GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN STORASYSTER

78747-1331
Bild : Privat (lite mörk för att inte avslöja allt;)

Tro nu inte att jag redan tjuvstartat med att tända alla fyra adventsljus. Nej jag har tänt ljusen i dag till min  kära Storasysters ära  som i dag firar sin stora dag. Hon har födelsedag och fyller jämna år,  men man brukar inte nämna en kvinnas ålder så det ska jag inte göra. Men om ni absolut vill veta så får ni ta och gångra antal ljus med tio.  Sen vill jag bara poängtera till alla STORAsysters kompisar och kollegor att det är faktiskt hon som är äldre än mig och inte tvärtom som ni brukar tro.

Sent i går kväll kom ett mail från STORAsyster som ville visa en bild på sig själv när hon var lika gammal som jag är nu. Hmmm..... undrar om det var en komplimang till mig eller sig själv eller började hon få lite
_ _ - års kris;)

GRATTISKRAMAR PÅ FÖDELSEDAGEN STORASYSTER, SVÄGERSKA och MOSTER!!

Vi ses på Lördag då vi ska fira din (aktningsvärda) ålder och paketen får du bara ta dig en tjuvtitt på än så länge. Vilken tur att det är så långt för nyfiken på paket tjejen att åka hit och skaka och pilla på de. Så du får dig bara en liten förhandstitt på nästan alla paket ett är för avslöjande att fota så .... Nu blir du nyfiken va;)

Hon har startat sin nyfiken på paket karriär redan som liten. Före jul när våra föräldrar var och handlade satte genast storasyster sina småsystrar att leta paket. Naturligtvis var hon den som var ivrigast av oss alla att försöka hitta något .Hade hon riktigt tur så hittade hon hela kartongen med beställda julklappar från Ellos. Hittade man något som var inslaget så skulle det skakas eller till och med tjuvöppnas för att se vad det är. *Fniss* Kan bara säga att hon är precis lika nyfiken på paket som vuxen , det bevisade hon på kusinens 50-års kalas. Där hon hade väldigt svårt att låta bli att vara och fingra på paketen på presentbordet. Det är tur att hon har en så ansvarsfull LILLAsyster som stoppade henne;)

HIPP HIPP HURRA FÖR FÖDELSEDAGSBARNET ( eller är det nu man ska börja säga Tant)!!

KRAM KRAM...........


Kommentarer
Vildangel

Jag älskar oxå paket och jag har nog precis lika svårt för att hålla fingrarna borta, lite grann vill man ju känna och klämma och skaka - men bara lite grann. Tyvärr lärde sig sambon snabbt och nu hittar jag sällan några paket alls. *s*
//V

2006-11-23 @ 19:30:17
URL: http://vildangel.blogg.se
Camilla

Grattis till storasystern.. :D

2006-11-23 @ 19:31:53
URL: http://camilla.hopto.org
Anna (syrran)

Fint inlägg! Stort grattis från oss med, Kram Kram från hela familjen W.

2006-11-23 @ 19:34:57
Syster Åsa

Tackar, det är nog tur att paketen är långt borta.Fast jag har blivit bättre på att hålla mig. Jag undrar om något av paketen har med frågan du ställde om dina bilder???Sen gissar jag att det är ett smycke i det kvadratiska paketet. Men de lilla platta var lurigt. Jag lääängtar till på lördag.
Det var inte så farligt att passera den "magiska" gränsen.Kram en trött och glad stora syster.

2006-11-23 @ 22:16:09
Vicke

Vildangel: Jasså det finns fler nyfikenpåpaket tjejer. Vad bra att sambon kom på det;)
Camilla: STORAsystern tackar!
Anna(minsta syrran) : Tack! och nu fick även ni med lite fina ord;)
Syster Åsa: Kul självaste Födelsedasbarnet på besök! *hihi* Visst är det tur att paketen är i säkert förvar här. Gissa på du bara du har många många timmar kvar tills du får stilla din nyfikenhet. Oj oj vad kul det här var;)
Vad bra att du kommer först till den magiska gränsen och kan ge mig råd. Kram till den glada och trötta storasystern:)!!!

2006-11-23 @ 22:33:31
URL: http://www.vickes.blogg.se
Christina

Ha ha ha!! Jadu ... TANT blir vi nog alla för eller senare men det kommer inifrån! Och en sak ... till din syster (och till dig) ... det stämmer det som så många tjatar om ... det ÄR så häftigt och det blir så mycket bättre när man blir äldre!

2006-11-24 @ 09:55:41
URL: http://solusfemina.squarespace.com
Frida

Vilken fin ljusstake!

2006-11-24 @ 10:49:01
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Saga

Här kommer en grattishälsing till STORAsyster! Lite sent kanske, men ändå :)

Vicke, vad glad jag blir! Klart vi ska stråla samman i Umeå för en träff :) Vi måste ju också kolla med Isa såklart... hm... och vem mer *tänker tänker*. Datum spelar ingen roll för mig, det går att fixa any time!
Hoppas du har en skön dag hemma. Kram på dig!

2006-11-24 @ 12:57:02
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Vicke

Christina: Kloka ord från en som vet;) Vad skönt att det bara blir bättre och bättre...
Frida: Min älsklingsljusstake som jag fick av min man i julklapp förra julen:)
Saga: Hon tackar och hälsar min STORAsyster:)
Det är precis det vad jag också blir tror jag ska köpa bussbiljetten redan i dag till den blå bussen så kan vi stanna till i Piteå och plocka upp dig och Isa och...
Hoppas du mår bättre. Nu måste jag nog återgå till lite bokföring i stället för att blogga. Kram på dig!

2006-11-24 @ 13:09:53
URL: http://www.vickes.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0