JULKLAPPSTIPS


Så här års är nog det här med julklappar något som många funderar på och är stressade över. Det brukar i alla fall jag bli. Varenda år när julen närmar sig så brukar jag drömma mardrömmar om hur det är julafton och jag har glömt att köpa julklappar.... Ni kan tänka er hur jag vaknar upp med ett ryck och pustar ut, det var bara en dröm. Så i år tänkte jag försöka mota olle i grind och se om jag kan slippa mardrömmarna då. De första julklapparna är redan inhandlade och det blev på nätet, så bekävmt och bra att sitta hemma framför datorn och klicka hem de. Slippa köer och stress....
Vill inte avslöja vad det är eftersom Lillasyster är en flitig bloggläsare och det är hennes tvillingkillar som ska få det paketet.

Har sett att det är många bloggare som har julklappstips och det tänkte jag även ta och köra lite grann. Mest för att inspirera mig själv , för jag tycker det är så svårt att köpa julklappar och presenter eftersom jag tycker det är så viktigt att mottagaren ska gilla det de får.
Man ska inte omge sig med saker som man inte gillar bara för att det är något man fått, det tar bara en massa energi.
Så därför vill jag verkligen försöka ge sånt som ger energi;)

78747-1330

Bild: Eget kollage med bilder från Aalto.com

Här är ett litet kollage med Alvar Aalto prylar, perfekt till den designintresserade som redan har allt och älskar sin Aalto vas.
Brickan har jag sett i verkligheten och den är så fin.
Detsamma gäller ljusstaken som jag gärna skulle ha själv.
Men jag tycker nog i alla fall att de här två prylarna var de absolut roligaste och kanske också sånt som man inte köper själv. Isbrickan och kakformen, tänk vad kul att trycka ut pepparkakor i denna vackra form.

*Fniss*  Kom på att det här nog blir bra blogginlägg eftersom jag kanske inte bara inspirerar mig själv till vad jag ska köpa. Utan förhoppningsvis läser Tomten bloggar och ser vad jag vill ha;)


Kommentarer
Syster Åsa

Jag kan prata med tomten...Men då gäller det att vara snäll!

2006-11-22 @ 22:30:56
Kokospricken

Åh...jag älskar Iittalakrumelurerna! :) Isbrickan "råkade" jag köpa till mig själv i somras och det blir verkligen finfina, rejäla isbitar av den. Ljuslyktan, den blågröna varianten, köpte jag till mig själv i födelsedagspresent och den passar ypperligt med mina klara Kivi-ljuslyktor. Iittalafan? Jag? Nää då... ;)

2006-11-22 @ 22:37:48
URL: http://kokosprick.blogg.se
Malin

Det ska bli såå skönt iår innan jul. Jag behöver knappt köpa en enda julklapp. Kommer bara bli några få små klappar eftersom vi sagt att vi ska dra ner på klapparna. Kanske trist men tycker oftast det blir rätt drygt att springa runt och leta som en dåre efter nåt som man inte har en aning om vad det ska vara. Fast visst skulle jag gärna få en massa paket med prylar i, gärna alla dessa du har i ditt kollage. Skulle komplettera Aalto-vasen och de genomskinliga ljuslyktorna jag fick i födelsedagspresent :)

2006-11-22 @ 22:45:22
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Vicke

Syster Åsa: Känner du tomten??? Klart jag har varit snäll;)
Kokospricken: Ett riktigt Iitala fans som vet vad hon snackar om. Vad kul att höra att den för isbitarna funkade:)
Malin: Telepati, jag kommenterade precis samtidigt hos dig. Vad härligt att slippa jaga och vad klokt av er!!:) *kram*

2006-11-22 @ 22:49:55
URL: http://www.vickes.blogg.se
Saga

Ho ho... Tomten! Jag önskar mig också de där prylarna!! Ser att Syster Åsa har tomt-kontakter och kanske hon kan lägga in ett gott ord för mig!? *gullber med knäppta händer*
Kram och god natt!

2006-11-22 @ 23:06:10
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Anna (syrran)

*Fniss*, jag ser att du har flera röda ting i collaget! Vi som tidigare i dag pratade om årets julklappstema systrar och svågrar emellan och då nämnde att det kanske skulle vara nånting rött...

Jag som just tänkte föreslå att vi kör på svart-vitt tema i stället för där har jag några goda idéer;) Del av din klapp ligger i så fall redan i vår klädkammare och väntar (granne med din kvarglömda gröna Room-kanna)! Om vi kör på det kanske vi kan önska ett svart-vitt collage någon av de närmaste dagarna?! GodNatt. /A

2006-11-22 @ 23:20:00
saravillfara

Så snäll som du har varit i år, kan du nog kallt räkna med att få varje pryl i det här collaget. Annars kan du skicka ner tomten till mig, så läser jag lusen av honom!

2006-11-22 @ 23:51:54
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Camilla

Tomten hade gärna fått komma med alla de där sakerna till jul.. :D

Jag tycker vi är sent ute med juklapparna i år.. Börjar faktiskt bli lite stressad och måste nog skriva en att-göra-lista. Julkort har jag inte fixat och inte funderat ut hur presentinslagningen ska se ut osv.. Men jag har börjat samla på mej lite önskelistor iaf ;) Alltid en början.. hehe..

2006-11-23 @ 09:39:06
URL: http://camilla.hopto.org
Junitjej

Tack för julklappstipsen! Än har jag inte börjat köpa några julklappar.

2006-11-23 @ 16:37:53
URL: http://junitjej.blogg.se
Vildangel

Jag brukar oxå försöka att köpa mina klappar i god tid före jul. Mest för att slippas trängas med alla galna julshoppare när det är som värst..
//V

2006-11-23 @ 17:04:27
URL: http://vildangel.blogg.se
Tina

Aalto-savoy är så himla fint. Finns inte i min ägo ännu, men kanske en dag =) Håller med dig om att man vill hitta den där perfekta julklappen som betyder nåt för den som får den, och inte bara nåt vad som helst. Men det tar energi och komma på dom =)

2006-11-23 @ 18:57:30
URL: http://tinitott.blogg.se
Vicke

Saga: Ska säga till Syster Åsa hur snäll och gullig du är så löser hon med sina tomtekontakter det;)
Anna syrran: Attans också jag som försökte smyga in lite röd inspiration så vill du byta till vitt och svart. Men då får jag väl tänka om så nytt kollagen kommer:)
saravillfara: Du får genast anställning som min advokat;)
Camilla: Kan bara hålla med dig:)
Oj brukar du vara så tidigt så du tycker det är sent nu. För mig är det tidigt att handla nu;)
Men du har ju hunnit mycket redan och kallar det en bra början, känner julstressen komma;)
Junitjej: Det var så lite och har knappt börjat än så jag kan behöva tips:)
Vildangel: Så klokt önskar jag också var lite klokare;)
Tina: Visst är det fint!! Men du det kanske blir detta år du får en sån i julklapp:) Visst tar det energi att hitta det rätta men det ger så mycket att se mottagarens glädje:)

2006-11-23 @ 22:15:04
URL: http://www.vickes.blogg.se
Emma

Vilka underbara saker. Det blir ju riktiga designpepparkakor av en sådan form. Det måste ju smaka litet bättre eller hur? ;-)/Emma

2006-11-24 @ 11:38:41
URL: http://emmalexa.blogg.se
Vicke

Emma: Visst är det fina saker och vad kul det skulle vara att bjuda på designpepparkakor:)

2006-11-24 @ 13:03:24
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0