STOCKHOLMS HELG-2

Lördag
Det bästa med att bo på hotell tycker jag ändå är frukosten, det är så härligt att bara gå till ett dukat frukostbord med massor av gott ,och att man när man ätit i lugn och ro varken behöver duka undan eller diska är väl lyx.
Normalt brukar Lördagen under ett Stockholmsbesök ägnas åt Ikea i Kungens Kurva, men inte denna gång eftersom jag vill "spara" mig till öppnandet i Haparanda så vi hade en hel dag till att bara hitta på annat. Vilket också kändes som otrolig lyx att bara kunna vara spontan och strosa omkring i helt andra butiker och områden än vi annars brukar göra i stan ,utan några som helst måsten eller någon lista med vad vi skulle handla.
78747-1089
Bild: Bo Concept

Men listan över butiker vi hann besöka blev nog rätt så lång den, och min käre man hade så roligt åt mig och min glädje över alla inredningsbutiker. Han sa att det ser ut på dig som om du var i himmelriket och man kunde nog inte sagt det bättre för det var jag nog verkligen i inredningshimmelriket.


78747-108878747-110778747-1099
Bild: Granit, Stockhome, Village

Vi hann även med att äta lite god lunch och så slank jag förstås in i någon enstaka klädbutik, vilket min annars så tålmodiga man tyckte var mindre kul än att gå in inredningsbutiker.  Kan också säga att även jag tyckte att klädaffärerna var mycket jobbigare att gå på eftersom vi inte var ensamma på stan en lönelördag så det blev inte så många.

På eftermiddagen träffade vi min lillasyster och hennes killar (4-åring och tvillingarna) på Kungsholmen och Västermalmsgallerian för att därifrån gå till R.O.O.M för att fika på deras restaurang och naturligtvis göra ett besök i butiken.



78747-111278747-1114


Det var inte svårt för mig att välja fika eftersom min absoluta favorit morotskaka fanns där och en latte till det så blev det en fullträff. Nu kom jag faktiskt i håg min kamera , men tyvärr var killen som sålde fikat ingen vidare estet utan bara slängde ner morotskakan på tallriken så den välte så jag blev tvungen att låna dessa bilder.
Är så glad över att lillasysters idé om att vi skulle besöka R.O.O.M. eftersom jag aldrig tidigare varit där trots att vi varit på Kungsholmen massor av gånger under  åren de bott i den mysiga stadsdelen.
Det här var dagens absoluta höjdpunkt och jag kan bara lova att det är inte mitt  sista besök där, kanske det här blir mitt nya ställe när jag inte längre kommer att behöva åka till Ikea en hel dag som tidigare.

Sen följde vi med de hem till deras underbart fina hus för att äta lite god Thaimat som vi tog med oss på vägen dit och hann både med att få se alla projekt som de fått färdigt och umgås både med de och killarna. Det blev en jättebra avslutning på en helt underbar dag innan det var dags att ta bussen tillbaka till hotellet för en god natts sömn .Efter en lång dag med massor av upplevelser och fötter( ni ser mina på bild ) som var i behov av att få vila lite efter en hel dags promenerande på stan.
 
Måste nu ta och varna alla känsliga läsare för bilden på min stackars fot som kommer att ta och scrolla ner snabbt om ni inte tål blod ;)

78747-109378747-1092
Bild: Privat

Söndag
Vi bestämde oss för att vi verkligen hade gjort oss förtjänta av en riktigt skön söndag på hotellet och lyxade till det genom att beställa Roomservice och frukost på sängen efter lördagens strapatser.
Trodde vi i alla fall där vi låg och väntade och väntade på vår lyxiga frukost som skulle intas i sängen tittandes på frukost Tv, men den dök aldrig upp mellan den avtalde tiden :(
Måste ha blivit något missförstånd av städerskan som hängt tillbaka beställningen i vårt rum, så det vara bara att gå ner i matsalen för att äta frukost. Eller så var väl Jonny och Mattias upptagna med något inredningsprojekt någon annanstans och hann inte med oss;)
Sen hann vi inte så mycket mer än att inhandla present till kusinen och sambon som varit så gulliga och varit med killarna under helgen innan det var dags att bege sig till Arlanda och flyga hem till kalla Norrbotten igen.

Men vi är så glada över att fått en hel helg fylld av en massa vuxentid och lyxiga upplevelser tillsammans ,så med det i bagaget kändes det bra att återvända hem till vardagen, verkligheten och framförallt barnen.







