SÖTA BEBISAR

78747-1460
Bild: Privat

Hela familjen har blivit sjuka under helgen ...
Vi blev nämligen smittade i går av bebsisjukan när vi det var premiär för oss att träffa Lilla Skrutten. Så söt och nätt liten Prinsessa som kommit till världen för en vecka sen. Till och med Tonåringen som varit så anti bebisar blev allvarligt smittad.

Ni ska veta att jag var i paradiset i går förmiddags när presenten skulle inhadlas. Äntligen äntligen fick jag riktig frossa på utbudet av rosa tjejkläder. Stå och fingra på den ena efter den andra glamourösa glittriga kreationen i mini mini format. Hade ingen brådska ut ur butiken utan stod verkligen där och njöt i fulla drag. Det var inte heller lätt att bestämma vilken kreation som skulle bli den som Lilla Skrutten skulle få i sitt paket. Så mycket fint det finns till småtjejer.

*Fniss* Som ni förstår så har jag två killar själv och det är inte vardagsmat för mig att få inhandla rosa sööööööööta gulliga kläder. Det är så många år sen jag fick göra det senast när Prinsessan (systerdottern) föddes. Så jag var verkligen i sjunde himlen...

Vi var på en mässa i dag och tro det eller ej vart kunde man hitta Vicke . Jo fingrandes på en supersöt lila klänning med en tillhörande glittertrjöja. Resten av familjen släpade mig därifrån och försökte förklara för mig att man inte behöver köpa presenter varje dag till sötnosen;)

Men tro nu inte att vi smittats så allvarligt av bebissjukan så att vi skaffar oss en egen liten. Nej utan vi  nöjer oss med att besöka Lilla Skrutten så ofta vi kan. Kanske vi till och med kan få låna henne någon gång också när hon blir lite större.  Känns som ett mycket mycket lättare alternativ;)

Så härligt att få en liten släkting på så nära håll när alla små gulliga minimänniskor  släktingar bor så långt bort . Att bli gammelfarbror och gammelfaster till en så gullig skrutt var inte så tokigt i alla fall trots att det låter som att vi är gamla;)



Kommentarer
Thea

Oj, så gulligt!!
Ja, min svägerska (mamma till tre boy´s) säger samma sak när hon ska handla till mina flickor, så jag känner igen det där :)
Thea

2007-01-28 @ 21:07:58
URL: http://www.theasrum.blogg.se
saravillfara

Sign me up!
Jag blir tjej-rosa-mini-baby-kläder-sjuk bara av att läsa ditt inlägg!
Pojkmammor som oss har det inte alltid så lätt *ler*
Du må tro att jag längtar till lilla bebisen som är på gång hos oss, men vi måste vänta ända till mars. Ja, nu pratar jag alltså om pojkarnas blivande kusin. Vi får väl se om det bli en pojke eller flicka...?
Har redan utarbetat en plan på hur jag ska få hålla i pyret utan konkurrens av mina egna babykära pojkar (dom vill ju också sköta och bära) - jag hälsar på pyret när mina egna är i skolan. Var inte det smart, så säg?

2007-01-28 @ 21:42:25
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Lilla Skrutten

Lilla Skrutten Tackar sååå mycket för de fina kläderna som hon fick i present av er. Blir ni allt för "sjuka" så är ni hjärtligt välkomna och hälsa på hos oss!

2007-01-28 @ 22:05:08
Eva

När gubben blev farfar för 5 år sen och sen ifjol blev morfar, så fick ju jag också (nästan) barnbarn.
Och det finns så himla mycket kul till kidsen om man jämför med då mina stora utflugna kids var små...
Nu har vi ju killbarnbarn, men det är samma där. Stentuffa, urläckra kläder som man inte kan låta bli att köpa...
Tur nog har vi ju både tjejer och killar själv, så man har fått vara med om allt...och då menar jag allt !!
Kram Eva

2007-01-28 @ 22:35:22
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Nilla

Det där kan jag känna igen lite åt båda håll. Folk, mig inräknad, gillar att köpa rosa sött och näpet, det går inte att komma ifrån.
När vi fick vår dotter fick hur många rosa kläder och klänningar som helst i present. Vi hann inte använda allt.
Dessutom var ju lite anti mot rosa då med, så jag köpte inget själv. ändå hade vi mängder av rosa kläder. nu har jag vant mig vid rosa och glitter. (Men fortfarande inte på ytterkläder.)

