HÖSTLOVS UTFLYKT

78747-1276
Bild: Privat

Märks verkligen att det är en mycket trött Vicke som sitter framför datorn. Var precis klar med inlägget så råkade jag stänga ner utan att spara. Ja då är det väl bara att försöka börja om ...

Trött är jag efter en liten höstlovsresa till Luleå tillsammans med killarna sen i går eftermiddag. Vi har kommit hem nu i kväll.

Dagen har tillbringats i stan med shopping, då förväntar ni nog er en liten shoppingdeklaration. Men det blir  en mycket tunnsådd sådan. Måste säga att det var mycket lättare att få sin egen shopping när killarna var såna där minimänniskor (måste låna Sagas suveräna ord) och satt i vagnen . Då följde de snällt med på alla mina affärer. Men i dag är det jag som får följa med på deras.  I alla fall H vill än så länge ha sällskap av morsan. Tonåringen går gärna själv och träffar oss stundtals. Det finns inte så speciellt mycket inredning att shoppa på H:s affärer utan mera sportprylar, skategrejor och spel. Men vad gör väl det när man får ha en härlig dag tillsammans med killarna.

Visst är det kul att shoppa men ännu bättre är det att äta och fika. Som är en av höjdpunkterna en sån här dag. Ni må tro att jag är mätt efter allt vi stoppat i oss. Hunnit med både kinamat till lunch, fika och en liten onyttig sak innan vi åkte hem. 
Mysigast är det nog att sitta på ett café med en latte och Cantuccini som för övrigt var en premiär för mig. Mums! gott var det så en påse inhandlades med hem och en påse Gute te. 

En annan premiär var tidningen Residence som köptes på Pressbyrån. Vilken tur att jag har 16 mil till närmaste Pressbyrå för deras utbud på inredningstidningar var stort. En massa tidningar som jag aldrig sett hemma tidigare.  Med tur menar jag alltså för min plånbok.

Så nu är vi tillbaka hemma igen nöjda och trötta efter en liten miniresa till stora stan.



Kommentarer
Anna (syrran)

Har väntat spänt på rapport! Vi hörs i morgon!
/från en annan trött nattuggla :)

2006-10-31 @ 23:35:52
saravillfara

Låter som en härlig dag på stan!
Bleb nästan mest avis på alla mat- och fikaintag ;)
Är själv trötter nu, så jag tänker också natta.
Natti, natti *godnattkram*

2006-11-01 @ 00:58:22
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Camilla

Vilken trevlig utflykt :D Och allt fika.. yummie. Tror jag måste göra mej en latte snart. Lattesuget börjar bli stort.

Dessutom SNÖAR det idag.. *wohoo* Så det enda jag vill göra nu är att sitta vid köksbordet och njuta (latte + snö= mys!).. Blir det mycket snö kommer jag helt klart gå ut :D

2006-11-01 @ 09:11:29
URL: http://camilla.hopto.org
Lilla Jag

Hej! Vad kul med en chopping tripp..ville bara (viska)att det inte bara är Ikea som öppnar nu i nov! Utan en butik i Pite oxå.Hoppas att du kommer att gilla den, och det vi kommer att ha där!? Vänliga hällsningar Lilla Jag :)

2006-11-01 @ 09:21:06
Linnea

Jag försökte kommentera här igår men fick ge upp för det ville sig inte. nu kommer ett nytt försök!
Tack så mycket för den fina kommentaren hos mig, det rä så härligt att tänka på den härliga gemenskapen som dessa bloggar skapar! Över ålders- och lands- (åtminstone landskaps-)gränser! :-)
Vilken mysig dag ni verkar ha haft, den där tidningen är riktigt trevlig men ojoj att ha så långt till Pressbyrån, inte direkt att man traskar ner på lunchrasten! Tur att internet finns, va? :) En värmekram till dig i kylan!

2006-11-01 @ 12:11:26
URL: http://hemmahoslinnea.blogspot.com
LoX

Shoppa med en treåring är inte lika lätt som att shoppa med en ettåring har jag märkt. Det kanske inte blir lättare ju äldre de blir alltså... . :-)

Jag är mycket nyfiken vad du tycker om den nya versionen av Residence. Jag stod och bläddra iden på Arlanda, men jag tog Living ETC istället.

