HELG FULL AV UTFLYKTER

Den här helgen har gått i utflykters tecken ...

I går blev det en tripp till Vickes favorit utflyktsställe och jag tror nog att ni redan har gissat vart *ler* ;)

Precis som ni nog säkert trodde så var det en liten tripp till Haparanda och Ikea. Där vi bland annat botaniserade runt en hel del på köksavdelningen. Kul att få lite inspiration för den kommande köksrenoveringen. Det finns så mycket fiffiga lösningar för att inreda och organisera upp inuti köksskåpen. Shopping blev det faktiskt inte så mycket  utan bara lite köksattiraljer som ni ska få se senare i veckan.

Även om det inte blev så mycket shopping så fick jag massor massor av både energi och inspiration av att se alla välsorterade organiserade kök. Så både i går och i dag har jag rensat i röran i våra köksskåp och lådor. Flera kartonger av saker som aldrig används står nu i hallen och väntar på att förpassas till återvinningen. Det kallas Feng Shui och det är verkligen härligt som ger en massor av positvi energi.

Men vi har även hunnit med en utflykt även i dag och trots avsaknad av sol så beslutade vi oss för att äntligen fara på en liten tur med skotern. Vilket vi är väldigt glada för eftersom det nog blev både säsongens första (för hela familjen)  och sista . Det har verkligen varit en konstig vinter först hade vi inte snö och sen kom den tillsammans med den långvariga  kylan. När det sen äntligen var dags att börja njuta av den bästa och femte årstiden vi har här uppe vårvintern så tinar snön för fort...

Visst är det konstigt det här med väder alltid finns det något att klaga över. Men det kan jag verkligen inte göra över utflykten i dag. Så mysigt att komma ut i skogen och tystnaden för att bara få vara. Det är verligen något som vi har gott om häruppe massor av fin natur som det gäller att ta till vara på bästa sätt!

78747-1543
Bild: Privat

Som ni ser så har myrorna inte vaknat  ur sin vintersömn men några som var vakna var Norrbottens Landsskapsfågel Lavskrikan. De mumsade gladeligen i sig våra rester  och vi hade nöjet att få studera de en lång lång stund. Önskar bara att batteriet i kameran inte hade tagit slut eller ännu mer att jag hade haft en bättre kamera med ordentligt teleobjektiv.

Dags att avlsluta min helgrapport och surfa in hos er andra för att se vad ni pysslat med.

Uppdaterat
Måste nog bara förtydliga det där med köksrenovering det blir inte nytt kök utan bara ny fläkt, tapter och lite andra små detaljer. Så ordet renovering är nog att ta i skulle ha använt lightrenovering i stället;)



Kommentarer
Lindie

Jag vill också åka skoter*sätter armarna i kors och skjuter ut underläppen samt stampar trotsigt med foten i marken* ;)
Du verkar ha haft en riktig kanonhelg, både
IKEA och skoterutflykt! Härligt.

2007-04-01 @ 19:26:49
URL: http://lindielay.blogspot.com
Maria

Måste ställa en personlig & nyfiken fråga..

Hur många gånger har du varit till Ikea i Happis?

Trevlig kväll.... Kram!

2007-04-01 @ 20:07:16
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Monica

Hej!
vad kul det är att läsa din blogg, du är duktig både på att skriva och att fota. Det lät som att du har haft en bra helg.Ja, här har vi njutit av våren och idag åkte trädgårdsmöblerna fram så det blev fika i solskenet med nybakade muffins och sockerkaka. Vi hade besök av dina kära systersöner med föräldrar,alltid lika trevligt!!Ha en bra kväll och arbetsvecka. Glad Påsk på er så här lite i förskott. Kram Monica

2007-04-01 @ 20:11:38
Liza

Härliga bilder som vanligt från dig!! Snart ska jag till Haparanda (tisdag efter Påsk!!) längtar hur mycket som helst.. fast det har jag nog sagt förut! Feng shui fungerar - tro mig jag lever med det varje dag.. så hos mig är det en sak in - en sak ut som gäller. Får nog kasta mycket efter IKEA besöket är jag rädd!!
Kram/Liza

2007-04-01 @ 20:11:45
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Frida

Så underbart att får göra om köket från grunden. Vi fick liksom jobba med det vi hade då allt är väggfast och utgör både golv och tak! Underbara utflyktsbilder måste jag säga! Ha en fin söndag!