2007-01-29 @ 08:45:01
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Pernilla

Åhh jag lever i en ständig rosa-glitter-princess-dröm varje dag med min dotter.. Hon är verkligen en "flicka" ut i fingerspetsarna.. Ibland brukar vi klura på vart hon fått all denna flickighet, för inte är det från mamma inte.. Jag var den där pojk-flickan som då var min egna mammas mardröm.. Haha..
Men visst är det härligt att få liten dos av dom underbara minimänniskorna!! :D

2007-01-29 @ 08:58:57
URL: http://www.perlan.org
Vildangel

jag kan bara hålla med dig, det finns så vansinnigt mycket gulligt till små tjejer. som tur är har min bror två härliga tjejer att fynda till. När min syster fick en son blev det nästan roligt att få köpa killgrejer istället. *S*
//V

2007-01-29 @ 09:30:58
URL: http://vildangel.blogg.se
Tina

Låter som du hade en riktigt härlig shoppingtur och fick frossa i små rosa tjejkläder, för visst är det roligt =) Och vilken söt inslagning =)

2007-01-29 @ 14:41:41
URL: http://tinitott.blogg.se
Malin

Vilken tur att du får hålla och kanske låna lite bebis och sen få chansen att shoppa lite söta små rosa flicksaker. Helt perfekt ju, då får du ju del av det gottaste men slipper barnskrik och blöjbyten ;)

2007-01-29 @ 16:27:22
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Angelica

Åh, vad kul! Har vänner som ksa få en liten pojke i slutet på maj, längtar tills man får shoppa finfina bebiskläder. Dock inte i blått, är emot det rosa - blåa beroende på kön.

2007-01-29 @ 21:14:49
URL: http://angelicas.webblogg.se
Vicke

Thea: *ler* Då vet din svägerska hur det känns;)
saravillfara: En till som vill joina min klubb för oss som är tjej-rosa-mini-kläder sjuka;)
*ler* Men du vilken tur det är för mig att H älskar rosa. Halva garderoben är full med rosa tröjor. Fast kanske inte så glittriga och glamourösa utan lite tuffare:D
Du är ju bättre än Sickan(jönssonligan) På det här med planer tror jag ska ta och stjäla den;) Supersmarta Sara! kram
Lilla Skrutten: Du är inte bara supersöt utan även supersmart som redan sitter och läser bloggar och skriver kommentarer;) Vilken tur att du har meducin mot vår bebissjuka:D Kram
Eva: Mysigt det låter med barnbarn och det är nog så att det finns betydligt mer att välja på nu än för några år sen. Både till killar och tjejer:)
Kram
Nilla: Kan tänka mig att jag skulle vara lite mättad på det om jag själv hade en tjej. Tänka lite mer praktiskt än på glitter och glamour;)
Pernilla: *ler* Vad härligt att du som inte gillat det själv fått en tjej som älskar det. Så din mammas mardröm blev till hennes dröm;) Sen skulle nog inte jag vara lika lyrisk om jag hade en Prinsessa och handla till jämt då blir man kanske lite less.
Kram
Vildangel: Visst är det så att det är roligt med bägge delarna och jag har haft så lite av rosa och sånt så detta är så kul;)
Tina: Jepp det var superhärligt och lite variation. Dessutom får jag inte välja längre till killarna det kanske är därför det var ännu roligare;)
Fint paket från vår lokala barnklädesaffär så det kändes extra roligt att kunna shoppa det i byn:D
Malin: Precis min åsikt helt perfekt! Det är det jag försöker förklara för killarna också;)
Angelica: Du har det roliga framför dig då för bebiskläder är kul oavsett till vilket kön. Men detta blev lite speciellt eftersom det är mest killar jag handlat till. Däremot brukar jag inte köpa blått till killar finns så många andra fina färger. Visst kan killar ha rosa men inte kanske samma modell av allt. Vår H älskar rosa och blev så lycklig när det har börjat komma rosa tröjor i den färgen i hans storlek:)

2007-01-29 @ 22:19:52
URL: http://www.vickes.blogg.se
Anna (syrran)

Från Stockholm vill vi passa på att gratta lilla skruttans föräldrar till en liten tjej! Också bra för Vicke med familj att få lite tjejsläktingar, med tanke på killdominansen i vår familj!

2007-01-30 @ 20:55:41
Theodoryvonne

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.

2009-07-15 @ 08:16:19
URL: http://theodoryvonne.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0