STOCKHOLMS HELG

78747-1096
Bild: Privat

Så var vi tillbaka hemma i byn igen efter en underbar helg i storstaden Stockholm, så mycket har jag njutit av denna helg och allt vi har gjort och sett så jag har till och med glömt bort kameran som legat i handväskan hela helgen. Det kom jag på i morse på hotellet och i det gråa och trista regnvädret öppnade jag fönstret på hotellet för att försöka få med mig någon stadsbild hem.

Men något som jag har med mig hem är massor av inre bilder, intryck och inspiration, det är verkligen ett bra sätt att få ladda sina batterier på att tillsammans åka i väg och bara koppla av.
Ska försöka dela med mig lite av vår helg med er .

Fredag
Vi åkte hemifrån på fredag morgon och hann med ett besök på Svenska Hem i Luleå för att titta på lite soffor innan det var dags att bege sig till Kallax Flygplats. Vi lämnade ett svinkallt Norrbotten (- 1 grad) för ett soligt och varmt Stockholm där det var 18 grader varmt när vi landade. Gissa om vi svettades med våra långkalsonger, varma jackor och handskar innan vi kom till Freys Hotell för att ta av oss några lager kläder före vi begav oss ut på stan för att se oss omkring. En dag som denna såg man verkligen hur stora skillnader det kan vara i vårt avlånga land.

78747-1094
Bild: Freys

Vi hann givetvis med att besöka en och annan affär den eftermiddagen och även sätta oss ner på ett mysigt café för en latte och lite gott fika. Det är en sann lyx för oss som bor på ett litet ställe utan Café och bara kunna gå ut för att fika. Det blev ingen shopping för min egen del den eftermiddagen utan vi köpte lite presenter till barnen och sen även presenter till min syster som fyller år nästa vecka.

Sen var det dags att gå till Hotellet för att fräscha upp sig lite innan det var dags för kvällen höjdpunkt , restaurangbesök som även det är en sann lyx för oss som bara nästan kan gå ut och äta pizza och hamburgare här hemma. Vilket också märks eftersom jag inte tänkte på att börja boka bord mer än några dagar i förväg, tänkte det är väl inga problem finns ju hur många bra restauranger som helst i Stockholm men vi var nog inte de enda som skulle ut och äta gott där. Vi hade tänkt oss gå på Grill som både lillasyster och Saga besökt och varit så nöjda med, men det var bara att glömma att få bord där på så kort varsel så det blev Stockholm Fisk i stället som även ligger väldigt nära vårt hotell.
78747-1087
Bild: Stockholm Fisk

Där vi fick njuta av en supergod trerätters middag och ett riktigt gott rött vin och jag har nu lärt mig att det gäller att boka bord i god tid till de populära restaurangerna ,för det var med nöd och näppe vi fick bord på Stockholm Fisk.  Fick även ett tips av Isa  om hennes favorit restaurang i Stockholm som jag kommer att lägga bakom örat för någon annan weekend.


Eftersom jag är tillbaka till vardagen och verkligheten så finns det lite plikter här hemma som väntar på att jag ska lämna tangentbordet och ta hand om lite väskor som ska packas upp och lite tvätt som ska hängas upp så jag bloggar mera om helgen i morgon.


Kommentarer
saravillfara

Åh, vad härligt ni verkar ha haft det.
Nu förstår jag att sörlänningarna fattar noll, när vi här uppe bloggar om höst, regn och rusk. Och frost.
Vad fint hotellet såg ut att vara. Och affärer, fika och god mat. Helt barnfritt. Det här behöver man som par ibland också.
Kul att du är tillbaka hos oss :). Kram!!

2006-10-01 @ 22:23:23
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Kristin

Åkte ner till Stockholm på torsdagskvällen och vår skjuts hämtade upp oss i T-shirt när vi precis som du åkte från minus grader och snöblandat regn.. Men vilken helg det var i Stockholm sen då.. :)Låter som om vi haft lika trevligt båda två!