2007-04-01 @ 20:17:24
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Angelica

Det bidde inget skoteråka eller skoterköra för den delen i år, Det känns lite trist att det inte hanns med. Men nästa vårvinter då jäklar! Kul med köksrenovering, hoppas att det blir bra och att man får se bilder!

2007-04-01 @ 20:21:02
URL: http://angelicas.webblogg.se
Saga

Såå härlig helg du har haft, man blir ju faktiskt lite avis. IKEAsuget är större nu än det någonsin varit för mig. Snart snart....
Skotertur med grillning låter toppenhärligt, så där friskt och skönt som en vårutflykt kan vara!
Du inspirerar mig att rensa i köket. Jag har för många skåpar och då blir det lätt att man samlar på sig en del "skit". Kanske något att syssla med om vädret inte tillåter uteliv under påsken :)

Ha en skön kväll! Massor med kramar till dig!!

2007-04-01 @ 20:22:24
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
cleo

Haha, en tur med skotern! Och jag som plockat vitsippor. ;-) VIlken skillnad. det verkar varit fler än DU som varit på Ditt favoritställe i helgen! :-) Vi satte in ett IKEA-kök för 1 1/2 år sedan och är jättenöjda. Det blev släta, högblanka vita luckor. Ha det gott!

2007-04-01 @ 20:33:55
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/
LoX

Återvinning = feng shui - klockrent! :-)

2007-04-01 @ 21:35:27
URL: http://lo.blogg.se
Thea

Har tyvärr aldrig varit på skoturter eller ens i en kåta, men det verkar så mysigt!!

2007-04-01 @ 21:38:48
URL: http://www.theasrum.blogg.se
saravillfara

Tjena skoterbruden!
Ser att du åtminstonde delar av helgen gjort sammalika som jag - åkt skoter och ätit gott :)
Skulle gärna varit till Ikea jag med, så där är jag minst sagt lite avis på dig!
Knappt någon shopping Vicke? Nu märks det att du sakta men säkert håller på att förvandlas till en så´n där som har så nära dit, att man emellanåt faktiskt nästan kan gå tomhänt hem genom kassorna... *ler*
Kram på dig Vicke, härligt att se dig åter!!

2007-04-01 @ 21:42:04
URL: http://saravillfara.blogg.se/
TiniTott

Vilken härlig utflykt! Visst är det synd att den annars så underbara vårvintern verkar försvinna fort iår... en av de bästa tiderna när snön är kvar och solen värmer samtidigt. Du har en utmaning hos mig om du vill vara med =)

2007-04-01 @ 23:49:25
URL: http://tinitott.blogg.se
Camilla

Härligt med utflykter.. :) Vi har ju båda haft samma utflyktsmål ihelgen, ikea :D Hehe.. håller med Sara om att det börjar märkas att ni har nära dit nu.. Det behövs inte en mils lång lista på vad som ska handlas hem och en veckas planering för körningen dit ;) Visst är det härligt :D

Spännnade med lightrenovering :) Jag hoppas på bilder sen :D

Ha en härlig dag!
*kram*

2007-04-02 @ 08:21:17
URL: http://camilla.hopto.org
Johanna

Va härligt det låter, du verkar ha haft en kanon helg! Och IKEA är ju aldrig fel =)

2007-04-02 @ 09:02:05
URL: http://inredning.webblogg.se
Pernilla

Vilken skön helg du verkar ha haft!
Skoter och snö.. känns som på en annan planet..
Här går man utan strumpor och vårskorna har åkt på..
kram kram

2007-04-02 @ 10:40:31
URL: http://www.perlan.org
EVA

Vilka härliga bilder !
Spännande att se nya fynden...

