SVERIGERESAN DEL 3

78747-1703
Bild: Vicke

Från Öland styrde vi kosan till Ronneby för övernattning och vilken tur vi (läs jag) hade än en gång. För nästa morgon var det Loppis i Ronneby Brunnsparken och det var visst en utav de största Loppisarna i Sverige.  Jag som normalt aldrig brukar lämna en sån tillställning utan att ha med mig något litet fynd gick tomhänt därifrån. Fick nog kanske en smärre chock utav att se så mycket saker och så många människor...;)

Vart man än vände sig så var det saker saker i massor och man blev nästan helt snurrig av allt. Tur min familj såg vad som höll på att hända med mig så de räddade (släpade bort)  mig nog från att svimma av alla intryck. Men visst var det en häftig upplevelse vi från lilla byn fick vara med om tänk att det finns så stoooora Loppisar:)

Genom det vackra Österlen åkte vi vidare och jag blev bara mer och mer faschinerad över de vackra öppna landskapen som vi såg. Vacker är nog bara förnamnet och sen alla fina typiska skånelängor (heter det så?). Önskar bara att jag just då inte hade haft kameran i bagagluckan för det hade varit kul att få föreviga det mer än i mitt hjärta.

Delmålet innan ankomst till Malmö var Smygehuk och Sveriges Sydligaste udde men då var det slut på vår tur för bara ett par mil innan vi kom fram så började det regna. Eller kanske ösa ner vatten skulle man kunna säga och det var inte lite. *Fniss* Föstår då inte varför ingen ville gå ut och vara med för att förevigas till familljealbumet;)

78747-1702
Bild:Vicke

Som ni förstår är inte vår resa slut än vi har inte ens kommit till Malmö och Köpenhamn som var vårt egentliga mål. Hoppas ni inte tycker det är alldeles för lång resa innan vi är framme;)


Kommentarer
Lisa

Härliga bilder, trots regnet!

2007-08-01 @ 23:59:01
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Nilla

Jag kikade på bilden du länkade till i Smygehuk.
158,1 mil från Treriksröset till Smygehuk. Jag har inte varit vid något av de ställena. Men när jag kikade runt så hittade jag en fin blogg om en tjej som cyklat
http://halsorajd.bloggagratis.se/

2007-08-02 @ 09:45:13
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Anonym

Härliga bilder håller med.
Kul att få följa med er på eran resa kram pimpim

2007-08-02 @ 09:45:43
Maria-Jag blommar

Fina semstercollage! Den loppisen hade jag velat vara på...

2007-08-02 @ 10:33:01
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Erika

Det verkar som ni har fått se en hel del på er semester. Lite taskiga var de när de inte ville ställa upp på en familje bild *fniss*... Ser framemot att följa er resa :) Du skulle nartuligtvis stannat till här hos oss. Sol, bad och fika hade jag kunnat erbjuda!
Ps: I dag har solen åkt härifrån. Det regnar som aldrig förr :(

2007-08-02 @ 11:25:34
Vildängel

Ser ut som att du har haft en supertrevlig semester måste jag säga - och oj, vilken upplevelse med en sån stor loppis att du nästan blev stum av chocken. *S*

2007-08-02 @ 11:29:27
URL: http://vildangel.blogg.se
Vicke

Lisa: Tack!
Nilla: Vad spännande det måste jag kolla in och vilken hurtig tjej cykla så långt!
Pimpim: Tackar! Ha en trevlig resa själv du som ska i väg:)
Maria Jag-blommar: Tack! Jag skulle nog gärna besöka det en gång till:)
Erika: Visst har vi fått se massor av kul:)
*ler* Nej visst var det väl konstigt;) Ångrar verkligen att jag inte stannade för sol och bad är väl de ingridienser semestern minst innehållit och nu är den slut snart:(
Vilängel: Jajemen det har vi haft! Loppisen var verkligen så häftig upplevelse:)

2007-08-02 @ 23:27:17
URL: http://www.vickes.blogg.se
Gustavhege

Great site, keep up the good work!

2010-01-27 @ 11:37:04
URL: http://gustavhege.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0