2006-11-01 @ 13:55:30
URL: http://lo.blogg.se
Mia

Ja visst är det härligt att åka bort till en lite större stad och bara gå omkring och se på alla fina saker och kanske shoppa lite också. Snart Vicke så får vi ju en helt ny shopping metropol i Haparanda. Vad roligt vi får att kunnna åka till ett nytt ställe å shoppa istället för att alltid åka till luleå! *Längtar* Sen har vi ju också vårt kära grannland som man inte allt för ofta åker till. Har planerat att kanske även ta en liten helgtripp till rovaniemi å bo på hotell, gå på tomteland och så klart shoppa! Sen har vi ju även Uleåborg som inte ligger allt för långt borta. Så vi har det ändå ganska bra här uppe i Norr. Det är inte alla som har så nära till ett annat land... Hälsningar från grannkommunen :)

2006-11-01 @ 13:56:43
Syster Åsa

Hej, ibland är det mysigt att bara strosa utan en massa måsten. Du gjorde även en insats här hos din "skraltiga" syster. Prinsessan var också nöjd efter att ha gått på stan med dig:)

2006-11-01 @ 14:42:38
Vildangel

Kinamat på Waldorf? Brukar vara en klassiker när man är i Luleå och shoppar. *s*
//V

2006-11-01 @ 19:24:39
URL: http://vildangel.blogg.se
Vicke

Anna Syrran: Föstår att det är småbarnsmammors bästa tid de sena timmarna. Men du får inte glömma bort skönhetssömnen;)
Saravillfara: Ja det var absolut det bästa att äta och fika:) Du är allt en riktig nattuggla som är så sent vaken. *kramar*
Camilla: Vad mysigt med en egen kaffemaskin hemma så man kan göra sin latte. Hoppas det kom så mycket snö så du fick göra snöänglar:)
Lilla Jag: Men vad spännande med en ny butik, hoppas den hinner öppna till mitten av nov då vi ska till Piteå:)
Linnea: Tack själv gulliga du! Håller verkligen med om att det är en så härlig gemenskap i bloggvärlden. Det kanske är tur med avståndet till Pressbyrån. De vanligaste 4-5 inredningstidningarna finn även på våra mataffärer. Men sen kan man alltid prenumerera;) Gäller väl bara att hinna läsa allt... Internet är ett superbra komplement till alla tidningar:) En kram till dig!!
Mia: Det är underbart att få göra i bland:) Visst är det otroligt att få ett nytt shoppingmetropol så nära. Kan nog inte riktigt fatta det än. Tänk att kunna åka i väg en kväll efter jobbet bara.... *längtar* Är nog lite dålig på att ta mig i väg till grannlandet för att shoppa. Då blir det nog mest bara över bron till lilla Ylitornio för lite finskt bröd och korv. Men det är kul att ha så nära. Nu gör du mig nyfiken, från grannkommunen hmmm.. undrar vilken? Ge mig en ledtråd om du inte vill skriva vilken;)
Syster Åsa: Det är nog det mysigaste som finns att gå och strosa utan en massa måsten:) Det var ju tur att vi var på väg till er så jag kunde ge "skraltiga" (läs gamla) syrran en hjälpande hand. Vilket även bara var kul och även att jag äntligen han shoppa med Prinsessan som jag lovat så länge:)
Vildangel: Givetvis på Waldorf, ser till att boka bord innan så man säkert får plats:) Supergott!! Kul att det är en klassiker även för dig.

2006-11-01 @ 19:59:45
URL: http://www.vickes.blogg.se
Vicke

LoX: Förlåt, bråttom till Roomservice så jag lyckades missa dig. Visst blir det lättare på ett sätt när de blir äldre. Men då vill de vara med och bestämma vart de vill gå;) Blev nog inte så impad av Resicdence denna gång.

2006-11-01 @ 21:16:10
URL: http://www.vickes.blogg.se
Lilla Jag

Du/ni är så hjärtligt välkommna..vi öppnar den 24-nov...snacka om att jag är nervig! Ni kanske dissar butiken helt,Hjälp!!Hoppas att du presenterar dig och att du/ni hittar något.Hälsningar Zarah :)

2006-11-01 @ 22:56:32
Vicke

Lilla Jag: Vad synd vi kommer att vara i Piteå helgen före:( Lyckat till vad spännande Zarah!!

2006-11-05 @ 18:12:24
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0