VICKE ÄR TAGEN....

Har blivit tagen (utmanad) utav Eva, Anna och TiniTott

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker omsig själv. Den som blir "tagen" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.

Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentari deras bloggar så de vet att de är "tagna", och att de ska läsa ens egna blogg för mer information.

Här kommer mina och de går i Sportlovets tecken...

78747-1517
Bild: Privat

* Första gången jag åkte slalom tog ett åk en hel dag...
Storasyster hade fått i uppdrag att lära mig åka slalom och tog snällt med mig till backen. Det var inte tal om någon barnbacke utan direkt upp i stora backen. Men att ta sig ner för den var mycket värre än jag trott. Så högt upp och så svårt. Sakta och försiktigt plogade jag mig neråt och stannade och stannade. Varje gång syrran och hennes gäng fräste förbi mig och förökte få med mig så sa jag att jag ville se på utsikten. Inte sjutton kunde man väl erkänna för hennes tuffa gäng hur det egentligen var;)

* Jag har varit slalomlärare...
Säger då bara att det kan inte ha funnits några skidskolor på den tiden om man ber mig lära någon att åka. Stackars kusinen förstår verkligen att han valde att satsa på Hockeyn i stället;)

* När vi gick i nian var vi till Alperna på skolresa...
Det var vi och det mest otroliga av allt var att våra föräldrar lät oss åka själv med guider och en grupp andra turister som inte var så mycket äldre än oss. Ni må tro att vi hade roligt tillsammans med besök i både pister och pubar.
Men det är verkligen inte något jag skulle låta mina 15-åringar göra man kan lugnt säga att tiderna förändras;)

* Mina förra slalomskidor hade rosa undersida...
Självklart val för en tjej som var helt galen (besatt) i färgen rosa tidigare att välja den färgen på sina skidor. De var dessutom neonrosa så de konkurrerade nog nästan ut solstrålarnas lyskraft;)

* Jag har tagit mig gråtandes nerför puckelpisten i Hemavan...
Vi var där på fjällsemester och maken tyckte vi skulle prova en ny pist som vi inte åkt tidigare. Han glömde bara om att säga åt mig att det var puckelpisten. Det måste ha varit en härlig syn och se mig åka ner för den sittande på rumpan gråtandes;)

* Jag har plankat in på VIP läktaren under Värlscupen i slalom...
Vi var i finska Levi för att få se våra duktiga svenska slalomtjejer slåss om medaljer. Massor av folk var det överallt och svårt att hitta en bra plats. En kompis tog täten för att hitta en bra plats och vi andra följde honom. De mest konstiga snirkliga vägar gick vi och klev över både folk och staket. Men jösses vilken bra plats han hittat åt oss högst upp på en läktare fanns det lediga platser. Perfekt ! Vi såg jättebra därifrån och efter ett tag när jag kollade mig omkring märkte jag att alla andra utom vi hade något runt halsen. De hade ett slags pass *fniss* vi var på VIP läktaren inte undra på att vi såg så bra;)

Nu tänkte jag faktiskt avsluta min idrottsliga prestation genom att både fuska och ändra reglerna.
Kommer inte att göra någon lista med namn eftersom jag sett att det redan är så många som är utmanande utan alla som vill kan hänga på. Sen hade jag rätt att ändra reglerna vilket jag tänker göra ni som känner er manade att hänga på får skriva sex roliga saker om er själv. För det är varken någon eller något man gör som är underligt eller egendomligt. Alla människor är helt enkelt olika;)



Kommentarer
EVA

Så du är en slalomnörd...hihi !!!
Jag har åkt slalom sen jag var 6 år ( 1968...vi var tidiga jag och pappa !!!), men sen jag blev sjuk har det tyvärr inte gått alls. Varje sak har ju sin tid som man säger...tyvärr !
Men jag ser ju gärna på våra duktiga åkare på Tv och hade gärna varit på plats i Åre och sett Anja ta lite guld !!!

JÄTTEKRAM EVA

2007-03-07 @ 23:16:24
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
TiniTott

Hihi vad roligt att läsa. Mina förra skidor var oxå neonrosa under, snacka om man syntes om man vurpade. Dessutom var dom lila och rosa ovanpå, jo dom köptes på 80-talet ;)VIPläktaren var häftigt=)

2007-03-08 @ 00:03:34
URL: http://tinitott.blogg.se
Camilla

Hihi.. kul läsning! :D Roligt att ni hamnade på VIP läktaren.. Vill man se bra så vill man! ;)

Ha en bra dag!
*kram*

2007-03-08 @ 08:33:53
URL: http://camilla.hopto.org
Thea

Hihihi....

