa sig antingen fika eller en frukostpåse. De tänker verkligen på allt!!

*Ler* Vi var nästan nästan först in i varuhuset den morgonen;) Vilken tur vi hade som slapp stå ute i kylan och vänta.

Men vi var absolut inte de första som gick in i själva affären. Det var så kul att sitta och kolla på morgonspektaklet som ägde rum där innan öppning. Jag och Tonåringen satte oss i godan ro för att fika och vilken tur att vi tog en vagn redan när vi gick in. För det bara strömmade till folk hela tiden  och vagnarna gick åt, massor av människor vill jag lova. Skulle nog nästan tro att det var ett hundratal personer i kö inne i bistron som väntade på att bli insläppta i varuhuset. 

Det var jätte kul att  sitta och studera alla köande förväntansfulla Ikeabesökare. Så målinriktade och startklara stod de där på startlinjen berdda att rusa in i det stora varuhuset när startskottet gick.  Så koncentrerade på sin uppgift att hitta allt som står på deras långa långa medhavda lista och så glada. Vet precis hur det är när man inte har Ikea så nära...

Har hört så mycket om att det är så mycket folk på lördag förmiddag på Ikea. Massor massor av människor och flera busslaster med långväga resenärer från både Finland och Sverige. Men jag hade aldrig trott att det var så här mycket. Vi har ju förmånen att bo nära ett varuhus nu och kan välja att besöka det på de stunder när det inte är värsta rusningen. Lördag eftermiddag te.x när alla dessa människor är på väg ut i kassorna då brukar vi komma in vilket brukar vara helt perfekt.

Sen var det ju en enotmtur att vi inte hade en lång handlingslista med oss och behövde rusa runt med alla andra. Utan vi tog lugnt fel väg gick in genom kassorna (ooops det kanske man inte ska berätta) eftersom vi insåg att det var lönlöst att gå genom möbelutställningen. Vilket funkade helt perfekt vi kunde helt i lugn och ro botanisera bland tyger,lampor och småplocket som jag brukar säga.

Jag hann till och med "smygfota" de fina runda canvastavlorna som jag såg förra gången och blivit så förtjust i. Har väntat och väntat att de skulle dyka upp på hemsidan så att jag skulle få blogga om de. Men icke så vad gör man inte för bloggen. Kameran fick givetvis följa med in i väskan, *fniss* förstår inte varför resten av familjen fick så bråttom att försvinna när jag började ta fram den;)

Vi gjorde visserligen ett försök att ta oss till restaurangen innan vi skulle till kassan, men vände snabbt tillbaka innan vi kom fram. Insåg att "trycket" snart skulle närma sig kassorna och då skulle vi behöva köa i evighter så vi ändrade våra lunchplaner och kunde snabbt och smidigt betala.

På väg ut från varuhuset möttes jag av många desperata ikeabesökare som vill ha min vagn. Nu ville jag inte ta emot Euron så de två första blev inte så glada åt mig men desto gladare blev den svenska tjejen som fick en vagn. Herregud man kanske skulle ha börjat auktionera ut sin vagn till högstbjudande ett bra sätt att finansiera nästa besök. För det blir absolut fler besök men inte på lördag morgon hur kul det än var att få se detta. Men det räcker med en gång och jag har ju faktiskt nära till Ikea nu:D


Kommentarer
Anna

Tygtavlorna ser ytterst spännande ut, ska tipsa studentkompisarna om dem (budgetpriser är ett måste här omkring)..

2007-05-09 @ 21:55:43
URL: http://secondhandsisters.blogg.se/
saravillfara

Tavlorna såg jag i Sundsvall, ganska stora och väldigt fina var dom!
Det är tur att du och dina smygfoton finns, nu kan du sprida ordet liksom... ;)

2007-05-09 @ 22:12:00
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Linda

Tavlorna är jätte snygga såg dom på Ikea sist jag var, synd bara att dom är så dyra (ialla fall för mig)...

2007-05-09 @ 22:15:25
URL: http://frularsson.blogg.se
Saga

Jasså, det bor en liten smygfotograf i dig :)

Jag såg aldrig tavlorna när jag var på IKEA, men så hade jag ju inte så mycket tid över för att "kolla runt". De ser jättefina ut!
Måste kanske snart ta mig till varuhuset igen, vi fick ju en bonuscheck som nu ligger och brinner i min plånbok... :O

Kram

2007-05-09 @ 22:30:54
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
EVA

Wow vilka fina tavlor !
Lite papparazzi över dig eller...hihi ??? Kidsen mina tycker jag är lite pinsam då jag alltid vill ta kort på allt möjligt, maten på restaurang tex...jättekul att ha kvar på foto !

Ev. ska vi hinna förbi IKEA när vi kommer från Norge...visst har de öppet på söndagkväll till 7 eller ???

