GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN LILLASYSTER

78747-1145
Bild: Födelsedagsbarnet

I dag är det Lillasysters födelsedag och här kommer massor av grattishälsningar till dig från oss Alla, hoppas du får en riktigt bra födelsedag med massor av presenter.

Två stycken presenter har du redan fått när vi var där förra helgen och firade dig lite för tidigt, men så är det när avståndet är långt då får man i bland göra på det viset.
Det första paketet innehöll Rostis bunke Margrethe och en matchande slickepott , bunken fanns på massor av olika affärer i Stockholm men att hitta den i rött var inte lika lätt. Men tillsist lyckades vi på Cervera. När vi sen gick runt med er på R.O.O.M och du började kolla på Rosti bunkar och prata om hur kul det skulle vara att ha såna när man bakade och att du nog skulle börja byta ut dina gamla så smått var det så häftigt. Där stod jag med Cervera påsen med ditt paket i min hand och kollade på min man och det var inte lätt för oss att låta bli att skratta, men så kul för nu visste vi att det var något som du ville ha.

Men en trebarnsmamma kan väl inte bara få köksprylar i födelsedagspresent, vi måste även ta och tänka på mammalyxen också. När vi strosade runt och jag på en av dina favorit (barnklädesaffärer) såg denna i skyltfönstret tvärnitade jag. Finns det något bättre för en mor som kommer med barn som har på sig kläder från P.O.P till tvillingträffar och annat som ni småbarnsmammor pysslar med att ha en handväska från samma butik. Så jag stegade in och det fick bli present nummer två till lillasyster och dotter, för jag ska inte ta åt mig hela äran för presenterna vi är ju flera stycken som ger de tillsammans till dig men jag skötte inköpen.

78747-1146
Bild: Privat

Tur nog fanns det en enda väska kvar på den affären så jag var så nöjd och glad tills jag kom på att en sån handväska skulle ju passa även mig perfekt. Jag som har så lite handväskor....
Så vi letade upp en annan P.O.P affär så att jag även kunde utrusta mig själv med sån handväska, när vi sen kommer till Kallax och vår Storasyster ser väskan blir även hon jättesugen på en sån.  Det är nog så det blir när man alltid klär sina barn i likadana kläder, för när vi var små så hade alla tre tjejer för det mesta prick likadana kläder och det är nog något som följer oss som vuxna.
Storasysters dotter Prinsessans kommentar om mosters nya väska var så härlig " Den ser ut som en gardin som vi har hemma".
Så nu återstår att se om alla tre systrar snart är utrustade med likadana handväskor:)

MASSOR AV FÖDELSEDAGSKRAMAR TILL LILLASYTER, MOSTER och SVÄGERSKA!!!!


Kommentarer
Veronica

Vilken snygg väska! Jag måste ta vägen förbi pop idag och se om den finns kvar i "min" butik. Superfin ju.

2006-10-06 @ 08:06:10
URL: http://veramedflera.blogg.se
Vildangel

"ser ut som en gardin" Underbar kommentar. *skrattar*
//V

2006-10-06 @ 08:19:31
URL: http://vildangel.blogg.se
Camilla

Vilka fina presenter :D Grattis till din syster!

Trevlig helg!

2006-10-06 @ 08:50:31
URL: http://camilla.hopto.org
Syster Anna

Tusen tack!! Och tack igen för de fina presenterna, skålen är redan flitigt använd. Nu ska jag ut och titta på "komponenterna" till trädgårdsbänken som maken och sonen ska skapa/bygga i helgen. Än så länge har jag bara sett teakribborna som jag fick i paket i morse. Det ska bli spännande att se slutresultatet!

2006-10-06 @ 10:19:22
Anneli

Hehe, visst är det underbart när man träffar mit i prick med presentinköpen:)
Skön helg på dig! Kram!

2006-10-06 @ 13:17:06
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Tereze

http://kirch.blogg.se/question_of_the_day.html
Svara på dagens fråga! :)

2006-10-06 @ 14:44:22
URL: http://kirch.blogg.se
saravillfara

Snygg väska!
Grattis till lillasyster från mig med (här ute i bloggvärlden är vi alla som en enda stor familj... *ler*)!

2006-10-06 @ 18:12:03
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Vicke

Veronica: Vet den var för fin för att låta bli att köpa, spännande att höra om det blev köp för dig:)
Vildangel: Barn är härliga:)
Camilla: Skulle gärna ha en bunke själv också, de är fina:)Syster tackar säkert för grattishälsningen, Ha en trevlig helg du också!!*kram*
Syster Anna: Vad bra att de kommer till användning. Vilken spännande present du får maila bild på slutresultatet:)
Anneli: Älskar när det blir så med presentinköp, kände så kul att stå där med ett paket som man visste hon ville ha:) Skön helg på dig med och kramar tillbaka!
Tereze: Gjort:)
Saravillfara: Visst var den och ledssnar jag på den så går det alltid att använda som gardin;)
*hihi* vår lillasyster tackar säkert för din hälsning;) Visst är det härligt med så stooooor familj:)

2006-10-06 @ 19:36:09
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0