Kommentarer
Camilla

Åhh.. mina favoritaffärer :D Fast R.O.O.M Har jag aldrig besökt i Stcokholm.. Bara köpenhman.
Men Stockhome är ett måste och då även Village såklart.. BoConcept brukar det bli ute i barkarby.. :D

Det låter som att ni har haft det så roligt :D
Synd att det inte blev ngn frukost på sängen.. Men, det blev ju frukostbuffé iaf. Det är helt klart lyxigt :D

2006-10-02 @ 19:18:03
URL: http://camilla.hopto.org
LoX

Vilken späckad helg. :-)

Och du måste ha gått mycket - det är tån ett bevis på.

2006-10-02 @ 19:28:33
URL: http://lo.blogg.se
Nilla

Vad mycket ni har hunnit med, och vad roligt det låter! (inte skoskav då förstås.)

2006-10-02 @ 19:38:53
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Anonym

Jag ska läsa ditt inlägg snart ... kankse kommenterar det oxo .. min första tanke var ååååå var har ni varit när jag såg bilderna .... *flinar lite generat* du har varit i den staden jag bor i..... därför ska jag läsa ditt inlägg jätteordentligt .. så jag får veta var alla fina butiker finns ... eller iaf ATT de finns:-)

tjing .. Strumpan såg inge trevligt ut .. hoppas det inte gör alltför ont.

2006-10-02 @ 20:13:42
saravillfara

Vad kul med en liten rapport!
Det var inte illa vad ni hunnit med, det måste nästan ha varit värt lite blodsspill kan jag tycka :).
Jätteinspirerande läsning måste jag säga. Nog för att jag redan visste att jag gärna skulle vilja tillbringa en helg där själv med min make, men nu är jag ännu mer övertygad. Kram på dig!

2006-10-02 @ 21:00:25
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Syster Åsa

vet du inte att det är skööna skor som gäller i Sthlm...vis av erfarenhet efter skavsår i flera veckor.

2006-10-02 @ 21:51:11
Vicke

Camilla: Du har bra smak;) Tycker du ska besöka ROOM nästa gång du är till Sthlm! Superroligt och nog var det bra med buffé också det är lyx:)
LoX: Späckad men rolig helg, och visst syns det att tårna har varit med om många km.
Nilla: Jätteroligt och mycket har vi hunnit utan att stressa:)
anonym: Du är så välkommen att läsa mitt inlägg och kommentera det har du ju redan gjort;) Men gör det gärna igen:)
saravillfara: Du det har absolut varit värt lite blodsspill allt vi gjort:) Men du vore det inte bättre att tillbringa en helg där med mig i stället som redan vet vägarna till alla bra inredningsbutiker. Skicka bara biljetten när det är dags så hakar jag på;) Kram på dig Firewoman:)

2006-10-02 @ 22:34:00
URL: http://www.vickes.blogg.se
Vicke

Syster Åsa: Hade sköna skor ända tills det var dags att bege sig till ROOM och då tänkte jag att det var nog bäst att ha snygga skor vid premiärbesöket. Men det var inget bra val;)

2006-10-02 @ 22:35:02
URL: http://www.vickes.blogg.se
Angelica

Vad härligt det låter som att ni har haft det! Själv så ska jag ta en liten trip på onsdag i staden, då konferensen är över! Blev det några gardiner? Sverige är fantastiskt!

2006-10-02 @ 22:41:05
URL: http://angelicas.webblogg.se
Vicke

v

2006-10-02 @ 22:41:10
URL: http://www.vickes.blogg.se
Vicke

Angelica: Jättehärligt var det, vad kul för dig att få ta dig en liten tripp i staden. Du supersnygga var gardinerna men tyvärr gick det inte eftersom de var för breda till vårt fönster som är 120 cm då de var 60 cm skulle det täcka helt och det som var mitt enda måste köpa. Synd de var såååå fina:(

2006-10-02 @ 22:43:05
URL: http://www.vickes.blogg.se
Saga

Sååå trevligt ni verkar ha haft det!! Fast jag just varit där så får du mig att längta dit igen... till storstan och alla shoppingstråk :) Visst blir man lycklig av att gå i inredningsaffärer, för att inte tala om hur trevligt det är att gå på café..mmmm
Du får en liten plåster-kram av mig, för din onda fot :)

2006-10-03 @ 07:04:00
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
cleo

Jag gillar också hotellfrukosten bäst. Dock, trots det stora utbudet brukar jag alltid hamna med färska frallor med ost och aprikosmarmelad och te till. Gott! :-)

2006-10-03 @ 07:30:41
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Malin

Tack för en utförlig rapport från storstadshelgen!! Låter fantastiskt förutom skoskaven då. Hotellfrukost är ju det bästa som finns! Tyvärr kommer vi bo enklare i Italien så vi får ingen frukost. Men kanske går att hitta ett härligt café där man kan inta en riktig italiensk latte eller cappuchino...och det är väl inte fy skam det heller ;) Nu ska jag bara jobba några timmar innan vi drar. Ha det så bra gumman och njut länge av minnena från helgen. Kram!

