KUDDKRIG

Direkt efter jobbet i kväll åkte vi i väg på en liten utfykt. Ni vet min stackars man, det stora IKEA fanset (enligt tidningen och allt som står i tidningen är sant) har inte fått besöka vårt nya varuhus ännu. Så han ville så gärna åka, bönade och bad att vi skulle åka. Så vad gör man inte för sin älskling? Klart jag offrar min kväll som skulle ha ägnats åt hushållssysslor.

Så vi hann både äta middag där och strosa runt i varuhuset och än en gång var det perfekt timning. Utanför stod en massa bussar som precis var på väg hemåt när vi kom. Det hade nog varit en del folk under dagen men fick vi gå i lugn och ro utan att trängas. Det har varit värsta kaoset där under helgen. Jag hörde på radion om en som köat 40 min för att komma in och sen stått två timmar i kön till kassan för att få betala, helt otroligt!! Därför är känslan att kunna välja när man vill åka dit så härlig, att inte behöva åka dit en helg med massor massor av andra. Att en kväll efter jobbet bara kunna åka dit en liten sväng, jag kan nog inte riktigt än förstå att det är sant.

Kikade runt på kuddar till vårt kommande vardagsrumsprojekt. Det fanns en massa fina och till väldigt bra priser så här kommer lite inspiration till "Kuddkrig". Tyvärr gör inte alla bilder kuddarna riktigt rättvisa.


78747-1339
Bild: Eget kollage med bilder från Ikea

Kudde Sanela 119:-
Kudde Vinde 119:-
Kudde Inez Knopp 129:-
Kudde Lotten Mörk 99:-
Kudde Andrea 129:-
Kuddfodral Lotten 159:- för två stycken

Egentligen hade jag tänkt blogga om något med tema advent eller jul men vem har någon känsla för det en sån här dag. Vi har nästan ingen snö kvar och det bara regnar... Nu får det börja snöa så man får lite stämning annars kommer jag att starta kuddkrig med vädergudarna!



Kommentarer
Mamma W

Jag gillar också kuddarna i oranga toner, men jag har inte sett dem i verkligheten. Men på bild är de finfina!

2006-11-28 @ 22:07:40
URL: http://livingbycw.blogsome.com/
Angelica

Vill också ha nära till IKEA. Har 18 mil till Sundsvall. Är uppväxt med 40 minuter med bil till Kungens kurva. IKEA är vardagslyx!

2006-11-28 @ 22:45:27
URL: http://angelicas.webblogg.se
Anna (syrran)

Då vet vi var ni har hållit hus i kväll! GodNatt.

2006-11-28 @ 22:57:51
Camilla

Haha, ert nya ikea har blivit värre än Ge-kås (ullared) nu ju. ;) Men det är bra om folk åker till ikea istället för ge-kås.. Så slipper vi trängas så mycket där ;)

Jag trodde att ni där uppe skulle ha mer julkänslior än oss här nere..
Men men, det kanske är för att vi är så vana vid detta grå vädret (som vi alltid har vid jul) som man lättare kan få fram känslorna :) Värre är det med värmen som håller i sej.. O_o

Hoppas att du snart kommer i julstämning *spelar lite julmusik och sprider glöggdoft i Vickes hus*

Kram!

2006-11-29 @ 08:11:21
URL: http://camilla.hopto.org
Zassi

Verkar vara en höjdare med IKEA så nära :)
Kuddar är bland det bästa jag vet. Köper nog ett kuddfodral i veckan... //Z

2006-11-29 @ 08:33:44
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Anna

Åhh jag blir så glad när jag läser om ditt " nära till Ikea..kan åka dit en kväll efter jobbet" för du har ju ändå långt till Ikea.. Det kanske inte låter som det är något att bli glad över.. Men det blir jag..Jätteglad!! Det är sann vardagslyx!! Nåt som jag tagit för givet. Härligt!!

2006-11-29 @ 09:17:11
URL: http://blandblommoroblad.blogg.se
Frida

Har ni ingen snö? Skandal :)

2006-11-29 @ 09:57:20
URL: http://cultdesign.blogg.se/
Nilla

Jag blir så glad när jag läser om "ditt" Ikea!

2006-11-29 @ 19:52:22
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Anonym

Vad SNÄLL Du är som STÄLLDE UPP för Din man. Förstår att det var en STOR uppoffring! :-)

2006-11-29 @ 21:56:50
saravillfara

Det har jag ju alltid vetat om dig, att du är en varm och god själ som uppoffrande ställer upp för de dina. Vilken tur din man har som har dig vid sin sida, annars hade han säkert ännu inte fått besöka sitt favoritvaruhus :)
Fina kuddar du hittat, Andrea har ni redan, visst?
Och count me in, jag är med på ditt lag mot vädergudarna - all vår fina snö är helt borta här med - hit med några kuddar, så laddar vi!!!

2006-11-29 @ 22:02:28
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Mia

Snygga kuddar finns det på IKEA. Jag var förresten dit idag igen, och jag ser ju att du har missat en jätte mysig kudde i ditt kollage, nämligen "freja Lamm". ;)Skulle passa jätte bra till våra nya soffor, om vi väljer att ta de i brunt vill säga... Och även till eran nya soffa som också var brun om jag minns rätt. :) Men snacka om att det var mycket folk i farten idag i Haparanda!! IKEA verkar hittills gå rätt bra...

2006-11-29 @ 22:08:01
URL: http://miascorner.blogg.se
Vicke

Mamma W: Det gör jag också och de är ännu finare i verkligheten:) Mamma har den ena och jag den andra.
Anna(Syrran): Visst är det bra våra teleräkningar måste gå ner drastiskt när ni kan läsa min blogg;)
Camilla: Jasså det är från Skåne alla är här och trängs;) Har noll julkänslor och det har nog med vädret att göra vi är vana vid snö och kyla!!
Tusen tack för julstämningen glöggen var god och musiken så bra;) *kram*
Zassi: Visst är det en riktig höjdare:) Nya kuddar ett enkelt sätt att förnya hemma.
Anna: Härligt att jag med min lilla glädje över vår vardagslyx kan göra andra glada:)
Frida: Håller med SKANDAL!! Är du med på vårt kuddkrig mot vädergudarna??;)
Nilla: Tack! För att du glädjs med mig.
Namnlös: Visst är JAG SNÄLL;)
sarvillfara: Men viss måste man offra sig för sin käraste;) Finns mycket fina kuddar på Ikea och jajemen Andrea väntar på vår nya soffa.
Bra en till på mitt lag skickar lite kuddar åt ditt håll. Laddade upp med bara STORA golvkuddar i går kväll. Så böjra kasta NUUUUUUUUU!
Mia: Visst gör det ! Härligt du har varit dit i dag igen. Visst är det kul:) Måste kika in den kudden kanske det får bli på din blogg;) Brun soffa blev det för vår del, spännande att se vad ni väljer. Mycket folk verkar det vara varje dag men säkert bättre under veckan i alla fall.

2006-11-29 @ 22:16:59
URL: http://www.vickes.blogg.se
saravillfara

Stora soffkuddar - men det är ju helt strålande! Då borde det kunna gå vägen, tillsammans är vi starka *hehe*!!!

2006-11-29 @ 22:48:20
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Vicke

saravillfara: Vad tror du om madrasser ?? Vi ska nog fixa det två starka tjejer som oss* hihi*

2006-11-29 @ 22:53:41
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0