JAKTEN PÅ EN HÄNGMATTA

Sara hon har köpt upphängningskrokar till sin hängmatta och väntar på fina vädret så att hon får ligga där med en bok och mysa.  Men hemma hos oss pågår en frenetisk kamp för att få bli lyckliga ägare utav en och jag tror faktiskt att man även skulle få med en bok med den.

Det är inte jag som för den kampen utan det är husets Tonåring som gör det och visst är väl vi med på ett litet hörn. För någon måste hjälpa honom att handla hem och konsumera alla mjölkprodukter som ska se till att han blir ägare utav en hängmatta från Norrmejerier.  Så här söks det recept för fulla muggar och funderas vad man kan använda de olika produkterna till då.  Som härom kvällen då han absolut skulle göra något med vispgrädde för att få lite såna blommor, fick inte vara de med lång hållbarhet ni vet grädden för de hade inte några blommor på förpackningen.

Så Norrmejeriers motsvarighet söderut Arla fick bistå i jakten på recept på en  kaka med mycket vispgrädde i och till. *ler* Men jag klagar inte för vi fick njuta utav en utsökt vit  kladdchokladtårta och med vispgrädde till .Behöver jag säga att det var massor massor av vispgrädde. Ni vet man ska få i hop fler grädde blommor;)

78747-1669
Bild: Vicke


Kommentarer
Thea

Men såå god den såg ut. Farligt att kolla på såna bilder på kvällen...
Visst är det mysigt med hängmatta - lycka till!

2007-06-28 @ 23:37:49
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Arga Mamman

Mums vad sugen jag blev... Riktigt frestande bilder. Med en sådan där framför mig så klarar jag mig nog utan hängmattan... ;)

2007-06-29 @ 00:45:02
URL: http://argamamman.blogspot.com
saravillfara

Såklart grabben ska ha en hängmatta!
Säg bara till om ni vill ha lite blommor till samlingen, så börjar jag klippa ut från våra förpackningar. Här gynnar vi de lokala producenterna, och efter en snabb titt i kylskåpet, så har jag redan räknat till tre blommor :)

2007-06-29 @ 01:04:17
URL: http://saravillfara.blogg.se
Malin

Oj vad mkt godsaker det kommer bakas hos er framöver. Attans att jag bor så långt bort annars hade jag stått på din tröskel var dag för att få mig en lite nmumsbit :) Såklart grabben ska ha en hängmatta! Tur att du har Sara som kan samla flera blommor, tyvärr kan jag inte bidra med något då jag bor mer söderut och har Arla i mejerihyllan. Kram och önskar lycka till i hängmattejakten :)

2007-06-29 @ 16:55:31
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Vickes tonåring

Saravillfara: Vad snäll du är Sara, jag tar gärna emot några blommor av dig:) Det skulle vara guld värt!

2007-06-29 @ 17:28:22
Libannatalie

Nice site, welcome to my

2008-09-01 @ 10:39:30
URL: http://libannatalie.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0