2006-10-03 @ 07:54:52
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
pimpim11

Det låter underbart en hel dag med inredningsaffärer.
Nu har ju mina barn blivit så stora att de inte håller mammas kjol längre och så bor vi bara en timme från stockholm.
Ändå blir det inte så ofta man tar sig tid och åker upp bara för att strosa runt men det händer.
/pimpim11

2006-10-03 @ 08:52:39
URL: http://pimpim11.blogg.se
W

Ah - R.O.O.M är ju ett mecca! Det låter som om ni hade det jättebra. Kul att få följa med på ett hörn.

2006-10-03 @ 09:00:53
URL: http://livingbycw.blogsome.com/
Christina

Det låter som ni fick en härlig helg trots allt!!

2006-10-03 @ 09:32:03
URL: http://solusfemina.squarespace.com
ROOMSERVICE

Det var det bästa med att arbeta i STHLM att man hann se så mycket sköna prylar i alla sköna affärer.

2006-10-03 @ 09:51:30
URL: http://roomservice.blogg.se
Frida

Vad härligt med en sån shoppinghelg, åh vad jag önskar att jag hade tid med det :)

2006-10-03 @ 15:54:13
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Tereze

morotskaka. yum yum yum yum!

2006-10-03 @ 16:21:42
URL: http://kirch.blogg.se
Vicke

Saga: Supertrevligt och jag förstår om du längtar tillbaka till storstan. Det är så kul med alla härliga butiker och cafeér, men jag tror att när man inte har det inpå knutarna så uppskattar man det mer;) Tack för plåsterkramen, det känns genast bättre:)
Cleo: Visst är det gott och det är nog ungefär så det brukar bli för mig. När vi var i Göteborg i somras fanns det Croissanter, mums:)
Malin: Det var en fantastisk helg och det är jag övertygad om att ni får i Italien även om ni inte har hotellfrukost. Ett mysigt café i Italien slår nog det, hoppas ni har det superduperbra (tror du är på väg nu) njut riktigt mycket. *KRAM*
pimpi11: Det är underbart! Tror nog att man är sämre på att ta tillvara saker som finns i ens närhet;)
W: Det håller jag med om , önskar vi hade haft ännu mer tid på R.O.O.M. och det är så kul att ni vill hänga med lite;)
Christina: Jättehärlig helg, den lever man länge på:)
ROOMSERVICE: Du det kan jag förstå, skulle också önska att jag var närmare Sthlm i bland;)
Frida: Superhärligt öven om det mest blev ögonshopping, men så kul! Hoppas du som till och med bor i en fin shoppingstad snart får tid för det:)
Tereze: Morotskaka äger!!

2006-10-03 @ 18:29:11
URL: http://www.vickes.blogg.se
Anonym

Håller med, hotellfrukost är sjukt lyxigt. D

2006-10-03 @ 20:41:15
URL: http://tjuvtitt.blogg.se
Anneli

Å, vad jag är glad över att du haft det så bra i "min" stad. Man blir ju lätt bortskämd när man har allt runt knuten, så det är jättebra att läsa om dina intryck och lära sig uppskatta allt det "braiga" med att bo här, trängselskatter, köer, svindyra boendekostnader till trots. Du är varmt välkommen tillbaka, om du vill ska du få "mina" smultronställen:)

2006-10-03 @ 22:16:38
URL: http://flitigamyran.blogg.se
MyyZz

Hmmm ... det var ju jag som var väldigt anonym juh ;-) Jaja ... jag ska iaf ner till västermalmsgallerian och kika lite om en stund;-) Får vi se om jag hittar några fina butiker.-)
Jag kom på att jag faktiskt har gått förbi några av dem ... men inte tänkt så mycket mer på det.

Förstår inte varför namnet och adressen ska trilla bort ibland.

tjingeling från MyyZz ... bäst att skriva det;-)

2006-10-04 @ 14:45:05
URL: http://myyzz.blogg.se
Vicke

Anonym: Du det kan jag hålla med om :)
Anneli: Jag är så glad över att ha haft det så bra i "din stad", och det är nog så att man blir lite hemmablind. Jag kommer tillbaka det är säkert och vad gullig du är klart att jag vill få dina smultronställen bara jag slipper trängselskatter och köer;)
MyyZz: Det är skumt i bland trillar adressen bort, vad kul att gå på Västermalsgallerian hoppas du har en bra shoppingrunda:)

2006-10-04 @ 18:37:32
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0