TULPANENS DAG

Tulpanens Dag firar vi i dag och det är verkligen en blomma som är värd att fira. Underbart vacker snittblomma som är en av mina absoluta favoriter. 

Min Alvar Aalto vas som stått tom sen ljusslingan togs bort till Tjugondag Knut har fått nytt innehåll som lyser upp i vintermörkret. I form av en fin bukett vita tulpaner och det är nog inte den sista tulpanbuketten som kommer att pryda den vasen.

Något man behöver för sin tulpanbukett är en vas så här är ett litet hopplock av vaser i olika prisklasser.



78747-1450

Bidl: Eget kollage med bilder från respektive företag


BUDGET
Vasen Vas från Ikea 15:-
Kanist Vas från Ikea 59:-
Gummivas från Menu finns att klicka hem på Designonline 189:-

LYX
Florentine från Eva Solo finns att klicka hem hos Danskdesign för 449:- stor  399:- liten
Savoy av Alvar Aalto på Designonline 995:-
Ikea Stockholm vas från Ikea 379:-







Kommentarer
tina

Har helt missat att det är tulpanens dag i dag!
Tur du påminner mej ,så jag kan lyxa till det med
en fin bukett i morgon:)! Gummivasen från Menu skulla gärna få flytta hem till mitt bord, såå fin!!!
Tina/

2007-01-18 @ 20:43:06
Optimist

Tulipanenes dag? den var ny! Men nå har jeg notert meg den... :) Fin blog du har forresten :)

2007-01-18 @ 21:14:44
URL: http://evioptimist.blogspot.com/
saravillfara

Det hade även jag missat. Klockan 22:52, och med två mil in till stan, gissar jag att inga tulpaner kommer att inhandlas här, dagen till ära... Men det kommer ju fler dagar :)

2007-01-18 @ 22:52:47
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Isabelle

Idag inhandlade jag mina första tulpaner. Tyvärr fanns inga vita så det fick bli gula. Men det blev fint det med. Så nu är min Aalto-vas framme igen. Härligt! Men gummivasen stod jag och klämde på senast idag. Vill köpa! Men det får bli en annan dag. :-)

2007-01-18 @ 23:00:59
URL: http://fixaodona.blogg.se
ROOMSERVICE

Krispiga tulpaner är så tacksamma - ska köpa en knippe till helgen ta mej tusan :)

2007-01-18 @ 23:12:54
URL: http://roomservice.blogg.se
Anonym

Köpte årets första tulpaner idag ! Men det blev faktiskt röda...måste ju matcha mot brödrosten, vattenkokaren och blendern...och changeplattorna och den röda cult glaskrukan... hihi !
Men härligt vackra är dom !
Kram Eva

2007-01-18 @ 23:42:23
Eva

Förstår inte var jag försvann.. det var jag i alla fall..!

2007-01-18 @ 23:43:05
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Camilla

Jag har inte hunnit köpa några tulpaner än :( Får se när det blir.. O_o
Förra året var det nästan omöjligt att hitta vita tupaner här nere.. Och hittade man några så var dom i dålig kvalité :( Hoppas det är bättre i år.. :)

Vaserna är snygga och mina favoriter är helt klart gummivasen och den vita från Eva Solo :D Dom har jag tittat på ett flertal gånger.. :D

2007-01-19 @ 07:43:35
URL: http://camilla.hopto.org
Anna (syrran)

Jag fullkomligen älskar tulpaner - står redan uppskrivet på helgens handlingslista! Måste bara be kusin M påminna mig om skötselråden så att de håller länge:)
Fina vaser du tipsar om. Trevlig fredag, vi hörs!

2007-01-19 @ 08:10:21
Maria

Snygga vaser- jag satsar nog på budget som det ser ut i börsen just nu..Jättefint med tulpaner och de passar alltid oavsett vilken årstid!! Måste nog köpa en bunt när jag ska åka och handla, blev så sugen ;)
Ha en trevlig helg

2007-01-19 @ 09:01:53
URL: http://mariafia.webblogg.se
UmmaGumma

Tulpaner är verkligen vackra. Enkla och alltid lika rätt!

2007-01-19 @ 09:48:28
URL: http://ummagumma.blogg.se
Angelica

Finfint! Jag skulle inte tacka nej till tulpaner i en Savoy vas. Men har tulpaner i IKEAs väldigt braiga och vädligt billiga vas ist.