KRAM EVA

2007-05-09 @ 22:41:35
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Anna (syrran)

Det måste vara ett nytt "fenomen" i Tornedalen med folkstorm och köer, härligt att höra och ett lyft för bygden!

Snart hoppas jag Ingvar K hittar din blogg och skickar dig en fet bonuscheck för det är du värd ;) GoNattKram.

2007-05-09 @ 22:42:01
Liza

Fenomenal beskrivning av en lördag på Ikea! Tack! Tack! Jag har suttit här och skrattat för mig själv - maken tror att jag har blivit tokig!
Håller på att ladda för ett Ikea-besök, behöver en massa nytt till stugan (igen)- ska då ta med mig kameran också!!
Kram!
Liza

2007-05-09 @ 23:03:18
URL: http://vardagslycka.blogg.se
cleo

Det är alltid lika kul att läsa om Dina IKEA-besök. Inom en snar framtid ska vi till IKEA också, och kolla in handfat mm till vårt lilla badrum. Men det blir nog en snabbis, för min sambo vill inte vara på stroa varuhus lnge, medan jag gillar att strosa på IKEA om det inte är mycket folk, se ala nyheter, fåinspiration och känna glädjen över att komma hem med något litet, något nytt! :-) Ha en bra dag!

2007-05-10 @ 07:48:20
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/
Camilla

Hihi.. det där med vagnbrist, förväntansfulla människor, långa listor osv.. låter precis som när vi ska till Ullared och Ge-Kås för storshopping :D

De där tavlorna ser sjukt snygga ut.. Såg du ngt pris? Jag ska kanske inom ikea idag, då ska jag minsann spana in om tavlorna finns här. Tre svarta hade passat i vår hall :D Tack för ditt tips.. och jag är glad för ditt smygfotograferande :D

*kram*

2007-05-10 @ 08:08:16
URL: http://camilla.hopto.org
pernilla

men oj vad kul! Väntar med spänning då IKEA kommer till Karlstad den här sommaren! iiiii... :D

2007-05-10 @ 08:22:08
URL: http://shoegal1981.blogg.se
Vildängel

Herregud, det låter ju helt hysteriskt... Vad bra att du skrev om det för då vet jag att jag absolut inte ska vara där en lördagmorgon. :)

2007-05-10 @ 09:21:11
URL: http://vildangel.blogg.se
Pernilla

Canvas tavlorna ser ruggigt snygga ut! Måste jag verkligen hålla utkik efter dom vid nästa Ikea besök!!
Tack för tjuv fotografierna!! :D
kramen!!

2007-05-10 @ 10:26:13
URL: http://www.perlan.org
Malin

Tänk Vicke att DU & JAG var där samtidigt... O jag gick nog in strax eft öppningen o visst är det mycket folk som vill gå in samtidigt... så jag tog en kasse redan när vi kom in (för jag minns ju hur det var premiär veckan, när vi stod 4 timmar i kassakön) o den gången var alla kassar slut så man fick gå o hålla i allt i famnen...Jag gick in 2 ggr dessutom =)
Kram Malin fr Luleå

2007-05-10 @ 10:52:41
Johanna

Åh så snygga tavlorna är! De måste jag absolut kolla på nästa gång jag ska till Ikea! Hur stora är de? Ha en trevlig torsdag!

2007-05-10 @ 11:01:10
URL: http://inredning.webblogg.se
TiniTott

Vilken härlig ikeamoment =) Tavlorna ser ju superläckra ut, de har jag aldrig sett förut. Var till IKEA förra fredagen, men det var inget ikeamoment, nästan allt jag ville kika på slut. Urplockat och ganska tråkigt var det, inte roligt att möta ett sådant ikea. Får hoppas nästa besök blir lite mer positivt =) Hade varit skoj att se en vagnauktion dock, säker på att du inte ska testa en gång till iallafall? ;)

2007-05-10 @ 11:30:43
URL: http://tinitott.blogg.se
Tekla

Såg också de tavlorna sist vi var där. De var jättefina.

2007-05-10 @ 14:55:08
URL: http://tekla.wordpress.com
Lisa

jag var på Ikea Kungens Kurva i gårkväll och såg att de hade små gula vagnar till kassarna. Har de fått dom i Happis?

2007-05-10 @ 14:59:34
URL: http://mittlillahus.blogspot.com/
Anki

ha, ha.. Så gjorde jag på ÖB - fotade en tavla inne i affären, för att sedan visa "gubben" hemma... personalen kom springande (!) och skrek att man fick absolut inte ta bilder inne i affären. Är det verkligen så??
Tur att du slapp detta. Min tonåring höll på att sjunka genom golvet..

2007-05-10 @ 20:47:38
Erika

Måste erkänna att jag hade tänkt stämma träff med frun nu på lördag. För ett besök till Ikea var planerat. Men Pappas sambo har blivit sjuk, så besöket blir förmodligen inställt.
Hon själv menar att det är ju några dagar kvar..snacka om att vara Ikea fantast!