2006-10-01 @ 22:34:15
URL: http://krilllan.blogg.se
isabelle

Välkommen hem! Vilken härlig helg ni verkar ha haft! Många kramar isa

2006-10-02 @ 08:00:29
URL: http://www.isa.nu/blog
Camilla

Låter som ni har haft det underbart mysigt och kul :D Hotellet såg jättefint ut och tre rätters på en fiskresturang låter ljuvligt :D

Hihi.. förstår att ni svettades när ni landade i värmen ;) Men du kunde gott ha tagit med dej lite kyla och kastat ner till mej nu när du var så nära ;)

Jag är glad att du är tillbaka!
*kramis*

2006-10-02 @ 08:15:30
URL: http://camilla.hopto.org
cleo

Åh, vad gott ni verkar haft. det. :-)

2006-10-02 @ 08:34:49
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Saga

Åå så trevligt ni verkar ha haft det, så roligt att läsa din rapport!! Den restaurangen lät super, jag som ääälskar fisk. Kul att höra mer från dig senare. Kram på dig, jag är så glad att du är tillbaka :)

2006-10-02 @ 08:40:00
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Vildangel

Det låter som att ni haft en helt underbar helg. Resturangvalet verkade superbt - jag älskar fisk och skaldjur så om jag nån gång i framtiden åker till stockholm ska jag lägga det namnet på minnet.
//V

2006-10-02 @ 09:32:26
URL: http://vildangel.blogg.se
LoX

Varmt välkommen tillbaka!! Det låter som att ni fick en toppenresa och fick god mat i er. :-)

PS: det var jag som tappade bort mitt namn i inlägget nedan, and. illisarna.

2006-10-02 @ 10:41:21
URL: http://lo.blogg.se
Malin

Vilken trevlig helg du verkar ha haft!! Lyxigt att få komma bort sådär! Cafémys och restaurang med god mat är ju inga fel.

2006-10-02 @ 10:55:13
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Anna

Ja, herregud, jag har hört att det snöat i Älvsbyn, är det sant? *burr* Vilken skillnad det kan vara som sagt. Vad trevligt ni verkar ha haft det i Stockholm. Sånt där gillar jag, att ha ett fint hotellrum och fina restauranger runt hörnet. :-)

2006-10-02 @ 15:25:39
URL: http://oklarheter.blogspot.com
Anna

PS. Vet att du inte bor i Älvsbyn men du kanske vet ändå. Hihi. DS

2006-10-02 @ 15:26:43
URL: http://oklarheter.blogspot.com
Vicke

saravillfara: Superhärligt! Vet vi fattade noll hur varmt de hade det där;) Kan bara hålla med om att det är nyttigt att vara själv i bland som par! Kul att vara tillbaka hos er, KRAM:)
Kristina: Men vad kul en till som varit i Stockholm och haft roligt:)
isabelle: Tack! Vi har haft det jättebra:) Många kramar tillbaka!
Camilla: Härligt med mysigt hotell och god mat:) Du jag försökte packa med mig lite kyla och kasta ner mot dig men jag orkade inte riktigt ända fram;)
Jag är glad att vara tillbaka, man saknar ju er!*kramis*
Cleo: Jajemen riktigt gott:)
Saga: Supertrevligt och om du älskar fisk tycker jag absolut du ska gå dit, även om vi åt fisk till förätt och kött (hjortkött supergott) till varmrätt;) Min man är mer förtjust i kött än fisk, men vi såg par som åt deras skaldjursfat kolla in det på hemsidan får du se maffigt!
Vildangel: Underbart var ett bra ord för vår helg och gillar du fisk och skaldjur är det en bra restaurang, vilket de även är på kött:)
LoX: Tack! Du gjorde mig lite nervös mitt i packandet, blev orolig att det var bruden som hittat min sida men sen såg jag på IP numret att det var du;)
Malin: Ja det kändes jättelyxigt och det kommer ni säkert få på er resa nu, härligt:)
Anna: Vet, det var snö och halka i Kalix när vi åkte så jag kan mycket väl tänka mig att det är det i Älvsbyn. Supertrevligt med god mat och avkoppling har vi haft det:)

2006-10-02 @ 18:10:54
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0