NEDRÄKNINGEN HAR BÖRJAT

78747-1820
Bild: Vicke

Ser texten på Tonåringens anslagstavla 21 dagar kvar till julafton och står där som ett frågeteckan. VA???
Kan knappt fatta att det är sant, stämmer det verkligen??

Än mindre har jag börjat planera eller förbereda något alls ,  men det är klart hur kan man det när man inte riktigt insett att det faktiskt snart är jul. Inte ens mina mardrömmar som jag brukar ha vid den här tiden på året har hjälpt mig. De som brukar handla om att det är julafton och jag har missat att köpa både julklappar och julmat.

Förresten så har jag faktiskt klickat hem två stycken julklappar på nätet förra veckan, vilken tur att Internet finns. Öppet dygnet runt och så lätt attt sitta hemma vid datorn och handla, perfekt för oss som har lite svårt att hinna med.  Fast jag kommer inte att fixa alla julbestyren på nätet för nog är det en viss känsla att handla julklappar i verkliga livets butiker.  En känsla som förhoppningsvis leder till att julstämningen börjar infinna sig.

Dessutom har jag i kväll gjort en beställning på årets julkort och även det på nätet så jag får faktiskt bocka av några punkter på min att göra till jul lista. *Ler* kanske man måste skriva en sån lista först då ;)

På tal om julstämning så var det verkligen det jag möttes av i Kitchenblooms kök i går , en härlig doft av nybakade lussebullar mötte mig redan i dörren.   I köket låg den ena vackrare kreationen än den andra och svalnade både katter, änglar, hästar och hjärtan. Hoppas jag minns rätt nu för annars tror jag nog att den goa söta bagerskan  tycker jag har dåligt minne;)

Så tack snälla rara familjen Saga för att jag fick sitta i ert mysiga kök och mumsa så goda lussebullar bakade med kärlek och glädje. *Ler*  började nästan (observera bara nästan) längta efter lite mindre barn igen när ni fick mig att minnas hur förväntansfulla de kan vara den här tiden på året.  Hur härligt det är med de små stjärnögonen som riktigt lyser och väntar... ;)

Men visst är det så saker och ting ändras med åren , men det är också den stora tjusningen med att vara förälder, var sak har sin tid:D


 


Kommentarer
Saga

Och jag, min förvirrade själ, som missat i räkningen och nu blivit upplyst om att det inte är fyra veckor kvar till jul - bara TRE veckor! *panik* :)

Vill att du ska veta att ditt besök hemma hos oss var till stor glädje och ligger fortfarande som en varm filt kvar runt mitt hjärta! Du är en helmysig tjej, verkligen trevlig! Och tänk, vad lite "blogg" vi pratar om när vi träffas. Det är liksom inte viktigt längre att det är "bloggen som fört oss samman"! :)

Kram på dig gulliga vännen!

2007-12-03 @ 22:57:36
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Lisa

Vilken härlig bild, och stressen kring jul är en härlig stress...jag känner av den jag åxå....kram!

2007-12-04 @ 07:06:57
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Malin

Hihi,du är inte ensam om att ha stressdrömmar, drömde härom natten att jag upptäckte att jag hade mina plyschbyxor på mig på jobbet, o inatt drömde jag att jag försov mig o vaknade 10.30 men lyckades inte komma fram till jobbet förrän kl 16 av olika anledningar...det är mycke nu!

2007-12-04 @ 07:52:07
URL: http://malkins.blogg.se
Sandra

Vilken fin bild! Håller med om att det är skönt att internet finns, då skulle man inte kunna blogg heller för den delen *brrr*

2007-12-04 @ 10:46:20
URL: http://tjohalia.blogg.se
Frida

Oj oj oj vad tiden går fort. Stress, stress :)

2007-12-04 @ 16:16:15
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Mediabrus

Jag har valt att lämna blogg.se - men återfinns numera på en egen hemsida istället. Välkommen in! (Mediabrus = fd Vildängel)

2007-12-04 @ 16:25:23
URL: http://www.mediabrus.dinstudio.se
Liza

En härligt julig bild!:D Ja, tiden går fort nu, har snart klart alla julklappar, resten tar jag eftersom. Vägrar julstressa iår.. eller håller emot så länge det går ialla fall!
KRAM!

2007-12-04 @ 18:55:12
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Vicke

Saga: *ler* Ja man önskar nästan du hade haft rätt;)
*Glad* gör dina rara ord mig, men du-ni ska veta att jag är så glad att jag tog mig tid att titta förbi. Det var ett besök som jag länge kommer att minnas och glädjas åt!
Ni är verkligen supergulliga allihopa :D

Ja det är faktiskt rätt så häftigt att man pratar så lite blogg, men jag är så tacksam över bloggen annars hade jag inte hittat dig och så många andra härliga människor jag lärt känna!
Kram till er alla stora och små:D
Lisa: Tack! Men du skicka lite härligt stress till mig också har bara fått jobbig;)
Malin: Men du mina drömmar har inte anlänt ännu kanske jag har turen att slippa, kanske de flyttat till dig i stället;)
Sandra: Tack! Ja huuuva vilken tanke;)
Frida: JAAAAAA!
Mediabrus: Får göra ett besök på din nya sida:)
Liza: Tack! Vaaaaaa klart julklappar??? *imponerad* änskar jag också var så organiserad;)
Kram

2007-12-04 @ 22:46:28
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0