Och du min vän har ju redan shoppat loss, så vi spar på kalaset!;) Kramisar!

2007-05-10 @ 21:55:56
Vicke

Anna: Det var canvastavlor och jag förstår att det är budget som gäller för er studenter! Tur för er att Ikea och secondhand finns;)
saravillfara: Förstod väl att du nog lagt märke till varenda detalj på ditt favoritvaruhus;)
Linda: Visst var de fina tavlorna!
Saga: Njae egentligen inte , kändes inte bra är nog för nervös för det:)
Förstår att du missade tavlorna med ALLA de vagnarna ni drog runt med;)
Bonuscheck oj vad kul klart ni fick det som ni handlade men låt den inte brinna upp. Hjälper dig gärna att sätta sprätt på den eller åtminstone göra sällskap;)
Kram
Eva: Jättefina! *ler* Nej tror nog inte det i alla fall kändes inte helt OK;) Men vad gör man inte för sin blogg...;) Mitt sällskap bara försvann??
Jepp de har öppet till klocka 19 på söndag kväll och då behöver ni nog inte trängas!
Kram
Anna (Syrran): Absolut ett nytt fenomen som verkligen har blivit ett lyft tänk !
FET bonuscheck lät som en bra idé kanske du skulle kunna lägga det förslaget i någon förslagslåda nästa gång du far till Kungens Kurva;)
GodNatt kram
Liza: Ja det är inte lätt att vara make till bloggare som sitter och skrattar framför datorn;)
Kul med Ikeabesök och kameran med då får vi också vara med på ett hörn:)
Kram
Cleo: Tack! Kanske jag skulle göra dig sällskap i stället då för även jag gillar att strosa där;) Vad spännande med badrums projekt:)
God Natt
Camilla: Vad häftigt då vet du hur det är. Ullared låter också kul att besöka synd att det är så långt!
Tror de kostade 695 kr om jag kommer i håg rätt.
*ler* Om Ikea blir sura på mig för att jag fotat så kanske du försvarar mig;)
Kram
pernilla: Jag förstår precis hur det känns att vänta:)
Vildängel: Vet nu inte om det är så varje lördag men det är nog smart att välja en annan dag om man kan:)
Pernilla: Supersnygga är de!
Bra ännu en advokat om jag behöver;)
kramen
Malin: Helt otroligt att vi gått omkring där samtidigt och inte vetat om det... Häftigt! Men du har ju lite försprång du har ju sett mig på bild;)
Du är erfaren Ikeashoppare som vet hur man ska göra:)
Kram
Johanna: Vet faktiskt inte storleken men de kändes rätt så stora!
Ha en bra fredag!
TiniTott: Ja det var det:) Men ditt besök låter inget vidare bättre lycka nästa gång!
Funderar starkt på att stå där många lördagar och hålla auktion tänk vad mycket shoppingstålar man skulle få;)
Tekla: Ja visst är de superfina!
Lisa: Ända ner i Stockholm för att gå på Ikea har du inte åkt åt fel håll;)
Nej de har inte fått de fiffiga vagnarna även jag har sett de i Stockholm!
Anki: *fniss* Tjenare smygfotokompis! Jag hade bättre tur än dig och slapp springande personal.Då hade även jag nog sjunkit genom golvet för att inte tala om vad mina killar hade gjort;)
Erika: Vad synd med inställt Ikea besök , men det kommer säkert fler tillfällen! Vilket egentligen då var tur eftersom jag nyss varit dit och på lördag ska det fejas och bakas inför kommande kalas:)
Men du får höra av dig när ni planerar att åka i stället!
Kram

2007-05-10 @ 22:10:57
Purple

Visst är de kul de runda tavlorna. Blev lite förtjust i dem jag också.

2007-05-11 @ 08:57:21
URL: http://purplearea.blogspot.com
koselig

Min make og jeg var faktisk på IKEA utenfor Oslo, på Slependen bittelille julaften (altså 22. des) for noen år tilbake. Alle sa til oss, herregud skal dere dit, dere kommer ikke til å få handlet noen ting og bla bla bla...
Vel vi tok sjansen faktisk og ha ha ha til alle som hadde advart oss. Vi var nesten alene i hele den store IKEA forretningen og vi bare koste oss den dagen. Det var jätteroligt. Kanskje vi bare hadde flaks? Nei jeg tror ikke det, vi var der i timesvis og jeg mener det var en lørdag også, så det var vel det at "ALLE" trodde at her var det et living hell og derfor holdt alle seg unna, nesten alle ... hihi

2007-05-13 @ 20:37:11
URL: http://koselig.blogspot.com
Fia

Man måste bara äääälska IKEA!!! Fina tavlor. Har jag aldrig sett på vårt IKEA. Måste jag spana in nästa gång jag är där.

2007-05-15 @ 19:21:39
URL: http://fiaspixlar.org


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0