KOMMA I STÄMNING

Dripp dropp dripp dropp...................................
Evigt mörker, mörkt när man stiger upp mörkt när man kommer hem från jobbet. Verkligen becksvart och det värsta av allt all den fina vita snön som kom är borta. Man kan knappt tro att det är sant vi som haft så riktig vinter. Trodde verkligen att den var här för att stanna. Men ack så fel vi trodde. På söndag är det första advent och jag måste säga att jag har ingen lust att börja pynta ens. Hur ska man komma i stämning det är frågan. Tur att det finns så mycket härlig julstämning hos många andra bloggar som kanske kan hjälpa mig på traven. Finns det fler därute som behöver hjälp med det gör ett besök hos Camilla, Saga, eller Cult Designs blogg.

Även jag måste väl börja ta mig i kragen och fixa lite stämning om inte annat för min egen skull. För det är verkligen något jag behöver.


78747-1345
Eget kollage med bilder från respektive företag

Överst ser ni den fina ljusstaken-skålen Solanum från Cult Design och på deras blogg kan ni se fina tips på hur ni kan dekorera den . En sån ligger i säkert förvar i vårt förråd och väntar på att få flytta in i stugvärmen. Jag brukar dekorera min med rött dekorationsglas.
Även Nilla har en sån ljusstake så kika gärna in hos henne också för att se fler förslag på dekoration.

Det är så populärt med pappersstjärnor i fönstrena och jag blev så frälst i denna ljusslinga med små pappersstjärnor från Watt & Veke . Jag klämde och kände på den på Village i Haparanda i går och funderade på om den skulle få följa med hem.

Lyckos er som har ett Åhléns varuhus i er närhet för de hade en massa julfina saker. Fint rött fat att servera alla sju sorters julkakor på. För ni har väl fyllt frysen med alla sju sorter redan för att vara en riktigt god husmor;)  Att tända ljus i dessa röda och vita metalljustakar och riktigt mysa när man doppar av alla sorter skulle vara mysigt.  Något som verkligen hör julen till och skapar stämning är glögg. Helt perfekt att servera julglöggen på denna träbricka i böjträ som naturligtvis också är röd.

Som pricken över i vore väl detta röda fina julträd från Trend Interiör som jag faktiskt stod och höll i min hand på Svenska Hem förra lördagen. Nu ångrar jag mig att den blev kvar där och inte fick komma med hem. Nåja inte så mycket att göra det är 16 mil enkel väg dit så det får nog bli kvar där.

Om jag tar och skriver orden Jul och Röd på tavlan tillräckligt många gånger kanske stämningen infinner sig. Men just det har ingen svart tavla då får det bli i Word.
JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL 
RÖD RÖD RÖD RÖD RÖD RÖD RÖD RÖD RÖD RÖD RÖD RÖD RÖD RÖD RÖD RÖD RÖD RÖD RÖD  




 



Kommentarer
saravillfara

Jag håller med dig fullständigt, mörker och regn - visst är det tröttsamt! Vi som hade så vitt och fint!
Jag vet inte om det är för att man är norrlänning och lite bortskämd med snö, men för mig hänger julstämningen tätt ihop med den vita snön. Ingen snö - väldigt lite julstämning. Vi får verkligen hålla tummarna för att vi välsignas med ny snö snart, annars blir det till att jobba hårt på att få det extra mysigt inomhus, som du är på god väg med redan - jättefint collage! *kram*

2006-11-29 @ 22:46:43
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Purple

Snyggt, gillar speciellt stjärnorna i granen.

2006-11-29 @ 23:06:13
URL: http://www.purplearea.blogspot.com
isabelle

Ja visst är det trist, hujja, jag tror aldrig jag längtat efter snö förut. Men det här blöta höstruskiga slasket är ju verkligen deprimerande. Vi gör en rejäl gemensam tumhållning för snö nu va! Superrfint collage som vanligt! Kram och ha en fin (och idol-markus-hejjande) helg!

2006-11-29 @ 23:13:41
URL: http://www.isa.nu
Jessica

Såååå många fina saker du har i ditt röda collage!

2006-11-29 @ 23:16:46
URL: http://missla.blogg.se
Saga

Så himla duktig du är nu på att göra kollage! Jättefint, med jättefina saker!
Ja nu får man försöka hitta julkänsla och julstämning på andra sätt än att titta ut genom fönstret. Tänk om det var vitt och vintrigt ute.... *drömmer*
Kram!!

2006-11-30 @ 00:30:11
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Camilla

Dina kollage blir bara finare och finare och du börjar bli riktigt proffsig på det här nu :D

Hoppas att det blir vinter snart. Jag håller på att bli galen på de här tio grader som termomtern visar hela tiden :( Jag vill ha kallt, och gärna snö.. Men, man kan väl inte begära för mycket.. Så kylan blir bra till en början ;)

2006-11-30 @ 10:22:21
URL: http://camilla.hopto.org
Christina

Ha ha! Ja du ... jag bakade pepparkakor med flickorna i söndags och det blev LITE stämning i huset i alla fall! Till och med så mycket doftstämning att mina lakan fortfarande luktar ...

2006-11-30 @ 10:26:30
URL: http://solusfemina.squarespace.com
Nilla

Vad fint!
Ja, den där ljusstaken är verkligen en favorit! och det finns så många sätt att använda den på och göra den fin på.
Det var mycket julstämning igår när jag var ute i affärer. och fin belysning och gator och torg.
Hoppas att det kommer lite snö och kyla till jul!

2006-11-30 @ 15:03:40
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Vicke

saravillfara: Kan bara hålla med dig och det är inte så konstigt vi är ju uppvuxna med en vit jul.
Men så klokt som du säger vi får försöka fixa stämningen själva:) *kram*
Purple: Tack! Den är jättefin ljusslingan.
isabelle: Jag gillar snö:) Vilken bra idé med tummhållning vårt kuddkrig verkade inte funka;) Tack snälla du! Oj oj vad spännande det blir i morgon kväll med Idol och Markus. Ha en fin idol helg du med;) *kram*
Jessica: Tack! För mig är verkligen rött julens färg:)
Saga: Nu blir jag generad när det är kollageexperten som säger så rara ord;) Du är min kollageinspirationskälla :) Väntar på din rapport från julpyntningen för då kommer jag säkert i stämning. Efter att ha sett ditt fina juliga hem:) *kram*
Camilla: Tack gulliga rara födelsedagstjej!:)
Jag förstår att du är van vid en sån här vinter och jag som sagt att du ska flytta hit för att få riktig vinter. Du får nog vänta några veckor i alla fall;)
*kramar*
Christina: Vad mysigt med pepparkaksbak det är verkligen julstämning;) Du tvätta inte lakanen på länge länge... ;)
Nilla: Tack! Älskar min sån ljusstake har i och för sig bara två delar. Snart får den komma fram:)
Visst är det julstämning ute i butikerna och på byn men jag saknar ändå snön:) Kylan vet jag inte vi brukar oftast ha över -30 under julen så man knappt kan vara ute.

2006-11-30 @ 22:00:06
URL: http://www.vickes.blogg.se
Casperheidi

Nice site... Very cool design! Useful information. Go on! Good Site

2010-06-24 @ 09:48:05
URL: http://casperheidi.3steps.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0