SNÖ-DROPPAR

Blev så inspirerad utav Saras jättefina bild på vårens droppar och har själv försökt fota lite naturens under i dag. Efter att jag satt i hop ett litet kollage med de bilderna surfade jag runt lite på andra bloggar. När jag var inne hos Flitiga Myran och fick se hennes fina bild på Snördroppen blev jag helt faschinerad. Tänk att det är så enorm skillnad i vårt avlånga land. För om man från henne reser 110 mil norrut är det en helt annan typ av snö-droppar man kan se.
SNÖ har vi på marken eller på väg ner från taket.
DROPPAR gör det från taket och istapparna.

78747-1520
Bild: Privat

Så med livet som insats har jag fotat våra SNÖ-DROPPAR i dag. *Fniss* För de jag ville fota var på andra våningen men vilken tur att det fanns ett litet fönster bakom de. Så jag slapp i alla fall klättra på en stege men inte vet jag nu om det var så mycket lättare att hänga ut genom H:s fönster. Det var nog nära att både jag och kameran höll på att trilla ner vid mina försök att komma närmare istapparna.  Ville ju så gärna lyckas fånga dropparna på bild men jag var inte lika snabb som Sara mästerfotografen.

Så nu har jag ont både här och där efter dagens fotobravader men det gör ingenting för det är så kul att fota. Får verkligen hoppas att det var någon som såg mig för annars är väl risken för att bli inspärrad stor. Så hör ni inte av mig på ett par dagar har jag nog blivit omhändertagen för vårdslöst beteende eller något sånt;)



Kommentarer
saravillfara

Men Vicke, har du fotograferat med livet som insats idag? Hjälp, du måste vara försiktig så du inte ramlar ut genom fönster och så, hur skulle det se ut...? Man vet ju aldrig om du skulle ha tillgång till internet på sjukan, så ta det försiktigt!
Jättefina bilder, jag vet av egen erfarenhet att det inte är lätt att fånga dom där dropparna, inte för oss som är glada amatörer i alla fall :)
Och visst är det jättestor skillnad ute i landet, på hur långt gången våren är? Vi har också en hel del snö kvar, medan vårkänslorna spirar för fullt där nere. Oj, vad less dom ska bli på oss, som tre månader efter alla andra, börjar blogga om krokusar och andra vårtecken... *ler*

2007-03-11 @ 00:35:20
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Camilla

Men.. du får ju akta dej. Så du inte trillar ut och slår dej. Vi vill ju kunna se bilderna efteråt också ;) Vi vill ju inte missa de här härliga bilderna.

Vi har bara regn här nere idag. Inget kul alls och det känns inte vårigt över huvudtaget idag :(

2007-03-11 @ 07:17:05
URL: http://camilla.hopto.org
Vildangel

Jag skulle gärna vilja kunna fota den andra sortens snödroppar - men det är nog lång väg dit. :-S Längtar så efter en riktig vår.
//V

2007-03-11 @ 07:25:59
URL: http://vildangel.blogg.se
Lisa

Åå härlig med takdropp, då kanske det blir vår trots allt..

2007-03-11 @ 10:02:29
URL: http://mittlillahus.blogspot.com/
Malin

Du är väl för härlig som fotoar med livet som insats, men snälla du var lite försiktig. Vi vill ju ha kvar vår Vicke! Istappar är så vackert och det har du fångat bra på bilden. Kram!

2007-03-11 @ 12:52:41
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Linnea

Vilket fint montage du har gjort, gillade multibilden längst ner! =) Hihi jag kan verkligen se dig där, hängande halvvägs ut ur fönstret, ser minsann ltie farligt ut men vad gör man inte för konsten? ;) Och ja, visst är det stora skillnader här i vårt avlånga land, det är så kul med bloggvärlden att man får lite rapporter från runt om landet! :)

2007-03-11 @ 13:26:51
URL: http://hemmahoslinnea.blogspot.com
Frida

Oj så mycket snö! Helt otroligt vilken skillnad det är mellan norr och söder.

2007-03-11 @ 17:08:20
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
EVA

Ojojoj ! Du får inte riskera livet för några bilder ! Men vilka bilder sen ! Jättefina !
Vi har också likadana snödroppar som ni har. Inte såna som syns längre söderut...inte än i alla fall !
Men det är ju såna man längar efter...

KRAM EVA

2007-03-11 @ 18:26:35
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Thea

Så läckra bilder det blev! Bra arbetat, men det lät lite farligt tycker jag :).
Ha en trevlig kväll.

2007-03-11 @ 20:42:58
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Isa

haha vad gör man inte för att smälla av ett par fina bilder. Känner så igen dig :-) Stora vårsoliga kramar, för visst har den härliga vårsolen infunnit sig även hos er idag?

2007-03-11 @ 22:32:23
URL: http://www.isa.nu
Annas oklarheter och insikter

Hej Vicke! Vilken lavinfara ni har på taket!
Ursäkta att jag varit lite seg på sistone med att kommentera. Kommer igen snart! Kram!

2007-03-12 @ 20:09:43
URL: http://oklarheter.blogspot.com
Vicke

saravillfara: *fniss* Vad gör man inte för konsten;)Man har nog säkert internet på sjukan och något som man absolut säkert skulle ha där var tid att blogga, läsa och kommentera...;)
Du hade verkligen lyckats att fånga droppen på din bild!
*ler* Vet du det ska faktiskt bli ganska kul att tjata om det långt efter det att sörlänningarna gjort det;)
Camilla: Klart jag skulle se till att kameran klarade sig oskadd om jag ramlat den skulle ju landa mjukt på mig;)
Efter regn kommer solsken...:)
Vildange: Jaa det är långt dit och förresten så har jag aldrig sett såna här hos mig.
Lisa: Visst blir det vår och tidigt känns det som:)
Malin : Lovar att jag ska vara försiktig för jag vill ju fortsätta umgås med er:)
Tack snälla du! Kram tillbaka:D
Linnea: Tackar! Hittade en ny knapp på kameran och då blev multibilden till. Måste jag testa fler gånger:) Men kanske då inte hängandes ut genom ett fönster;)
Det är nog nu när jag läst bloggar som jag verkligen sett skillnaderna IRL när det gäller vårens ankomst..., kul:D
Frida: Tänk att det är sån skillnad och vi har mindre snö än det brukar vara den här tiden...;)
Eva: *ler* Lovar det ska jag inte göra. Tackar!!
Nej inte andra sortens snödroppar än vi måste hinna åka lite skidor och skoter först:)
Kram
Thea: Tack och man måste ju ta offra sig lite det är ju för en god sak;)
Isa: Vad härligt att du känner igen dig det ska jag säga till mina grannar om de säger något att det finns fler;)
Nej ingen vårsol hos oss i går men däremot i Överkalix där vi var på Hockey:D
Men i dag har vi haft vårsol så jag kan skicka vårsoliga kramar tillbaka!
Anna: Hej! Jajemen och det är väl hälften som kommit ner nu. Du det har jag också varit du vet ont om tid...
Kram!!

2007-03-12 @ 22:39:33
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0