UTMANING

Blev utmanad utav både Barbro och Tina i går kväll och det här var helt klart en så rolig utmaning som jag inte kunde låta bli.  Det var redan i går kväll jag satt och skrev mina svar eftersom jag visste att måndagskvällen skulle vara fullspäckad. Så det är som söndag nu när ni läser mina svar...





78747-1675
Bild: Vicke

Nämn något som gjorde dig glad igår:
En söt liten skrutts glada smittande gulliga gurglande baby skratt.
Vad gjorde du kl 08 imorse?
Sov så skönt.
Vad gjorde du för 15 min sedan?
Tittade tv.
Det sista du sa högt? 
Startar du diskmaskinen innan du kommer upp?
Det senaste någon sa till dig: 
Ja , svarade maken.
Vad har du druckit idag?
Vatten, apelsinjuice, kaffe och cola.
Vad var det senaste du åt?
Köttbullar på Ikea.
Vad var det senaste du köpte?
*ler* Ja om ni ser vart jag åt så förstår ni att det var en liten kasse med Ikea saker bland annat några nya ramar till foton som jag äntligen kommit till skott att beställa.  En liten present till storasyster egentligen bör man inte avslöja sånt i förväg men det är så kul för nu vet jag att hon kommer att spricka av nyfikenhet *fniss*
Vad är det för färg på din ytterdörr?
Ockragul.
Vad är det för väder hos dig nu?
Klart med kvällssol äntligen!
Godaste glassmaken?
Gammeldagsvanilj och ännu bättre riktig finsk vaniljglass (de har massor med gräddei den)
Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Absolut!
Sover du tungt?
Nej väldigt lätt.
Drömmer du mardrömmar?
Ja i perioder gör jag det och det kan vara längre perioder och många kvällar i rad. Dessutom fortsätter de om jag vaknar och  sen somnar om. Ungefär som en reklampaus... Usch!
Trivs du med ditt jobb?
JAAAAA!  Absolut är så glad över mitt nya jobb som är det bästa som hänt mig på länge länge:D
Favoritklädsel?
Jeans och tunika.
Favoritlåt just nu?
Det var faktiskt en fråga som var supersvår att svara på är nog lite allätare som mest lyssnar på radio på dagarna.
Vad ser du om du tittar till höger? 
Fönster med persienner som är neddragna i hopp om morgonsol.
Vad gör dig glad just nu?
Alla härliga bloggvänner :D
Vad ska du göra härnäst?
Borsta tänderna och hoppa i säng.
Höger el vänsterhänt?
Höger
Humör just nu?
Glad och avslappnad.
Favoritgodis? 
Choklad är min absoluta favorit.
Kläder just nu?
3/4 byxor och t-shirt i favorifärgerna brunt.
Sommarplaner? 
Vara ledig och bara få vara tillsammans med min familj och ha det skönt. Sen blir det en liten resa också ända ner till Skåne  - Malmö ska vi åka.
Hur många kuddar sover du med?
En och absolut inte dunkudde det tål jag inte.
Spelar du ngt instrument?
*fniss* Absolut inte har en gång i tiden spelat blockflöjt och orgel men det var väldigt väldigt länge sen. Förresten så är blockflöjten i ett skåp brevid mig kanske man skulle ta fram den;)
Morgon eller nattmänniska?
Som Barbro: Både och.. men mest natt
Vad är viktigast för dig?
Mina barn, min man, min familj och att vi får vara friska.
Är du kittlig?
Superkittlig och det är verkligen ett säkert sätt att utpressa mig , fråga mina systrar de vet;)
Snarkar du? 
Nej, inte vad jag har hört.
Stjärntecken?
Kräftan
Äckligaste insekten?
Koppakiiski, som vi i Tornedalen säger men timmerman eller något sånt tror jag ni andra säger.
Stökigt el välstädat?
Välstädat mår jag bäst av men har varit tvungen att släppa lite lite på det eftersom vi jobbar mycket.
Längtar du mest efter just nu?
Sol och semester.

Till sist utmanar jag Sara, Saga och Malin .


Kommentarer
EVA

Visst var det en kul utmaning ? Alltid roligt att få lära känna varandra lite mer...och ett nytt IKEA-besök...lyckost som bor så nära !
KRAM EVA

2007-07-02 @ 23:37:51
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
saravillfara

*ler* så du utmanar mig?
Antaget och klart :)
Kul att läsa dina svar. Ser att du nämner ikea på fler ställen än jag lyckats med - avis...! ;)
Natti, natti!

2007-07-03 @ 01:13:00
URL: http://saravillfara.blogg.se
tina

Roligt att läsa om dej...och kul att du antog utmaningen!!!Kul att lära känna sina bloggkompisar litegrann!!! Ha det gott!!
KRAM!

2007-07-03 @ 11:24:16
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Barbro

Rolig läsning! Måste vara häftigt att ha så stark koppling till två länder!! Lite avis på det... kramar i massor

2007-07-03 @ 15:14:47
URL: http://www.barbros.blogg.se
Vicke

Eva: Jättekul både med utmaning och Ikeabesök. Så nära innebär att man inte handlar så mycket;)
Kram
saravillfara: Klart jag utmanar dig för då vet jag ju att jag får mig ett gott skratt;)
Men du fick med Ikea på bild och det var inte dåligt!
Kram
Tina: Kul att du utmanade mig:)
Kram
Barbro: Rolig utmaning:) Ja det är faktiskt lite häftigt men det vete gudarna om jag tyckt tidigare. Börjar man bli gammal kanske?;)
Kramar i massor tillbaka

2007-07-03 @ 23:31:46
URL: http://www.vickes.blogg.se
Vicke II

Haha, en till Vicke på nätet! :D

2007-07-14 @ 16:26:00
URL: http://www.netikka.net/lillhuset


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0