2007-03-08 @ 09:54:29
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Lisa

Haha vad kul att läsa, jag har också tagit mig ner gråtandes från en svart pist i Riksgränsen..kom ner till slut med stukad hand...

2007-03-08 @ 11:56:17
URL: http://mittlillahus.blogspot.com/
Nilla

Jag har åkt slalom vid ett tillfälle. Vi lånade ihop skidor min kompis och jag. Det var hennes idé, för killen som skötte liften var så snygg!
(Vi var 15 år) Det gick väl ändå ganska så hyffsat att åka. Jag hjulade ner för backen en gång -Såg ut precis som en stunt på film sa min kompis. Jag bröt inget i alla fall...
Hon har lärt sig slalom bra sedan dess. Jag har inte.
Min man är riktigt duktig och vill ha med mig på skidresa. Den som lever för se...

2007-03-08 @ 14:38:22
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Vildangel

Sista gången i mitt liv jag försökte mig på att åka slalom använde jag liksom du "åka-på-rumpan-metoden" för att ta mig ner. men jag kan inte ens skylla på att det var en puckelpistbacke.... *generad*
//V

2007-03-08 @ 15:34:04
URL: http://vildangel.blogg.se
Malin

Har Vicke hunnit haft lite sportlov under tiden jag legat i soffan och ätit glass? Fint tema i stugan, härliga drömmar och roliga skidhistorier har jag hittat hos dig. Det där med puckelpisten känner jag igen mig. Dock grät jag inte (vilket iof är ovanligt jag som är så gråtmild av mig :) men jag satte mig ner på skidorna och kom ner den vägen istället. Tänkte att det är bättre att ramla när jag är närmare backen (för ramla var jag säker på att jag skulle göra :). Kram på dig! Måste säga att jag saknat er under min paus!

2007-03-08 @ 16:38:02
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Christina

Men vad duktig du är!! Allt det där var ju inte egendomligt utan mer beundransvärt! Tänk att jag känner en sån urförsåkerska ;) wow!

2007-03-08 @ 18:36:53
URL: http://solusfemina.squarespace.com
Vicke

Eva: Nörd och nörd vi har dammat av skidorna när killarna började åka och det är riktigt roligt:D
Ni var långt före er tid du och din pappa synd att du inte kan åka längre. Men heja fram våra duktiga åkare fixar du så bra:)
Kram
TiniTott: *Fniss* En till med neon skidor nu såg jag till att ta en lite diskretare färg för det blir ju en och annan vurpa;)
Vi såg tävlingarna otroligt bra:D
Camilla: Har man en gång åkt för att se tävlingar ska man ju ha bästa platsen;)
Hoppas din dag varit bra!
*kramar tillbaka*
Thea: Hihihi
Lisa: Vilken tur H försökte få med mig i svarta pisten förra vintern då slapp jag både gråta och stukad hand;)
Nilla: *Ler* Hjula fram på skidorna låter häftigt;)
Kanske det blir en fjällsemester och slalom för dig också det är jättehärligt:D
Vildangel: Har du inte hört ordspråket alla metoder är bra utom de dåliga;)
Malin: Nej tyvärr inte det kanske är därför alla mina inlägg haft anknytning till det;) Vad skönt att du också insåg det här med riskerna i puckelpisten;)
Kram på dig och jag måste säga att jag saknat dig jättemycket när du pausat!!
Kul att du är tillbaka:D
Christina: *fniss* Vilken tur att det inte är live från backen för då skulle du nog ändra åsikt;)
Behöver du skidlektioner så ger jag dig ett gott råd att inte anlita mig...;)

2007-03-08 @ 23:10:23
URL: http://www.vickes.blogg.se
cleo

Oj,nu blir jag impad, jag som inte ens kan åka längdåkning! Men jag skulle så gärna vilja kunna. När jag bodde i Malaysia kunde knappt tro att jag var svensk; inte var jag blond och inte kunde jag åka skidor eller skridskor... ;-)

2007-03-09 @ 14:12:46
URL: http://cleopethra.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0