2007-01-19 @ 09:49:16
URL: http://angelicas.webblogg.se
Zassi

Finfina vaser! För det mesta håller jag mig till loppiskannor :) Tycker det blir så charmigt. Men jag gillar vaser oxå, speciellt tulpanvaser eftersom tulpaner är min favoritblomma. Förresten tror jag alla har tulpaner som favoritblomma :)
Ha en bra fredag! //Z

2007-01-19 @ 10:21:58
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Malin

Blev tyvärr inga tuplaner igår trots att jag visste att det var Tulpanens dag. Kanske får bli lite fredagsblommor istället? Jag är ju såå nöjd att jag äntligen är ägare till en Aalto-vas så det lär nog bli många tulpaninköp detta år. Ha en underbar fredag! kram!

2007-01-19 @ 10:37:51
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Saga

Så fiffigt kollage du knåpat ihop, ser gärna fler i den stilen. Jag har en stor vit Aalto-vas, fick den av min pappa när sonen föddes, men den har något barn släppt ned en ståldank i så att den tappade en flisa i botten. Med andra ord får den bara stå på hyllan och vara fin... tillsammans med min samling mindre Aalto-vaser :)

Du är så duktig nu i din collage-makeing, och jag blir grymt imponerad varje gång!
Go girl!

Hoppas du får en trevlig helg!
Kramar i massor!

2007-01-19 @ 17:33:47
Vicke

tina: Vad bra då kanske du njuter av en fin bukett i dag då:) Den är fin vasen från Menu och praktisk den kan ju inte gå sönder.
Optimist: Faktiskt nytt för mig också. Tack snälla du!!
saravillfara: *Fniss* Även om du är tung på foten i bland som jag vet så hade du nog inte hunnit med något tulpaninköp. Men det kommer fler dagar.. Kram
isabelle: Det var precis samma som jag gjorde och de är så fina:) Aaltovasen är som gjord för tuplaner! Har inte sett gummivasen IRL än det ska bli kul.
ROOMSERVICE: Visst är de tacksamma eftersom de överlever hos blommördar Vicke;)
Eva: Klart du ska matcha det övriga med rött;)
Kram
Camilla: Tänkte att du som bor söderöver hade större utbud än oss... Hade skickat om det inte varit så långt de skulle nog inte vara vackra när de anländer;)
De är fina bägge dina favoritvaser:D
Kramis
Anna (syrran): Vet att du också gillar de och skötselråden från kusin M kan du gärna berätta för mig också;)
Trevlig kväll och hörts har vi gjort flera gånger i dag. Kram
Maria: Det är så bra att det även finns budget för tror nog många har en mager börs den här tiden på året;) Hoppas du fick med dig en bunt från affärn.
Trevlig helg!!
UmmaGumma: Håller verkligen med dig:)
Angelica: Tack vare Telia och mitt snackande i telefon står en Savoy på köksbordet med vita tuplaner. Men jag har även den Ikea vasen som också är fin till tulpaner:D
Zassi: Visst är det charmigt med loppiskannor och säkert många som har tuplpaner som favorit:)
Ha en bra fredagkväll!
Malin: Hoppas det blev fredagsblommor till din fina Aalto vas. Ha en bra kväll !!
Kramar
Saga: Tack tack! La faktiskt upp en ny kategori Budget och Lyx så jag lovar det kommer fler såna kollage.
Tur i oturen att det inte blev mer än en flisa i botten som lossnade så ni i alla fall kan njuta av att titta på den. Din samling Aalto-vaser är så fin:)
Nu blir jag nästan generad att du kollagens mästare skriver så snällt. Drömmer ännu om att få Photoshop för att kunna göra bättre kollage än i Paint. Det är kul med kollage:D
Önskar även dig en trevlig helg!
Kramar i massor i retur till dig!!

2007-01-19 @ 19:27:47
URL: http://www.vickes.blogg.se
Anonym

kan du inte göra en budget o lyx på anslagstavlor. De e så tråkiga. Såg på innersmile.se ...så snygga anslagstavlor. Denne annars tråkiga inredningsdetalj
kraaam

2007-10-27 @ 18:07:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0