DEN BLOMSTERTID NU KOMMER...

78747-1650
Bild: Vicke

Det är verkligen ett tecken på att det är sommar när man får sitta i kyrkan på skolavslutning och höra barnen sjunga för glatta livet.

Mysigt och tur med vädret hade vi också efter flera dagars regnande så kom solen fram lagom till avslutningsdagen, härligt:D

Sen måste jag bara berätta för er om oss som ALDRIG vinner något på lotterier förutom på skolans lotteri då förstås. Varje klass på mellanstadiet har på våren planterat en gurkplanta i sitt klassrum som de driver upp och tävlar om vem som har den största plantan när terminen slutar. Sen lottas plantan ut i respektive klass, *ler* ja vi som aldrig normalt vinner drog högsta vinsten på lotteriet även denna gång. Tonåringen har vunnit den två gånger utav tre och nu vann H den sitt första år på mellanstadiet.

Lustigt va att vi somär helt värdelösa på att sköta såna saker har sån tur när det gäller utlottningen, ödets ironi?Stackars gurkplanta säger jag bara. Eller stackars mig kanske jag ska säga denna gång för H som vet hur det har slutat för Tonåringens planta har minsann talat om för sin mamma om att denna gång så ska vi få den att överleva, annars...

Så nu vädjar jag till er alla som vet hur vi ska göra för att  lyckas med det och kanske ge oss en eller annan gurka, Vi har inget växtus som den kan bo i utan har ställt den på altanen mot väggen. Snälla hjälp mig annars kanske det inte bara är en gurkplanta som riskerar livhanken;)

78747-1649
Bild : Vicke


Kommentarer
saravillfara

Det är ju så stämningsfullt med skolavslutningar!
Jag är så glad för er skull att ni fick så fint väder!
Vilken himla tur ni har i gurkplantsutlottningar. Det är verkligen er grej hör jag.
Jag önskar att jag hade några kloka råd, men du känner ju mig... ;) Kramis kompis!

2007-06-14 @ 22:22:00
URL: http://saravillfara.blogg.se
Nilla

Inga råd från mig. Men du skulle höra Ps farfar! Han är expert på att odla. Han är 85 nu och har bott på sin egen gård hela tiden tills nyligen. (Han fick stroke och är nu på rehab. Det som håller honom pigg är tanken på sitt växthus. Som hans barn nu försöker sköta om, hur ska det gå?)
Hur som helst. Jag hittade, min vana trogen, en sida med tips:
http://www.trädgårdsväxter.com/odla/gurka.php

2007-06-14 @ 22:28:33
URL: http://tankebubblor.blogg.se
pimpim

Inga råd från mig heller men i alla fall en liten hälsning.
Visst är det fint med skolavslutningar /pimpim

2007-06-14 @ 22:49:00
URL: http://pimpim11.blogg.se
Liza

Härligt med examensfirande... och vilken tur med gurkväxtvinsten. Jag har inga tips men kanske min växthusodlandemellansyster?? Ska fråga!
Kram!
Liza

2007-06-14 @ 22:50:12
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Anna (syrran)

Grattis till båda sommarlovskillarna för ytterligare ett avklarat skolår! Kram Moster

2007-06-14 @ 22:51:19
Linda

Härligt med skolavslutning då vet man att man har sommaren framför sig.. Vad kul när man vinner! Jag har ju själv gurkor men dom har jag i växthus, så jag är osäker om dom klarar sig utomhus men man kan ju alltid prova...

2007-06-14 @ 22:55:55
URL: http://frularsson.blogg.se
TiniTott

Låter som en härlig skolavslutning, och vad skoj med gurkplantorna =) Måste vara meningen att du ska odla dom ;) Vet inget om gurka tyvärr, men tror nästan de helst ska stå i växthus. Men det kan man ju fixa genom att trä en plastpåse över plantan, och göra lufthål i den. Så gör jag när jag ska driva upp frön. Borde väl funka så här med?

2007-06-15 @ 12:33:10
URL: http://tinitott.blogg.se
Stora syster

Plantan skulle följt med till sydligare trakter. Kommer du inte ihåg att jag varit en strålande gurkodlare?

2007-06-15 @ 23:10:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0