MATCHANDE TÅRTA;)

78747-1601
Bild: Privat

H:s födelsedag har vi firat i dag, helt otroligt att det redan har gått elva år sen han föddes. Förstår inte att det är riktigt sant att vi inte är några småbarnsföräldrar längre.

*Fniss*  i bland när jag ser och hör Tonåringen brukar jag börja fundra på vem den där långa gängliga killen med bullrig röst är som flyttat in hos oss. Är det kanske någon som kidnappat vår kille och bytt ut honom mot den här som man knappt känner igen? ;)

Men nu är det väl kanske dags att börja inse att när familjens lille kille fyller så mycket som elva år att det faktiskt är så. Vi har inga små barn längre utan STORA killar , vet inte på något sätt känns det lite overkligt...
Vart tog alla åren vägen hur kunde tiden gå så här fort det var ju nyss vi kom hem från BB och nu har vi inte någon liten minimänniska hemma längre. Var tid har sin tjusning som man brukar säga men nog är det ändå kul med bebisar. Så vilken tur att vi har en liten Skrutt att rå om i bland när längtan blir  för stor, enda problemet är att vi är så många som vill hålla henne. Kanske man skulle börja ha en äggklocka så det blir rättvist?;)

Men i kväll har vi i alla fall firat vår STOR kille med massor av gott fika.  Jag tyckte det var bra att fortsätta på det limegröna temat från vardagsrummet även när det gäller bakningen. Vi kan väl låtsas att det var för att matcha färgerna i inredningen som jag bakade Smala Chokladkakan med lime.  Inte för att det är min absoluta favorit kaka , mums *Ler* njae faktiskt var det ju inte för min skull som jag bakade den för det är även en stor favorit hos födelsedagsbarnet själv. Så det var inte för själviska syften då utan helt enligt beställning.
 
Han är inte så förtjust i tårta så han valde bland annat den med vispgrädde till i stället. Sen att mamma la till en annan egen favorit Sagas kardemummakaka ska vi inte tala högt om.Hans kommentar när han såg den: men mamma jag hade ju inte valt den kakan. Men oj då vad tokigt då måste jag ju ha hört fel...;)

Men trots en olydig bagerska så var det en helnöjd kille som stupade i säng efter en toppendag! Det kanske jag också borde göra stupa i säng:)








Kommentarer
Anna (syrran)

Och när vi ringde och skulle gratta pep det upptaget! Vågade inte ringa senare än så... Ringer och sjunger med gosskören i morgon! Härligt att höra att kvällen var lyckad.

2007-05-14 @ 23:16:32
Lindie

Förstår precis hur det känns. Min minsting fyllde 11 tidigare i år. Det är inte klokt vad tiden går. Lillebror ska ju vara bebis jämt;). Nä, skämt åsido klart de måste få växa.
Det är väl tur att man har färska syskonbarn att sniffa på;)
Ser att din 11-åring har ett Fox-märke på sin skjorta. Det märket står högt i kurs hos min 11-åring också. Ha det gott!

2007-05-15 @ 09:33:16
URL: http://lindielay.blogspot.com
EVA

Visst går det alldeles för fort med kidsen !
Mina äldsta fyller 23 (Tomme i juni) och 22 (Cissi i juli) nu och lillan blir 10 till nyår...USCH vad tiden går fort ! Det innebär ju faktiskt att jag måste bli 45 till hösten... Jag ?! Nej det stämmer nog inte !

Mmmm nya recept är alltid kul !

KRAM EVA

2007-05-15 @ 10:37:59
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Mariakoden

Grattis till H!!!!

2007-05-15 @ 11:24:33
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
TiniTott

Låter supersmaskigt! Låter som han fick en härlig dag, så roligt =)

2007-05-15 @ 14:43:08
URL: http://tinitott.blogg.se
Angelica

Grattis till H!

Han fyller på samma dag som min superhjälte, min pappa!

2007-05-15 @ 14:45:21
URL: http://angelicas.webblogg.se
Liza

Du bjöd på två av mina favoriter - finns det kvar en bit månne??? Stort GRATTIS till H!
Kram!
Liza

2007-05-15 @ 15:04:23
URL: http://vardagslycka.blogg.se
EVA

Ville bara önska dig en trevlig flygarhelg, för nu tar jag bloggledigt i några dagar...

JÄTTEKRAM EVA

2007-05-15 @ 18:34:37
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Vicke

Anna(syrran): Du har ju fått prata med storkillen själv i dag;)
Lindie: Härligt då förstår du precis vad jag menar. Ännu en mamma som känner igen Fox märket;) Han var som en solstråle när paketet öppnades och den fanns inuti. Åkte på till skolan fast det egentligen är en tröja han ska ha när han kör cross:)
Eva: Nej det kan inte stämma;)
Mariakoden: H tackar!
TiniTott: Jajemensan!
Angelica: H tackar och vi hälsar och grattar din superhjälte!
Liza: Nej tyvärr tog med de sista bitarna till jobbet i dag:)
Eva: Trevlig helg önskar jag dig med och en trevlig resa!

2007-05-15 @ 23:19:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0