NYÅRSHELG

78747-1416
Bild: Privat

Ja då var redan snart den första dagen på det nya året 2007 redan slut. I morgon börjar allvaret och vardagen för mig. Då är det slut på ledigheten och dags att börja jobba igen. Vad skönt det har varit med några lediga dagar. Svårt att förstå bara hur jag ska orka stiga upp i morgon bitti man vänder helt på dygnet under ledigheten. Det är absolut en av fördelen med lite större barn att de sover så länge på morgonen. Längre än sina föräldrar till och med....

I dag Nyårsdagen var givetvis en sån dag när vi alla sovit jättelänge på morgonen. Om man nu kan kalla det morgon vid den tiden som har vi stigit upp i dag. Men det är väl så det blir när man har en så trevlig kväll som vi hade i går Nyårsafton.

Trodde aldrig jag skulle hitta något positivt med att vi har så lite snö ute och så varmt ute som vi haft denna vinter. Men nu har jag det....

I går inledde vi  och våra goda vänner nyårsfirandet  med att bada i vår utebastu . Vilket är något vi normalt inte brukar kunna göra på vintern. Det finns varken rinnande vatten eller någon el där utan vattnet värmer man i bastuugnen och får forsla dit med en slang. Men i går kunde maken bära vatten till bastun och elda i många många timmar innan det blev varmt. Eftersom den stått oanvänd och kall sedan hösten vilket den normalt brukar göra till påsken. Men nu är det ingen normal vinter så det gick utmärkt att bada. Kändes så mysigt när vi gick dit med alla marschaller maken kantat vägen från vårt hus till bastun med. Ännu mysigare var det att sitta och njuta av det underbara bastubadet i skenet av ljus och fotogenlampor.

Efter bastubadet fortsatte vi kvällen med att laga och avnjuta en supergod trerättersmiddag.  Så det gick absolut ingen nöd på oss när vi inväntade tolvslaget. God mat, god dryck tillsammans med goda vänner:)
Förutom för barnen som tyckte att väntan på de spännande raketerna blev så lång så lång......

Hoppas ni andra haft en trevlig Nyårsafton och en bra första dag på det nya året 2007.



Kommentarer
Sara

Ååå vilka vackra bilder!!! Tagit dem själv???

2007-01-01 @ 21:55:08
URL: http://www.sara1.blogg.se
Eva

Vilka snygga bilder !
Det lät som ni också mådde gott på årets sista dag...kram

2007-01-01 @ 22:09:49
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
saravillfara

Åh, vilka mysiga bilder!!
Där hade jag gärna firat nyår själv, i tunnan ihop med dig!
Kul att höra lite mer om hur ni hade det, och jag håller med dig, man har allt lite ångest inför att börja jobba. Tack och lov mjukstartar jag med kväll, så jag får sovmorgon trots allt. Hoppas det går bra för dig att vända på dygnet. Kram från mig!

2007-01-01 @ 22:52:10
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Lolita

underbara bilder :)

2007-01-02 @ 09:25:42
URL: http://lolita.blogg.se
Thea

Jättefina bilder, lät väldigt mysigt det där med bastu och därefter trerätters.
God fortsättning!
thea

2007-01-02 @ 11:27:17
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Camilla

Vilken härlig nyårsafton ni haft då :D Jättefmysiga bilder.. Jag fick itne fram kameran en ända gång under nyårskvällen. Hade varken ork och lust så jag lät kameran ligga var i kassen. Skönt att det finns andra flitiga(re) :D

God fortsättning!
*kram*

2007-01-02 @ 13:16:02
URL: http://camilla.hopto.org
Fru N

låter som en härlig nyårsafton för dig och din familj! Hade gärna doppat kroppen i det varma bastubadet :)
Undrar just om ditt bastubad är det vi kallar för badtunna...?


Fina bilder och ett superfint kollage! Nu är du ju värsta grymma kollage-proffset :)
Kramar om!

2007-01-02 @ 18:33:48
Saga

Men hur fel blev detta då!?
Det var ingen Fru N som kommenterat, det var bara lilla jag, och någon fru är jag ju inte...ännu :)
Namnet låg kvar efter att jag ändrat i en kommentar på min sida :)

2007-01-02 @ 18:35:54
Erika

Jättefina bilder än en gång!! Låter som ni hade en alldeles förträfflig kväll.
God fortsättning!
Kramisar från ett något vitare Ske-å. :)

2007-01-02 @ 18:55:30
Vicke

Sara: Tack! Jepp har tagit de själv:)
Eva: Tack tack! Det gjorde vi verkligen kanske lite väl gott. Vi blev proppmätta;) kram
saravillfara: Tack! Ville verkligen försöka förmedla den mysiga stämningen. Men det vill inte min kamera, önskar jag hade en bättre.
*fniss* Var nog lite otydlig i min förklaring det var tyvärr ingen tunnan men en bastu utan dusch som man måste bära vatten till och värma och blanda för att kunna tvätta sig som förr i tiden;)
Men du hade gärna fått basta med mig! Kanske det blir detta år vid vårt IRL möte:D
Lyckos dig som fick mjukstarta men det gick ändå rätt så bra att vakna i morse. Kramar till dig som just nu jobbar.
Thea: Tackar! Visst var det så mysigt med bastu och god mat. God Fortsättning önskar jag dig.
Camilla: Jättehärligt nyårsfirande och väldigt speciellt blev det när vi kunde basta, ovanligt. Hade önskat att bilderna blivit ännu bättre, har ingen bra mörkerkamer. *fniss* Vilken tur för oss amatörer att proffsen lämnade kameran i väskan:)
God Fortsättning kramar till dig
Fru N: *fniss* Nu ser jag ju att det är Saga som visst börjat få bröllopsfeber och redan kallar sig Fru;)
Ser att min text även förvillat dig , önskar det var en badtunna också utanför vår utebastu. Men nej det är en bastu som kräver eldning av vatten som kan blandas med kallt för tvättning. Även du precis som Sara får basta med mig någongång när vi träffas:D
Tack snälla Fru nej just det Fröken Saga det är DU som är värsta grymma kollage-proffset som inspirerar mig:)
Kramar om dig tillbaka
Erika: Tack snälla du! Kvällen var förträfflig och en God Fortsättning även till dig!
Vitare Ske-å har ni mer snö än oss, vad fuskigt??
Kramisar

2007-01-02 @ 19:48:57
URL: http://www.vickes.blogg.se
Ivermaria

I really appreciate your website. An interesting website with an interesting design. A lot of interesting info. Thanks.

2010-02-26 @ 11:53:09
URL: http://ivermaria.3steps.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0