BLOGGFIKA

78747-1452
Bild: Privat

I det förra inlägget jag skrev så var det fredag och veckans bästa dag med en hel helg framför sig. Nu är det redan söndag kväll och snart en ny arbetsvecka framför sig. Dagarna går så fort...

I dag var det rätt så kallt ute minus 18 grader så jag hade inte någon lust att sticka näsan utanför dörren. Fick tillräcklig dos av kyla i den kalla kalla ishallen i Kiruna i går hela dagen.

Så i dag kändes det riktigt skönt med en dag hemma inne i stugvärmen. Vad passar bättre en sån här dag än att fixa lite fika och mysa. Så jag och Tonåringen gjorde det och det blev riktigt bloggfika som vi bjöd resten av familjen och mormor och morfar på.

Dagens bakverk blev Saras muffinsrecept som hon frestade mig så med under veckan . Så trots mitt löfte om mitt nya liv var jag bara tvungen att ta en. Vet inte om jag ska skylla på fresterskan Sara eller min dåliga karraktär?   *Fniss* Vet nog mycket väl svaret men det är alltid så mycket lättare att skylla på någon annan;) Men mycket goda var de i alla fall!

Killarna drack Malins varma choklad men tyvärr utan marshmallows som inte fanns hemma. Men de tyckte det var gott och jag lovade de att nästa gång blir det inte utan. Fast då tror jag nog att vi får ta och fixa det efter en dag i slalombacken eller en tur i skidspåret. Vi måste ju ta och göra oss lite förtjänta av godsaker också;)




Kommentarer
Carola T

Fina bilder m god fika. För mig räcker det med att se på bilderna, för bikinisäsongen börjar snart...:)
Alltid lika roligt att läsa din blogg. Kul att få se ert fina hem. Många fina tips. Kan du hälsa din svägerska E så mycket från mig.

2007-01-21 @ 17:56:06
Erika

Ser ut som ni har haft en mysig helg, med hockey och fika! Själva åkte vi till husvagnen som står uppställd för vintercamping i Malå. Så vi har åkt slalom men jag kan inte säga att det var njutfullt, i går lördag pendlade temperaturen mellan 19-25 grader, lite väl kallt för oss.(Tänkte på dig med tanke på ert köldrekord när det bet ordentligt i kinderna). Men idag kändes det "varmt" när vi började åka, senare berättade någon att det var 14 grader kallt men det gick bra, kanske för vi jämförde från igår. Nu ska jag baka muffins och mysa framför tv hela kvällen! Stora kramisar från mig.
Ps Familjen är väldigt nöjd med resultatet i elitseriematchen som spelades i Luleå igår. hi,hi eller vad tycker ni? *ler*

2007-01-21 @ 19:00:11
Eva

Snygga bilder ! Och det ser jättegott ut ! Finns alldeles för mycket gofika och smarriga recept som man blir frestad av bland alla bloggisarna... Men det är alltid kul att testa nytt !
Kram Eva

2007-01-21 @ 19:09:22
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
saravillfara

Vad härligt att stanna inne, baka och avnjuta go´fikat, passar ju utmärkt en dag som denna!
Visst var dom jättesmaskiga? *vattnas i munnen bara jag tänker på dom*
Den där chokladen såg inte sämre ut den, nu är det du som frestas....! ;)

2007-01-21 @ 19:13:41
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Linnea

Vad mysigt det ser ut! Själv har jag bakat mig morotskaka idag, ska nog göra mig lite varm choklad nu och äta en sista innan läggdags.. :)
Hoppas din vecka blir bra!

2007-01-21 @ 20:32:56
URL: http://hemmahoslinnea.blogspot.com
Pernilla

Huuuu vad läbbigt gott det där såg ut! :)

2007-01-21 @ 21:14:13
URL: http://www.perlan.org
Eva

En fråga till en IKEAexpert...:
Jag provsatt i en soffa på IKEA i Haparanda före jul, som var röd och i ett mocka liknande material. En 3-sits. Kostade drygt 5000:-. Nu har jag glömt vad den hette och hittar den inte på handlahemma...har du nån aning vad den heter ???

Kram Eva

2007-01-21 @ 21:16:44
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
tina

Oj, det där såg gott ut! Tur att klockan är sen
så man inte kan ta en fika!!Får nog baka imorrn!

Tina/

2007-01-22 @ 00:23:02
Zassi

Det där såg verkligen smarrigt ut :)
Vilka bra tips!

2007-01-22 @ 08:00:47
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Camilla

Mmm.. det såg både gott och mysigt ut :) Det är så mysigt att sitta inne i värmen när man vet hur kallt det är ute.. Och att sen dessutom njuta med god choklad och muffins gör ju inte saken sämre ;)

Idag snöar det här.. Ja, det är sant! ;) Och gissa vem som redan varit ute.. hihi..

2007-01-22 @ 08:40:28
URL: http://camilla.hopto.org
askungen

mumsigt....

2007-01-22 @ 11:46:57
URL: http://askungengwall.blogg.se
Helena på ROOMSERVICE

Fasiken jag bantar och får dräggelsträngar ner på halsen ;oD

2007-01-22 @ 18:07:09
URL: http://roomservice.blogg.se
Vicke

Carola T: Kul med en kommentar från dig och snälla ord som alltid, Tack!! *fniss* Jag borde också nöja mig med att se på bilerna;) Det ska jag göra. Ha det bra!!
Erika: Det låter som om ni har haft en superhelg med slalom det skulle vi ha gillat:) Hoppas kvällen framför tv:n med mys och muffins blev härlig.
*fniss* Du vad vi tycker eller framför allt H vågar jag inte ens skriva här på bloggen det är inte rumsrent;) Helt fel resultat !!
Stora kramisar tillbaka trots att du håller på fel lag;)
Eva: Tack! Visst är det kul att testa nytt och det är väl därför blogglandet är allt för frestande. Fullt av nya goda saker;) Kram
Saravillfara: Superhärligt och i dag är det ännu mysigare inne minus 28 ute. Jättegoda muffins och börjar det vattnas för mycket för dig så finns det kvar några i vår frys. Du är så välkommen:D
Måste ju försöka fresta dig också det är väl rättvist. Kramis
Linnea: Om det inte vore så långt så skulle jag komma på störten. Morotskaka min absoluta favorit!!
Hoppas att din vecka också blir bra:)
Pernilla: *fniss* Önskar det var mer läbbigt än gott;)
Eva: *ler* Där satte du Ikea experten på hård test. Kan inte komma på det på rak arm . Men jag ska snart dit så jag lovar återkomma i frågan:)
Kram
tina: Räddad av klockan;)
Zassi: Superbra tips var det som såklart fanns i bloggland:)
Camilla: Supermysigt och önskar verklgen att du får uppleva en riktig vinter nu du som längtar så mycket:) Förstår att du var snabbt ute i morse.
Kram
askungen: Jättemumsigt!
ROOMSERVISE: *fniss* Hoppas du har bättre karraktär än mig då. Jag försöker hålla igen och här ser du resultatet;)

2007-01-22 @ 20:43:19
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0