KRAM EVA

2007-04-02 @ 12:22:56
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Lilla My

Viken mysig utflykt. Här har det regnat i går så vi har inte så mycket snö kvar. Det gör ingenting ,tycker jag. Nu vill jag ha VÅR och sommar. Ha en bra kväll

2007-04-02 @ 18:51:49
URL: http://bibbi.bloggspace.se
Vildängel

Men gud vad härligt! Finns det nåt bättre än en liten skotertur till nåt fint ställe o så få göra sig lite gott tilltugg och njuta av naturen en stund?
//V

2007-04-02 @ 20:00:10
URL: http://vildangel.blogg.se
Malin

Härligt med helgrapport så man får ta del av din trevliga helg. Ser ju supermysigt ut!!
Någon helgrapport har jag inte fått till, om du inte kan nöja dig med förra helgens rapport i repris =) Ska försöka skärpa mig med mina inlägg, kan ju inte direkt säga att de duggar tätt :)
Kram på dig!

2007-04-02 @ 22:08:28
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Vicke

Lindie: *ler* Hoppas verkligen du får åka skoter så du slipper tjuras;)
Verkligen en kanonhelg!
Maria: Svaret på den frågan är att mycket mycket färre gånger än jag trodde att jag skulle när man får det så nära;)
Godnattkramen
Monica: Tack snälla kusinen!
Hörde att ni hade 15 grader varmt i går så det var nog härligt med fika ute. Tror nog att det är något som även systersönerna med föräldrar tycker, trevligt !!
Ha en bra arbetsvecka och en härligt påsk i vårsolen. En riktigt glad påsk till er alla från oss alla:D
Kramar
Liza: Härligt med Ikea resa att se fram emot, vem vet vi kanske stöter på varandra där;)
Vet att Feng Shui fungerar köket är ett av de rum som varit rätt så förskonat men inte nu längre. Gillade din regel om en in en ut, ska man kanske börja med...;)
Kram
Frida: Visst skulle det vara det men nu blir det bara en light renovering . Vi byggde vårt kök för 15 år sen från grunden...:)
Tack! Ha en underbar vecka!
Angelica: Förstår precis vad du menar tänk att det här var både premiär och avlutning:(
Det kommer bilder men det är bara en light version:)
Saga: Förstår att du blir sugen nu när det börjar bli dags att inreda stora barnens rum. Kanske vi ses på Ikea snart:D
Underbart med vårutflykter med skotern. Förstår precis vad du menar med för mycket skåp, hade nog en si så där 15 gratängformar. För det mesta använder jag en...;)
Ha en skön (misstolka nu inte innebörden..) natt!
Kramr i massor
Cleo: Visst är det häftiga skillnader i vårt land:)
Har sett att det är fler som haft samma utflyktsmål i helgen;) Låter som ett jättefint kök!
Ha det gott!
LoX: Ja och redan i dag fick vi dit lådorna, bravo:D
Thea: Skulle gärna tagit med dig för det är så härligt:)
saravillfara: Tjena vi gillar visst inte bara Ikea jag och du skoterbruden;)
Dags att sluta vara avis och göra ett besök och i HAPARANDA. Förstår du nu äntligen att det är det jag försöker göra locka dig dit;)
Nej jag vägrar att förvandlas till något sånt *förnekande tonfall* . Men visst kommer det nog kanske att bli så vilket känns konstigt;)
Kram på dig Sara och så härligt att du är tillbaka!
Tinitott: Så härligt och det är lite synd att det gick så snabbt. Ska kolla in utmaningen en anna dag när jag orkar utmana blogg.se igen!
Camilla: *ler* Ja jag såg att vi har haft samma sysselsättning delvis i helgen. Visst är det både härligt och tråkigt för det förtar även lite av känslan och tjusningen nu när det är så nära och lättilgängligt;)
Kramar
Eva. Tack! *fniss* Du kommer nog att bli besviken bara en massa tråkiga saker;)
Kram
Lilla MY: Jättemysig och det var tur att det fanns grillkåtan för det började regna precis när vi var framme;)
Vildängel: Håller absolut med dig!
Malin: Absolut nöjer jag mig med en rapporten som var så himla bra. Favorit i repris;)
Det är inte alltid så lätt att ha tid eller ork att blogga.
kram på dig!

2007-04-02 @ 22:59:00
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0