FINA TYGER

78747-1438
Bild: Privat

Lillasyster frågade mig om jag sett några fina tyger till en väggbonad eller väggtavla. De tänkte ta och byta ut sin nuvarande som är i tyget Staden från Spira.  Så därför tillägnar jag detta tyg inspirationskollage till henne:) 

 Jag skulle också gärna ha en tygtavla i något rum men tyvärr har vi inte så många stora "hela" väggar. För det är absolut på en sån vägg en tygtavla gör sig bäst. Har länge funderat på att  hänga upp en i vår trapp måste bara komma på ett bra sätt att komma åt och hänga upp den där.

Däremot hade jag inga som helst svårigheter att hitta en massa fina tyger ute på nätet. Dessa ovan är bara en bråkdel av allt fint som finns...

Översta tygerna kommer från formodesign
Marimekkotyg Villiruusu  - design av Terese Moorhouse (Villiruusu betyder Vildros)
Marimekkotyg Tuuli - design av Maija och Kristina Iisola fins även i svart ( Tuuli betyder vind-blåst)

Det går inte att länka direkt till dessa men de finns under nyheteter.

Nedre raden med tyger kommer från Designonline
Almedahls tyg Pion - design av Ann Wessblad som finns i två färgställningar
Marimekkotyg Bottna - design av Anna Danielsson som finns även i grönt
Marimekkotyg Fokus - design även det av Anna Danielsson finns även i rött

Att tyget Bottna finns med tror jag nog inte kommer som en större överraskning för syrran så mycket som jag tjatar om detta mönster. Men det är ju så snyggt.. ;)

När jag ser alla fina tyger som finns så får jag bara ännu mer lust att fixa en tygtavla. Kanske man inte behöver göra en som är så stor så är den lättare att placera.  Det tål att tänkas på till vår kommande light renovering av vardagsrummet.


Kommentarer
Eva

Jäklar så snygga tyger ! Hos marimekko finns det mycket vackert.
Har också funderat på en tygtavla, men det är ju det där med plats också...Vet du om Sirkön finns som tyg på metervara ? Det skulle ju vara snyggt i tv-rummet till fåtöljerna och Rolles tavla...
Kram Eva

2007-01-15 @ 18:09:33
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Anonym

Vilka underbara tyger - skapar verkligen merbegär.
//V

2007-01-15 @ 18:58:45
Camilla

Jag har också letat tyger.. För som du redan vet är jag ju ganska så glad för tygtavlor ;) Har två "måsten" (om ja hinner med dom) när vi kommer till storstaden och det ena är marimekkobutiken. Finns det ngn bättre butik att bläddra bland tyger i? ;)

2007-01-15 @ 19:07:40
URL: http://camilla.hopto.org
tina

underbara tyger!! igår, när stormen Per dundrade på ute, passade vi på att hänga upp ett tyg i
vår trapp. innan hängde där ju en tavla som "hoppade" ner. jag har hängt upp tyget havsanemon från mairo i svart/vitt och använt mej av vepa i metervara.hängde den på ett kromat rör som maken sågat till,med ett likadant rör som tyngd nertill.blev nöjd! kommer kanske en bild nån gång. ha en bra kväll
Tina/

2007-01-15 @ 19:11:29
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Birgitta

Fokus har vi haft i några år nu (svart), funderar ibland på att byta ut den. men samtidigt är den jättefin så den hänger nog med ett tag till ...
=)

2007-01-15 @ 19:34:43
URL: http://lyckligagatans.blogg.se
Anna

Hej! Vilka underbara tyger, fastnade särskilt för det längst ner till vänster. Vad roligt att du tar upp tygtavlor, skrev om min egen "marimekkovägg" igår. Kika gärna in :)

2007-01-15 @ 19:58:16
Christina

Tack - bra tips. Jag går och funderar runt på om jag ska göra ngt ovanför min säng ;)

2007-01-15 @ 20:33:04
URL: http://solusfemina.squarespace.com
Sessan

Vad fina tyger du har hittat, verkligen perfekta till tavlor!

2007-01-15 @ 20:49:53
URL: http://blogg.passagen.se/zezziz
Purple

Ursnygga tyger!

2007-01-16 @ 09:04:32
URL: http://www.purplearea.blogspot.com
Anna (syrran)

Tackar!! Alla är verkligen fina, nu fick jag inspiration. Fokus i rött har jag varit inne på men tyvärr passar den inte i formen. Mairos "Ogräs" lockar och ska även hålla utkik på vad Spira kommer med för vårnytt. Jag kommer nog att lägga in beställning om fler inspirationscollage hos dig;)

2007-01-16 @ 09:54:23
Anna

Hoppsan, länken kom visst inte med. Nu kan du titta på hur jag löst upphängning av mina tygtavlor.

2007-01-16 @ 14:52:38
URL: http://secondhandsisters.blogg.se/
Vicke

Eva: Passande yttryck ! Visst har Marimekko mycket fint:D Är också så himla sugen på en tygtavla. Tror inte Sirkön finns som metervara bara som klädsel till stolarna och lampskärmar.
Kram
V//: Håller med skapar habegär;)
Camilla: Klart jag vet det du är en av mina största inspirationskällor med alla fina tavlor som du fixar. Har bara inte kommit till skott ännu. Marimekkobutik och tyger = Bäst!!
kram
tina: Visst är de och jag såg er fantastiskt fina tygtavla. Superfin!! Superbra idé med upphängningen:)
Birgitta: Har sett att ni har den och den passar verkligen in i ert fina hus. Ni har verkligen väggar som är perfekt för såna tavlor. Fokus är superfint!!
Anna: Gillade de allihopa!! Vad bra att du återkom med länken så jag fick se dina superfina Marimekkotavlor:)
Christina: Vad spännande då kanske vi får se resultate på bloggen snart;)
Sessan: Önskar bara jag hade en stoooor vägg;)
Purple: Det finn så mycket fina tyger.
Anna (syrran) : Kul att du blev lite insirerad av kollaget;) Mairo ogräs är superfin och Spira brukar ha fina tyger. Väntar med spänning på att se vad det blir. *fniss* Beställningar eller tips mottages tacksamt:D

2007-01-16 @ 22:27:56
URL: http://www.vickes.blogg.se
Malin

Jag gillar verkligen Marimekkotyget Villiruusu. Skulle sitta fint på vardagsrumsväggen!

2007-01-17 @ 19:48:29
URL: http://decor.webblogg.se
Vera

Vilken bra smak du har, fniss =0)

2007-01-19 @ 03:54:54
URL: http://veramedflera.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0